Griep

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Smurffie
Generaal
Generaal

Griep

Berichtdoor Smurffie » 11 jan 2008 10:53

Jaja, het is weer winter, regenachtig en volgens mij hangt het virus in de lucht. Afgelopen dinsdag kreeg ik een fikse griep en nu kwakkelt het nog een beetje na. Gisteren kreeg ik ook nog een opgezette keel erbij, maar ik voel me toch wel een stuk beter dan dinsdag en woensdag. Meer Refowebbers die ziek zijn? En wat doe je in vredesnaam aan die ranzige smaak in je wafel, dan behalve 10 keer per dag tanden poetsen? :shock:

Overigens zou ik wel eens willen zien wat er van binnen precies gebeurd op het moment dat alles de bovenuitgang neemt i.p.v. de gebruikelijke achteruitgang. Griep is eigenlijk maar iets heel raars :roll:

habibi
Mineur
Mineur

Berichtdoor habibi » 11 jan 2008 11:10

hier is de kleine meid (bijna 1 jr.) ziek sinds gisteren. Kwam ze gistermiddag uit bed en 39 graden koorts. Rode appelwangetjes en wil alleen bij mama eigenlijk zijn, maar mama kan haar niet tillen want die staat op punt van bevallen. Vind ik zielig voor d;r maar ja als ik haar optil heb ik gelijk een harde zere buik.

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 11 jan 2008 12:55

Dinsdag griep krijgen en nu al bijna beter? Dan was het geen echte influenza lijkt me. Een collega van me was vlak voor kerst ziek geworden: hoge koorts, hoofdpijn en 2 weken hartstikke ziek. Dat doet dat rotvirus dus. Ik blijf maar braaf Echinaforce slikken...

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 11 jan 2008 13:38

je moet niet vergeten je tong mee te poetsen als je je tanden poetst!

tijdens zwanger zijn hebben ook eel mensen last van een vieze smaak.. hier heb ik dat atlijd als ik iets van mint heb gegeten! dan poets ik me tong.. zo ver mogelijk naar achter.. end an is alles weg.. die vieze smaak dan hé

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 11 jan 2008 13:54

Lalage schreef:Dinsdag griep krijgen en nu al bijna beter? Dan was het geen echte influenza lijkt me. Een collega van me was vlak voor kerst ziek geworden: hoge koorts, hoofdpijn en 2 weken hartstikke ziek. Dat doet dat rotvirus dus. Ik blijf maar braaf Echinaforce slikken...

Ah, dan heb ik het nog getroffen inderdaad :shock:

Voor mijn doen ben ik nu gewoon lang ziek. Langer dan 1 dag kon ik me niet meer heugen, dus vandaar dat ik dit al vrij heftig vind. Hoofdpijn heb ik niet gehad, wel een beetje duizelig. En een beetje smerig wel; ik boer de hele dag van alles op. Niet overgeven dus, gelukkig niet meer :)

Joortje
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Joortje » 11 jan 2008 14:17

Ik werk in mijn vrije tijd in een verzorgingstehuis, waar het norovirus heerst. Dramatisch! Allemaal overgevende oudjes en diarree, vreselijk! Stinken overal.. 't Is een gevecht tussen de stinklucht en de lucht van chloor (waar het virus dood van schijnt te gaan).
Een schort om, handschoenen aan, als je die arme mensjes uit de troep moet halen, 100 keer op een ochtend je handen wassen...
Ik heb het zelf nog niet, dus ben benieuwd :-) Maar hopelijk blijft het me bespaard!
Neem mijn leven, laat het HEER,
Toegewijd zijn aan UW eer...
Maak mijn uren en mijn tijd,
Tot UW lof en dienst bereid!

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 11 jan 2008 14:22

hier zit een afdeling dicht van het verpleegtehuis! zelfs de verplegers zelf zitten in quarantaine.. of hoe je dat ook moet schrijven!

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 11 jan 2008 14:30

paprikameisje2 schreef:je moet niet vergeten je tong mee te poetsen als je je tanden poetst!

tijdens zwanger zijn hebben ook eel mensen last van een vieze smaak.. hier heb ik dat atlijd als ik iets van mint heb gegeten! dan poets ik me tong.. zo ver mogelijk naar achter.. end an is alles weg.. die vieze smaak dan hé

als ik dat doe dan ga ik kotsen...

