reageren op vloeken

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

caprice

Berichtdoor caprice » 13 dec 2003 11:01

joris schreef:caprice schreef
Je kan inderdaad ook bidden voor vergeving voor die man, maar God kan hem ook stilzetten als je er niet bij bent. Het beste is om maar voor alle mensen van de wereld te bidden, en te vragen of God daar nog Zijn volk uit wil voortbrengen.

te vragen of God daar nog zijn volk uit wil voortbrengen?

De hele wereld is zijn volk, alleen snappen we dat nog niet!

Jesaja 19: 23 ev.:
In die tijd zal er een verbindingsweg lopen tussen Egypte en Assur. Assur zal Egypte bezoeken en Egypte Assur, en samen zullen zij de Heer dienen. En Israel zal zijn plaats hebben naast Egypte en Assur, het zal een zegen zijn voor heel de wereld. De almachtige Heer zal het zegenen met de woorden: Gezegend is Egypte, mijn volk., Gezegend Assur mijn werkstuk, gezegend Israel, mijn eigen bezit.

Hier gaat het niet om mensen die de Baal of andere afgoden dienden, maar die God dienen. Hier in Nederland zijn wij ook allen heidenen, maar zij die nu Christenen zijn, zijn dus het volk van God.

joris

Berichtdoor joris » 13 dec 2003 11:07

waaarom ga je het dan nog vragen aan God?

caprice

Berichtdoor caprice » 13 dec 2003 11:11

joris schreef:waaarom ga je het dan nog vragen aan God?

Of Hij nog meer heidenen bekeren wil tot het Christendom.

joris

Berichtdoor joris » 13 dec 2003 11:14

oke uik ben weer slachtoffer van tale kanaans geloof ik.

caprice

Berichtdoor caprice » 13 dec 2003 11:16

joris schreef:oke uik ben weer slachtoffer van tale kanaans geloof ik.

:?:
Volgens mij begreep je het een en ander inderdaad niet, maar dit is toch lang geen tale kanaans? :!:

joris

Berichtdoor joris » 13 dec 2003 11:19

OF God zijn volk wil voortbrengen?

Vind ik wel, vind het ook een beetje achterhaald want de bijbel is duidleijk denk ik als het gaat om dat God de hele wereld de kans geeft om tot Hem te komen. het is onze taak om de wereld in te gaan en demensen van Hem te vertellen.

misschien denk je dit er allemaal bij als je dit zinnetje schrijft. Maar mij komt het wat koud over: net als een magazijnbediende die zegt: zal nog even wat goederen bijbestellen.

Als ons hart niet klopt voor de Vader, zal het nooit kloppen voor de wereld.

caprice

Berichtdoor caprice » 13 dec 2003 11:22

joris schreef:OF God zijn volk wil voortbrengen?

Vind ik wel, vind het ook een beetje achterhaald want de bijbel is duidleijk denk ik als het gaat om dat God de hele wereld de kans geeft om tot Hem te komen. het is onze taak om de wereld in te gaan en demensen van Hem te vertellen.

misschien denk je dit er allemaal bij als je dit zinnetje schrijft. Maar mij komt het wat koud over: net als een magazijnbediende die zegt: zal nog even wat goederen bijbestellen.

Als ons hart niet klopt voor de Vader, zal het nooit kloppen voor de wereld.

Inderdaad. Het kan anders overkomen, want heel de wereld heeft de mogelijkheid om bekeerd te worden. Maar het Woord stuit op koude verharde harten. Toch zal het niet ledig wederkeren tot God.

joris

Berichtdoor joris » 13 dec 2003 11:24

oke dan. Als je dan ook niet denkt dat het volk alle mensen zijn die op gegeven moment lid zijn van jouw kerkelijke gemeente dan ben ik het weer helemaal met je eens geloof ik.

caprice

Berichtdoor caprice » 13 dec 2003 11:31

joris schreef:oke dan. Als je dan ook niet denkt dat het volk alle mensen zijn die op gegeven moment lid zijn van jouw kerkelijke gemeente dan ben ik het weer helemaal met je eens geloof ik.

Dat volk zit niet bij 1 kerkverband, maar verspreid over verschillende.
Maar dat betekent niet dat iedereen die in de kerk zit ook tot dat volk behoort. Er zijn ook zoveel naam-christenen.

joris

Berichtdoor joris » 13 dec 2003 11:44

ik doe niet aan naam-christenen> Ik doe aan ongelovigen en wedergeboren christenen.

caprice

Berichtdoor caprice » 13 dec 2003 16:19

joris schreef:ik doe niet aan naam-christenen> Ik doe aan ongelovigen en wedergeboren christenen.

Ja, en een andere naam daarvoor is naamchristen en echte Christen.

Napoleon
Moderator

Berichtdoor Napoleon » 13 dec 2003 16:34

haha, wat een leuke conversatie :D helemaal eens zijn, en daar pas na een X aantal berichten achterkomen, grappig
Verder, verder,
altijd maar vooruit
van stad naar stad,
van oost naar west,
van noord naar zuid

Gershwin
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Gershwin » 15 dec 2003 17:41

caprice schreef:
joris schreef:ik doe niet aan naam-christenen> Ik doe aan ongelovigen en wedergeboren christenen.

Ja, en een andere naam daarvoor is naamchristen en echte Christen.

Ik protesteer tegen de term 'naam-christen'.
Het onderscheid tussen 'gelovig' en 'ongelovig' is veel duidelijker. Met de term 'naam-christen' suggereer je dat er een derde optie zou zijn, en die is er feitelijk niet. Het is binnen of buiten. Mijn afkeer van de term 'naam-christen' hangt overigens samen met de hele visie die ik heb op geloven, gemeente-zijn, etc.
Together, we can. But we won't.

Goodbye.

Terug naar “Archief”