Verstand of gevoel?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Bevlogen
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Bevlogen » 13 jan 2008 18:32

Hmm... mijn verstand zegt me dat spellingswoord geen Nederlands is.
Mijn gevoel zegt me, dat er bij de ps nog twee puntjes tussen moeten. P.S..

Mijn gevoel heeft het fout ('t Is PS) en mijn verstand heeft het goed (kan het woord tenminste niet vinden in de Van Dale.)

Enfin, ik denk dat ik toch maar op het verstand afga m.b.t. verliefdheid. Schijnt, zoals in het bovenstaande voorbeeld duidelijk naar voren komt, wat accurater te zijn ;) (Heerlijk, om zo'n zin ff lelijk te maken :D)

Goshen schreef: Dan kun je maar het beste naar de raad van je ouders luisteren schater

Als ik daar naar zou hebben geluisterd, was ik nu getrouwd geweest, polygaam, met tientallen kinderen :mrgreen: (Valt natuurlijk wel mee, maar mijn moeder wil nog wel eens vragen 'is dat meisje niet wat voor jou?'. Dan moet ik helaas zeggen: 'nee, mam.').

Druidfather schreef:doe dat dus nooit want dan krijg je alleen wat aangesmeerd wat in hun straat past Rolling Eyes

Soms zitten er anders wel knappe meiden tussen :P

The Destroyer

Berichtdoor The Destroyer » 15 jan 2008 00:25

Giovannino schreef:
The Destroyer schreef:Met gevoel kan je vaak erg hard op je aangezicht vallen.
Zoals gezegdt gaat het gevoel over en dan moet je toch wat overhouden.

Je spreekt uit ervaring, anders had je braaf een ander plot opgerateld ...

Hmzzz, dat heet kopieer-gedrag :D
Voor de rest heb ik er niets aan toe te voegen.
Alleen grappig om te zien dat d en t-tjes interesanter zijn dan het onderwerp :lol:

Giovannino

Berichtdoor Giovannino » 15 jan 2008 00:42

Kopieergedrag?? D'tjes en t'jes belangrijker dan het onderwerp??

Wij proberen je enkel te helpen een fatsoenlijke discussie te voeren. Vandaar ook dat ik vrijwel identiek je suggestieve bewoordingen in een ander topic overnam en hier plaatste.

keessie
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor keessie » 15 jan 2008 11:26

Bevlogen schreef:Soms zitten er anders wel knappe meiden tussen :P

Misschien zegt je verstand dat een meisje knap is maar je zal er eerst wat voor moeten voelen.
Stap voor stap, weer een stapje verder.

druidfather
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor druidfather » 15 jan 2008 19:57

keessie schreef:
Bevlogen schreef:Soms zitten er anders wel knappe meiden tussen :P

Misschien zegt je verstand dat een meisje knap is maar je zal er eerst wat voor moeten voelen.

ben ik het niet mee eens namelijk:

Als ik in een kroeg zit en ik heb zin om een aaf te flirten enz. voel ik egt totaal nix voor haar. Maar tog bestaat de kans dat het uitloopt op zoenen.

dit is serieus
<wat>

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 19 jun 2008 18:28

Verstand of gevoel? Eh... wat voor gevoel eigenlijk? Dat scheelt namelijk nogal!

Verstand is sowieso belangrijk.
En gevoel. Ik verwijs hiervoor maar even door naar de uitspraak van Herman Finkers: liefde is leuk... maar het moet wel betaalbaar blijven.
Daar heeft hij namelijk helemaal gelijk in. In emotioneel opzicht moet het wel te behappen blijven.
Verliefdheid als gruwelijk sterke draaikolk waarin je onverbiddelijk wordt meegesleurd... in zo'n geval is het eerder zo dat je je verstand bent kwijt geraakt, dan dat je met de meest zuivere vorm van liefde van doen zou hebben.
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Funlover
Majoor
Majoor

Berichtdoor Funlover » 20 jun 2008 09:15

Leuk al die verschillende ideen.
Ik ga echt op allebei af.
De ene keer overheerst het één, de andere keer de ander. En dan ist afwachten welke er wint....
Alles komt goed, hoe dan ook. Zo niet, dan toch!

ring
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor ring » 24 jun 2008 13:52

Ik denk dat allebei, het gevoel en het verstand bij mij een rol spelen.
Mijn gevoel zegt wat ik moet doen, hoe mijn eerste reactie zou zijn. Maar mijn verstand helpt me weer het te beredeneren en er reeël naar te kijken. Conclusie: ze zijn allebei van belang.

Bij mezelf zie ik het gevaar dat ik het te veel verstandelijk doe en het mysterie van de liefde wil ontleden. Dit kan namelijk gewoonweg NIET! Daar kom ik wel steeds meer achter. En mijn vriend probeert me daar ook bij te helpen en te zeggen: gewoon genieten!
"Boeken zijn schepen die de uitgestrekte zeeën des tijds doorkruisen"

Terug naar “Archief”