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 11 jan 2008 15:08

Joortje schreef:Ik werk in mijn vrije tijd in een verzorgingstehuis, waar het norovirus heerst. Dramatisch! Allemaal overgevende oudjes en diarree, vreselijk! Stinken overal.. 't Is een gevecht tussen de stinklucht en de lucht van chloor (waar het virus dood van schijnt te gaan).
Een schort om, handschoenen aan, als je die arme mensjes uit de troep moet halen, 100 keer op een ochtend je handen wassen...
Ik heb het zelf nog niet, dus ben benieuwd :-) Maar hopelijk blijft het me bespaard!

Dat norovirus hebben wij ook gehad, vreselijk. Overgeven, naar de wc rennen en daarbij boeren tot en met hier en stinken.......
Liep ook met chloor ed om alles te reinigen, nu zijn mijn handen nog steeds kapot hiervan... Het duurt een dag of 2/4 en dan is het over. Dus effe volhouden zieke mensen en beterschap!!!

goshen
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor goshen » 11 jan 2008 15:08

Joortje schreef: 100 keer op een ochtend je handen wassen...
Ik heb wel eens gehoord dat wanneer je teveel wast, je er het beschermingslaagje mee weg wast. Dat lijkt me wel een dilemma dan.

Joortje
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Joortje » 11 jan 2008 15:19

Ja, je handen worden er niet zachter van ofzo.. Oftewel, je krijgt er echt schrale handen van. Daarom ben ik ook met handcrème in de weer als ik er weer klaar ben. Je wil wel wat om te voorkomen dat je niet ziek wordt natuurlijk! Maar handschoenen is ook al een goeie maatregel.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 11 jan 2008 18:39

Echt griep heb je een paar weken geloof ik ;) Maargoed, heel Nederland noemt het griep idd.

Ik had de dag voor kerst wel 'buikgriep' maar na 8 x overgeven was het gelukkig over. Brrr, de hele tijd klokken, hoe lang heb ik nu niet overgegeven, ik voelde me echt super beroerd. En toen was ik 's avonds eindelijk niet misselijk meer, en sprong ik op om het diner enzo voor te bereiden voor de kerst, ben je gewoon helemaal slap. Tss.
En eerste kerstdag kon ik idd nog niets eten, het kwam er bijna weer uit.

Ik ben eigenlijk zelden of nooit ziek, dus als ik het ben, dan doe ik ook net of ik bijna dood ga, dat gevoel heb ik dan ook echt ;) Haha. En laat ik me lekker verwennen.

Volgens mij kun je er weinig aan doen, uitzieken. En niet te snel weer te veel doen denk ik.

Sterkte!!!! Beterschap!
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

marierose
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor marierose » 11 jan 2008 22:44

Een paar weken met hoesten rondgelopen en blijven werken want moeders kunnen toch alleen in het weekend ziek zijn!!?? :? Dus met 38 /39 graden koorts blijven werken in de thuiszorg en de volgende dag 40 /41 koorts en in het ziekenhuis beland nog die avond. Een lichte longonsteking. Maar het was niet naar want we lagen met zijn 3-en om 3 uur 's nachts te 'blaffen' en elkaar wakker te houden met zuurstof in onze neuzen dus ondanks alles hebben we veel lol gehad... Ach als de koorts ietsje zakt kan dat toch??!! Aan 2 infusen gelegen en een week thuis geslapen en weer rustig aan begonnen met werken en weer moedertje spelen... Tja, het gaat over maar ik ben gewaarschuwd: niet meer met 38 / 39 graden koorts door gaan maar gewoon ook al ben je werkende moeder andere moeders inschakelen en mijn bed induiken. Want je kinderen hebben niet veel aan je als je het in het ziekenhuis beland :wink:

DoIoRoK
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor DoIoRoK » 11 jan 2008 23:48

Gewoon de griepprik halen :D heb je nergens last van

Joortje
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Joortje » 11 jan 2008 23:54

M'n oma verteld altijd weer hetzelfde verhaal over de griepprik:

Een schoonzus van haar haalt ieder jaar de griepprik (want ja, je krijgt hem gratis) en elk jaar krijgt ze zwaar de griep. Dus: niet halen die prik :-)

Dit vind ik een zwak argument (maar maak dat je oma eens wijs :-) )
Maar zonder griepprik word ik ook zelden ziek, dus ik heb niet zoiets dat ik ff naar de dokter vlieg om die antistoffen.

Terug naar “Archief”