Mislukte en gelukte internetdates

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Acire
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Acire » 09 jan 2008 09:55

Tja... dat weet ik eigenlijk niet. Hij heeft al paar jaar verkering geloof ik en hij s denk ik bijna klaar met z'n studie....

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Re: Mislukte internetdates

Berichtdoor Boekenlezer » 09 jan 2008 12:40

Joortje schreef:Wie heeft er wel eens een date gehad met iemand die je via internet hebt leren kennen, die helemaal niet ging?
Je weet nog niet zo goed wie je zult ontmoeten, je gaat er vaak met grote verwachtingen heen... Maar het klikt helemaal niet..? En hoe heb je dat opgelost?

Ik heb zelf 2x een 'serieuze date' gehad, beide keren vond ik het aardige jongens, maar meer ook niet... En heb dat pas achteraf via msn kenbaar gemaakt. (En ze waren er allebei heel verdrietig van :? )

Tsja, mislukte internetdates...
Wat noem je mislukt? Dat is afhankelijk van het doel wat je stelt. Stel je als doel om de ware te ontmoeten, met wie je binnenkort verkering zult hebben, ja, dan is de kans bijzonder groot dat het naar je eigen oordeel zal mislukken.

Ik vind het zelf niet erg handig om meteen zo enorm hoog in te zetten.
Ik vind het ook een nogal rare volgorde, om iemand nog niet eens gezien en gesproken te hebben, en dan al met je gedachten bij het bijzondere te zitten. Je moet er toch op zijn minst een aanleiding voor hebben om iets bijzonders voor de ander te gaan voelen? Een aanleiding die in die persoon zelf zit?

Ik heb zelf een heel klein beetje ervaring met internetdating. Dat is wel van aardig wat jaartjes terug. Mij is daaruit toen snel duidelijk geworden dat het mijn ding niet is.
Ik had een keer een afspraak met iemand, waar ik een week mee ge-e-maild had via een datingsite. Ik beschouwde het gewoon als een gezellig uitje. Zo van: het moet er een keer van komen dat je elkaar in het echt gaat ontmoeten, en dan zie je wel weer verder. Ik was ook niet zenuwachtig, want ik bekeek het vrij ontspannen. Aan haar merkte ik wel duidelijk dat zij best zenuwachtig was. Een dag later kreeg ik gelijk een grote e-mail van haar, dat ik de juiste persoon voor haar niet zou zijn. Een week later had ze al een afspraak met een ander. Ofwel: zij was dus echt koortsachtig op zoek.
Is dat nou een mislukte date? Och, ik weet het niet. Ja, het was wel een tikkie anders dan ik het me voorgesteld had. Zij bleek het minder ontspannen te bekijken dan ik. Maar aan de andere kant: het was toch ook wel een gezellige avond, ook al benaderde zij het allemaal wat overdreven massief, zoals achteraf bleek. Ik heb er op zich geen spijt van, het was wel een waardevolle ervaring. Alleen had zij het van mij wat anders mogen bekijken. Nou ja goed, uit dit soort ervaringen weet ik ook dat internetdating mijn ding niet zo is. Ik ben er blijkbaar te ontspannen voor van inslag. :mrgreen:
Daarna heb ik nog met een paar dames kort wat internetcontact gehad, maar ik kwam er steeds achter dat die ook zo koortsachtig op zoek waren. Het ging ze om een relatie, en niet om mij als persoon of om de gezelligheid. En daar knap ik op af.
Van één contact weet ik nog wel dat het wel leuk was. Maar dat draaide dan ook niet zozeer om verliefdheid, maar meer om gezelligheid, om het sociale.
Al met al heb ik toch zoiets van: internetdaten, het hoeft van mij niet zo. Ik heb me er in de afgelopen vijf jaar dan ook verre van gehouden.
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Joortje
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Joortje » 09 jan 2008 13:04

Mislukt is inderdaad afhankelijk van je 'doel'.
Ik was uit nieuwsgierigheid op een contactsite gegaan, gewoon om eens te kijken wat dat is enzo.
En via die site met verschillende jongens gemaild, gemsnd, later ook gebeld..
't Was niet zo dat ik echt op een relatie uit was hoor! Maar de contacten verliepen best leuk, en dan lijkt het ook leuk om iemand eens te zien.
Van verliefdheid (of 'met je gedachten in het bijzondere zitten' :-)) was geen sprake.

