MissF schreef:Gister zei een jongen letter (13 jaar oud) tegen een meisje (ook 13 jaar):'En, hoe denk jij over seks?'
Meisje:' Hallo, ik ben 13, veeeel te jong!'
Jongen:' Huh? Je bent toch al 13??'
En hoe heb je op die jongen gereageerd? Heb je hem wel even een enòòòrme oorveeg gegeven?

MrSokkie schreef:Helaas zijn jongeren tussen pak-em-beet de 16 en de 24 niet altijd de verstandigste. Dat zit hem in de hersenen, daar wordt in die periode enorm in huisgehouden en daar kunnen ze niks aan doen. Maar dat maakt het ook irreeel dat van ze te verwachten, nee, dat zeg ik verkeerd, het duidelijk maken dat je het van ze verwacht mag (moet misschien zelfs, dat heet opvoeden) maar ook echt verwachten dat ze enkel verstandige dingen doen, dat is gedoemd tot teleurstelling.
Ja, ik weet het. Ik heb die leeftijd ook gehad. Ik was nou bepaald geen type die vroeg volwassen was, dus het heeft bij mij ook wel even geduurd voor het rechte inzicht kwam.
Op die leeftijd voel je bepaalde dingen gewoon niet aan, heb je er geen benul van. Ik helemaal. Terwijl je wel allerlei andere dingen voelt.
Mijn meest effectieve remming was mijn geweten.