Met een schaartje knippen kunnen de kinderen hier ook al voor ze naar school gaan, doen we gewoon thuis met hen. Ook hebben we prikpennen en allerlei andere dingen. En de achterstand van niet naar de psz hebben ze in een maandje wel ingelopen, volgens mijn tante en zus, beide kleuterjuffen.
Ook met medewerksters van het CB en ook die zien enkel voordelen en dan voornamelijk op spraak/ taal gebied.
Leuk, hier haddeen de beide oudsten in groep 1, en nu nog, een hele grote woordenschat en kennis. Ze komen laat op gang maar dan gaan ze er ook voor. Van de tweede kregen we antwoorden waarbij wij en ook de juf echt stonden te flapperen met de oren.
Ik ben, nu achteraf helemaal, blij dat onze tweede zoon niet naar de psz geweest is. Ondanks dat hij heel druk en moeilijk was en is. Wij weten nu wat er ongeveer met hem aan de hand is maar voor we dat wisten was hij soms niet te handhaven. Ook zijn, zeer ervaren, juf zat op een gegeven ogenblik ongeveer met de handen in het haar. Hij kan dus nu nog (is 5,5) steeds heel moeilijk samenspelen, gaat als er een vriendje is gewoon alleen spelen. Dit is wel extreem, de anderen zijn gelukkig niet zo.
Wij hebben gewoon wel het geluk met onze ruime speelmogelijkheden. Als ze buiten spelen sjouw ik wat af om te kijken waar ze zijn en wat ze doen. Daarnaast zijn hier ook wel andere kinderen in de buurt maar voor ze naar school gaan spelen ze niet veel zonder de mama's erbij bij elkaar. Wel als ze buiten spelen, dan speelt de hele kluit met elkaar en lopen de kleinere er ook wat bij.