vriendschap stuk?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 11 jan 2008 23:32

The Destroyer schreef:
Gerdien B. schreef:soms kan je besluiten niet terug te slaan, maar dan is de kans des te groter dat je meer klappen te incasseren krijgt.

Je spreekt uit ervaring, anders had je braaf een of ander gebod opgerateld.

God lief hebben boven alles en je naaste als jezelf.

Er staat dat ik anderen lief moet hebben als mijzelf, maar niet dat ik mij moet laten slaan door anderen.
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

Rolf

Berichtdoor Rolf » 11 jan 2008 23:38

Denk aan Luc. 6 : 29.
Ik zeg niet dat ik dat altijd kan, maar het is misschien wel goed hieraan te denken.
En bovendien, als je oprecht wandelt, mag je erop vertrouwen dat God je beschermt.
Maar je mag je niet onnodig in gevaar begeven.

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 11 jan 2008 23:42

mirjan22 schreef:
The Destroyer schreef:
Gerdien B. schreef:soms kan je besluiten niet terug te slaan, maar dan is de kans des te groter dat je meer klappen te incasseren krijgt.

waar slaat die reactie nu weer op dan................ net alsof hier alleen maar geboden gebruikt worden, en dan nog... why zou dat niet mogen.

Alleen de nickname The Destroyer zegt al genoeg. Helemaal niet op in gaan, die wordt vanzelf wel een keer gekickt. Daar zou ik op zich wel vrede mee kunnen hebben ja. Tjonge Destroyer, heb je toch nog gelijk 8)

Move! :D

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 11 jan 2008 23:47

Rolf schreef:Denk aan Luc. 6 : 29.
Ik zeg niet dat ik dat altijd kan, maar het is misschien wel goed hieraan te denken.
En bovendien, als je oprecht wandelt, mag je erop vertrouwen dat God je beschermt.
Maar je mag je niet onnodig in gevaar begeven.

Dit vind ik echt van die kreten waar ik niets mee kan. God beschermd je dan wel.
God kan je ook leren je te weren door al die slagen.

Als God werkelijk wil dat wij niets terug doen en Hij zou bepalen hoever het gaat, dan had ik heir niet meer gezeten.

Nergens vraagd God van ons, om onszelf de vernieling in te helpen voor anderen. Wij zijn gelijk aan anderen. Als anderen ons onrecht aan doen dan mogen wij ons zeer zeker verweren.

Ik vertrouw er eerder op dat God mij de kracht geef om mij door die zaken heen te komen en er zelf een persoonlijk sterker van te worden.

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 11 jan 2008 23:51

Ik kan me wel vinden in Gerdiens reactie ja. Een mens kan veel hebben, maar het houdt wel een keer op. Als ik ergens pissig van word, is het wel onterecht beschuldigd worden, of mensen die denken dat ze meer/beter zijn dan mij/anderen. Verder ben ik de rust zelve 8)

The Destroyer

Berichtdoor The Destroyer » 12 jan 2008 00:13

mirjan22 schreef:
The Destroyer schreef:

waar slaat die reactie nu weer op dan................ net alsof hier alleen maar geboden gebruikt worden, en dan nog... why zou dat niet mogen.

Dat slaat wel ergens op.
als er geen ervaring mee was had er een kans van ongeveer 80% geweest dat er een of andere tekst werdt aangesleept.
vandaar :D

The Destroyer

Berichtdoor The Destroyer » 12 jan 2008 00:15

Smurffie schreef:
mirjan22 schreef:
The Destroyer schreef:

Alleen de nickname The Destroyer zegt al genoeg. Helemaal niet op in gaan, die wordt vanzelf wel een keer gekickt. Daar zou ik op zich wel vrede mee kunnen hebben ja. Tjonge Destroyer, heb je toch nog gelijk 8)

Move! :D

je bent de eerste :D

Giovannino

Berichtdoor Giovannino » 12 jan 2008 00:25

Destroyer, ik herinner je ff aan een zin van je in je welkomsttopic: "Vervolgens heb ik de pest aan dingen die niet onderbouwd kunnen worden."

Je bent tamelijk insinuerend bezig in dit topic, met je opmerkingen over "de algemene mening hier", "geboden opratelen", etc.

:-({|=

André

Berichtdoor André » 12 jan 2008 00:41

@ The Destroyer, het is trouwens: 'Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doet dat ook een ander niet’

Rolf

Berichtdoor Rolf » 12 jan 2008 07:46

Gerdien B. schreef:Dit vind ik echt van die kreten waar ik niets mee kan. God beschermd je dan wel.
God kan je ook leren je te weren door al die slagen.

Als God werkelijk wil dat wij niets terug doen en Hij zou bepalen hoever het gaat, dan had ik heir niet meer gezeten.

