Gezin en financiën

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 14 jan 2008 09:31

Als er geen lucht bijkomt, gaat het niet zo snel stinken hoor! Ik zet mn wasmachine heel vaak aan voordat ik naar mn werk ga en dan hang ik het pas s'avonds op. De was stinkt nooit.

Acire
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Acire » 14 jan 2008 09:35

Volgens mij kun je dan 'spoelstop' aanzetten ofzo. Dan stopt je programma voor het spoelen, en blijft je was in het sop zitten en gaat t niet stinken. Zodra je dan uit bed bent moet je'm even op spoelen zetten, dan gaat ie weer verder. Zoiets heb ik geloof ik in het wasmachine boekje gelezen... :roll:

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 14 jan 2008 10:48

hier ook altijd een draaiende was snachts.. alleen op maanda niet omdat ik altijd met de zondag ertussen zit!!

en wat een geneuzel over halve vaatwastabletten enzo... verkoop gewoon dat kreng en ga weer lekker ouderwets afwassen!! dat bespaard stroom en water!!! :lol:

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 14 jan 2008 12:54

paprikameisje2 schreef:en wat een geneuzel over halve vaatwastabletten enzo... verkoop gewoon dat kreng en ga weer lekker ouderwets afwassen!! dat bespaard stroom en water!!! :lol:

Waarom? Als jij een afwasmachine fijn vindt. En als je er dan één hebt dán zo goedkoop mogelijk uit wil zijn. Of wat denk je van, dan zo goed mogelijk voor het milieu zijn? Dat laatste is de reden waarom ik soms halve tabletten gebruik. Of waarom ik een duurdere wasmachine heb gekocht, waarmee ik dan wel korte programma's kan draaien. Etc.

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 14 jan 2008 13:05

ga de vaatwastabletten niet halveren, hij wast nu eindelijk schoon met de dreft capsules, koop ze in de uitverkoop met kortingsbonnen (had pas 2 pakken voor 1 euro :mrgreen: ) en die kunnen niet door de helft. Daar ga ik niet op bezuinigen, want onze vaatwasser is oud en wast anders niet schoon, moet je alsnog de pannen afwassen en blijft het duur :)

Afwassen is ook duur hoor, als je 3 keer per dag afwast, warm water, wasmiddel, kost je behoorlijk wat tijd met een groot gezin.... zou niks voor mij zijn :oops:

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 14 jan 2008 13:55

hier wordt maar 1 keer per dag afgewassen!

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 14 jan 2008 13:58

ik kan daar dus echt niet tegen als er vaat op het aanrecht staat, moet gewoon opgeruimd zijn, stel dat je visite krijg wil ik niet dat het een zooitje is in mn keuken :oops: Maar als onze vaatwasser kapot gaat (wat binnenkort denk wel gaat gebeuren) kopen we eerst nog geen nieuwe want we willen een nieuwe keuken met inbouw en kunnen we die vaatwasser weer weg doen, vind ik zonde. Dus hoop maar dat hij het nog even volhoudt, tis een duur grapje zo'n keuken

JialiKelly
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor JialiKelly » 14 jan 2008 13:59

jamillah schreef:
JialiKelly schreef:En dit is het topic 'Gezin en Financiën'? :p Lijkt er niet echt meer op.

Gelukkig heb jij daar nog niet mee te maken schat 8)

Gezin en financieen, wassen hoort daar zeker bij als je kijkt hoeveel wasmiddel kost en hoeveel je schijnt te kunnen besparen. Dus wat mij betreft ontopic.

Sja, als moeders de was nog doet dan vind je waspraatjes natuurlijk onzin maar ik heb al wat nuttige tips opgedaan over financien wbt was.

Kom nou, ik heb ook twee jaar op mezelf gewoond en daar deed ik uiteraard ook m'n eigen was en moest ik ook schipperen met geld om een beetje normaal te leven ;) En nu ik thuis woon doe ik ook m'n eigen was etc. Enn ik zorg al jaren voor m'n eigen financiën, zeker nu we een huis aan het kopen zijn. Dus doe niet alsof ik nergens vanaf weet en jullie huisvrouwen wel.
Praise the One who left you
Broken down and paralyzed
Never taste of the fruit..