En over zenuwen gesproken.. Ik was ook totaal niet zenuwachtig van te voren :-) 't Leek mij gewoon leuk om die jongen die je via de computer al wat beter hebt leren kennen, ook irl te zien. En beide heren waren wel erg gespannen van te voren. Dus 't kan ook dat het meisje ontspannen is :wink:

Ik heb het eigenlijk een beetje ondoordacht gedaan allemaal, nu ik het achteraf bekijk, en nu zou ik het ook niet zomaar meer doen!
Wanhopig ben ik absoluut niet!
Neem mijn leven, laat het HEER,
Toegewijd zijn aan UW eer...
Maak mijn uren en mijn tijd,
Tot UW lof en dienst bereid!

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 09 jan 2008 13:12

Volgens mij moet je relaties sowieso niet geforceerd zoeken... tenminste, dat is mijn visie. Gewoon genieten van het leven, leuke dingen doen etc. En dan kom je genoeg dames tgen, heb je lol... en allicht vanzelf een heel bijzondere. Als je gaat forceren is het allemaal veel minder spontaan, ga je denken (of doe je dat al) dat je met relatie veel gelukkiger zou zijn dan zonder, vergeet je als single gewoon lekker te genieten etc.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

nonno
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor nonno » 11 jan 2008 10:49

Ik denk inderdaad dat mislukking afhangt van de verwachtingen die je hebt van een date, of van daten.
Als ik wegging met een jongen die ik kende via internet had ik in iedergeval van te voren duidelijk gemaakt dat het gewoon om gezellige avond zou gaan, en ik niet uit was op relatie. Blijkt dus inderdaad (vaak) niet te werken, waardoor het contact later verwaterd of verdwijnt, achja, sh*t happends. Daarmee zie ik mijn date nog niet als mislukt.

Ik heb nog nooit gehad dat het totaal niet klikte, of dat ik niks te vertellen had (of andersom). Gewoon dicht bij een station afspreken zodat je de eerste beste trein weer terug kan nemen 8)
"zonder mannen aten we de hele dag moorkoppen"

SimonT
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor SimonT » 11 jan 2008 10:56

hmm ja verwaterend contact Nonno, zelfs als ze op je verjaardag komen he :wink: :P
Gelukkig met mijn vriendin(netje)!

Atheist1984

Berichtdoor Atheist1984 » 11 jan 2008 13:38

Waarom alleen mislukte internet dates? Er zijn er genoeg die wel lukken hoor :)

Joortje
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Joortje » 11 jan 2008 13:53

Nou, wie verteld er over gelukte internetdates :-)

nonno
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor nonno » 11 jan 2008 14:02

Ik, hij kwam zelfs op mijn verjaardag. Jammer dat ie zo ver weg woont

Joortje
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Joortje » 11 jan 2008 14:09

[quote="nonno"]Ik, hij kwam zelfs op mijn verjaardag. Jammer dat ie zo ver weg woont[/quote]

Vertel er eens wat meer over :-) Wat had je voor doel, en is dat doel bereikt?

nonno
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor nonno » 11 jan 2008 14:30

Muhaha,
Mijn doel was duidelijk zoals ik bovenstaand beschreven heb.

Verder zijn de dates die ik gehad heb niet uitgebloeid tot relaties. Dat neemt niet weg dat ik het leuk vond om ze te ontmoeten, ze te leren kennen en een leuke avond te hebben. En dat was mijn doel. Met sommigen heb ik nog contact, met anderen niet. Zo giet dat.

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 11 jan 2008 14:34

Joortje: kijk eens naar de lijst refowebstellen... genoeg gelukte internetdates. Zelf ken ik mijn man ook van hier en ik heb ook een goede vriend overgehouden aan een toevallige ontmoeting op het internet. En niet te vergeten de leuke contacten met allerlei andere refowebbers.

kurtyo

Berichtdoor kurtyo » 11 jan 2008 15:01

Mijn tweede vriendinnetje heb ik leren kennen dankzij internet: e-mailcontact.
Mijn derde vriendinnetje kende ik in eerste instantie via een internetforum, maar ik was er al mee bevriend (dus ook in real life) toen we een relatie kregen.
Mijn vierde en vijfde (huidige) vriendinnetje heb ik leren kennen via MySpace. :oops:
Verder ken ik veel vrienden en kennissen in eerste instantie dankzij het internet.

SimonT
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor SimonT » 11 jan 2008 15:04

nonno schreef:Ik, hij kwam zelfs op mijn verjaardag. Jammer dat ie zo ver weg woont
:oops: :mrgreen:
Gelukkig met mijn vriendin(netje)!

keessie
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor keessie » 11 jan 2008 15:43

Is er ook een topic over gelukte dates :D ?
Stap voor stap, weer een stapje verder.

Terug naar “Archief”