God bepaalt ook hoever het gaat. De Bijbel leert ons dat alle dingen in Zijn hand zijn.
Al is dat misschien niet op ieder moment te zien.
En ook niet altijd alles te begrijpen.
(Jac. 4 : 6,7 ; Ps 10 : 14.)

Nergens vraagd God van ons, om onszelf de vernieling in te helpen voor anderen. Wij zijn gelijk aan anderen. Als anderen ons onrecht aan doen dan mogen wij ons zeer zeker verweren.
Ik vertrouw er eerder op dat God mij de kracht geef om mij door die zaken heen te komen en er zelf een persoonlijk sterker van te worden.

Je mag jezelf verweren.
En het is ook goed om moedig en sterk te zijn.
Maar je mag niet het recht in eigen handen nemen.
En, als je op een onbehoorlijke manier wordt bejegend,
en je doet niets terug,
dan kun je denken, ik heb mijn hart geen geweld aan gedaan.
En mij bewaart van twist.
Dan lijkt het misschien dat je de verliezer bent, maar in geestelijk opzicht ben je de overwinnaar.

Tijd heelt wonden.
En, wie goed doet, die goed ontmoet. (Al vereist dit soms veel geduld.)

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 12 jan 2008 10:14

Tijd heelt alle wonden vind ik een uitspraak die niet klopt.
Wonden helen pas als jij het een plekje geeft en er mee om leert gaan, niet eerder. Sommige wonden helen nooit.

God bepaald hoever het gaat maar dat zegt niets over lijdzaam onder gaan.

Loucom
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Loucom » 12 jan 2008 11:28

Ik kan me goed vinden in wat Gerdien allemaal zegt. Soms kun je tegen deze dingen niet ingaan, want dan geef je jezelf valse hoop dat het goed komt en komt dus harder aan als toch niet verbeterd.
En je kunt ook niet alles slikken want op het laatst is zeg maar de emmer vol.
Leef je droom.

Rolf

Berichtdoor Rolf » 12 jan 2008 12:39

Gerdien B. schreef:Tijd heelt alle wonden vind ik een uitspraak die niet klopt.
Wonden helen pas als jij het een plekje geeft en er mee om leert gaan, niet eerder. Sommige wonden helen nooit.

Tijd heelt wonden. Niet alle.
En soms blijft er een litteken achter.
Als het onder ogen komt, kan er een verhaaltje boven komen.
De een verwerkt het in stilte.
De ander door er over te praten.
Zodat je weer "opgeruimd" verder kunt.

Lucom schreef:En je kunt ook niet alles slikken want op het laatst is zeg maar de emmer vol.

Als iets niet waar is, kun je het langs je heen laten gaan.
Als het wel terecht is, kun er even over nadenken.
Nog beter is het, de twist niet te zoeken.
Maar proberen met elkaar iets goed op te bouwen.
Dan moet je wel eens de minste zijn (1 Thess. 5 : 15, 16.). Maar dat is toch niet erg?
Wie zijn geest rein houdt, is meer overwinnaar dan een twister.

Loucom
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Loucom » 12 jan 2008 13:16

Rolf schreef:
Lucom schreef:En je kunt ook niet alles slikken want op het laatst is zeg maar de emmer vol.

Als iets niet waar is, kun je het langs je heen laten gaan.
Als het wel terecht is, kun er even over nadenken.
Nog beter is het, de twist niet te zoeken.
Maar proberen met elkaar iets goed op te bouwen.
Dan moet je wel eens de minste zijn (1 Thess. 5 : 15, 16.). Maar dat is toch niet erg?
Wie zijn geest rein houdt, is meer overwinnaar dan een twister.

Je kunt je wel iets aantrekken ook al is het niet terecht. Niet iedereen kan alles zomaar naast zich neerleggen.
Leef je droom.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 12 jan 2008 13:17

Tuurlijk moet een emmer nooit te vol raken.Sowieso iets slikken is nooit goed, denk ik. Maar je kunt zoiets op veeeeeeel meer manieren verwerken, dan alleen maar óf slikken óf erop los timmeren, bij wijze van.
Je kunt ook een moment voor jezelf nemen en er over nadenken wat er is gebeurd, en het zo een plekje geven, je kunt er met een partner, ouders of vrienden over praten en het zo een plekje geven, je kunt even tegen je kamerdeur schoppen en het zo een plekje geven. Ga zo maar door.

God vraagt echt niet van mij dat ik zomaar slik hoor. Maar de minste zijn hoeft niet te betekenen dat je alles maar moet opsluiten in jezelf zodat het op een gegeven moment te veeel wordt.

Niemand kan altijd maar slikken, geen Christen kan dat. Maar volgens mij is het mooie aan een volwassene (hoop ik) en aan een Christen dat hij of zij betere manieren weet om iets te verwerken.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Terug naar “Archief”