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 14 jan 2008 14:21

paprikameisje2 schreef:en wat een geneuzel over halve vaatwastabletten enzo... verkoop gewoon dat kreng en ga weer lekker ouderwets afwassen!! dat bespaard stroom en water!!! :lol:

Ga jij maar eens uitrekenen wat je met al je afwasjes, voorspoelen etc. aan water kwijt bent :wink: . Hier staat dat apparaat maar een keer of twee in de week aan, tegenover anders de dagelijkse afwasellende. En het bespaart hier ook nog een heeeeleboel tijd en gemopper omdat die ellendige vaat nog gedaan moet worden :D .

Nog een tip trouwens om wasmiddel te besparen en je wasmachine te sparen: een schepje soda toevoegen, dit maakt het water minder hard waardoor je minder wasmiddel nodig hebt.

rosekapje
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor rosekapje » 14 jan 2008 14:39

lammetje schreef:ik kan daar dus echt niet tegen als er vaat op het aanrecht staat, moet gewoon opgeruimd zijn, stel dat je visite krijg wil ik niet dat het een zooitje is in mn keuken :oops: Maar als onze vaatwasser kapot gaat (wat binnenkort denk wel gaat gebeuren) kopen we eerst nog geen nieuwe want we willen een nieuwe keuken met inbouw en kunnen we die vaatwasser weer weg doen, vind ik zonde. Dus hoop maar dat hij het nog even volhoudt, tis een duur grapje zo'n keuken

hier was ik ook drie keer op een dag af. Vind het ook niet netjes staan en daarbij komt dat ik een ieniemienie aanrecht heb dus echt veel plek om anders te werken heb ik niet. Als we 's avonds visite hebben gehad oid hier dan was ik dat ook nog ff snel af. Tis weinig werk en echt een hekel eraan heb ik niet.

Soda is toch een soort bleek ik doe het alleen af en toe bij de witte was en ik maak er mijn radiatoren en deuren mee schoon 8)
Wees sterk en moedig. Sidder niet en wordt niet verschrikt. want de Here, uw God, is met u, overal waar u gaat (Jozua 1:9)

jamillah
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor jamillah » 14 jan 2008 14:44

Doe niet zo in je keutel gepikt JK, ik doelde op 'het gezin'.

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 14 jan 2008 14:53

visite komt hier niet in de keuken :mrgreen:

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 14 jan 2008 14:56

Wij hebben een speciale kleine adwasmachine, ongeveer de helft van een normale. Op de één of andere manier hebben de mensen die hier voor ons woonden alle hoekjes en gaatjes benut, heel handig! Maar ik vind het wel eens vervelend dat de afwasmachine te klein is, want eigenlijk komt het erop neer dat we m 2 x per dag moeten laten draaien, of 1 x, maar dan moet ik nog de pannen zelf afwassen.

De vaatwastabletten van de euroshopper zijn nog geen euro, en doen het hier prima. Volgens mij is de keuken sowieso nog niet zo oud, dus de vaatwasser ook neit. Maar ben toch blij dat we m hebben. Als er visite is, heb ik zo alle kopjes erin, lekker netjes weer :)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 14 jan 2008 15:31

Ik stoor me niet zo snel aan rommel, moet mezelf er af en toe echt toe zetten om de boel eens flink met bezemen te keren :wink: . Is misschien maar goed ook, anders had manlief helemaal geen leven gehad, die zucht nu al regelmatig als ik hem op z'n kop geef voor de troep die hij maakt :mrgreen: .

Ik heb ook een Miele - stofzuiger, vind 'em heel goed. Een zwager van mij die nogal technisch is heeft het absoluut niet op die dysons enzo, dus op zijn advies gaan wij vaak maar af. Een testje om te kijken of een stofzuiger goed is: Haal de slang eraf, zet de stofzuiger aan, leg je hand plat op het gat (waar normaal de slang in zit) en kijk of je hem zo aan je hand op kunt tillen. Als dat lukt is 'ie krachtig genoeg.

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 14 jan 2008 15:42

dat ligt toch gewoon aan het vermogen an een stofzuiger?? daar kijk ik altijd na!!
k dacht dat de mijne game over was... verbouwen puin en stofzuigen das vaak vragen om een nieuwe! ben deze beetje zat.. k wil graag de henry.. geen idee van welk merk.. me moe heb em ook die zuigt er al meer dan tien jaar mee en ij doet et nog!

maar ij doet et nog dus zuigen we nog maar ff verder met deze!

nog ff terug te komen over afwassen! hier gewoon ff snel tussendoor... als ik theedrinkers heb gehad.. warm water..kwast erin.. ff op de kop en tis zo weer aan de kant!!

Terug naar “Archief”