Gezin en financiën

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Juultje77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Juultje77 » 10 jan 2008 17:25

Ruikt dat wasmiddel Neutral ergens naar :?: Ik vind het wel belangrijk dat het lekker ruikt.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 10 jan 2008 17:28

Ik koop altijd alleen lekkerruikende wasverwachter (ik weet het, het is slecht voor je wasmachine, maar het ruikt zo lekker!)
En daarvan neem ik altijd de blauwe van de AH. Sowieso vind ik blauwe altijd het lekkerst, van elk merk wel.
Wasmiddel heb ik geen flauw idee welke ik heb eigenlijk.

En idd, luiers enzo, dat zijn blijvende dingen, tenminste, voorlopig. Dat is anders denk ik. En wasmiddel koop ik echt niet voor een jaar.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

parkiet
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor parkiet » 10 jan 2008 18:16

MissF schreef:Ik koop altijd alleen lekkerruikende wasverwachter (ik weet het, het is slecht voor je wasmachine, maar het ruikt zo lekker!)

Is dat slecht? Wist ik niet. ik gebruik het omdat de handdoeken dan lekker zacht worden. Tja, ik gooi het ook bij de was in als ik alleen kleren was, onlogisch eigenlijk.
Ik vind het ook wel fijn als handdoeken lekker ruiken, daarvoor heb ik een geurzakje in de kast :)
You're my Prince of peace, and I will live my life for You

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 10 jan 2008 18:26

vandaar dat het vakje van mijn wasverzachter verstopt zit :mrgreen: Wist ook niet dat het slecht was...

Ariël kan ik wel eens proberen ja!
Als je handdoeken in de droger doet hoef je geen wasverzachter te gebruiken voor het 'zachte' maar voor de geur wel lekker. En in de zomder droog ik alles buiten, maar in de winter vind ik het te lang duren.

Wat natuurlijk onzin is als je een aanbieding zie en je koopt het terwijl je nog voor 10 weken voldoende in de berging hebt staan, tja dat lijkt me ook niet meer voordelig dan. Maar lang houdbare spullen of voor in de vriezer, waarom niet.

Rolf

Berichtdoor Rolf » 10 jan 2008 18:29

koffie is ook slecht, en dan is bijv. kippenvlees weer slecht en dan zeuren ze weer over rundvlees en dan is het dit en dan dat

Ons is geleerd, dat alles wat met smaak gegeten kan worden, vanuit een gezonde overtuiging, goed is.
Ik wil hier heel voorzichtig mee zijn, maar ik denk toch aan 1 Tim 4:4,5.
Hier kan niet zomaar voor 100% vanuit gegaan worden, omdat het geloof, de smaak, het gevoel, en de gedachten niet 100% zijn.
Maar dat dit ook nu nog geldt, ben ik van overtuigd.
En dat het niet goed is teveel uit te zoeken ook.
Laatst gewijzigd door Rolf op 10 jan 2008 20:54, 1 keer totaal gewijzigd.

*Annette*
Majoor
Majoor

Berichtdoor *Annette* » 10 jan 2008 19:06

Ik vind Robijn ook lekker ruiken. Wij hebben daarvan vloeibaar wasmiddel, en wasverzachter. Hiervan haalt ze een doos tegelijk, net zoals met vaatwastabletten. Magoed ze haalt het bij n soort groothandel. En voor de werkkleding enzo koopt me moeder gewoon zo'n goedkoper koffer waspoeder, daarmee wast ze de witte was ook. Magoed zal tegen dr zeggen dat ze de volgende keer voor de witte was ook weer Robijn moet meenemen :P.

Ik vind het zelf persoonlijk wel schelen of je er wasverzachter bij doet. Heb nu een wolle trui aan, maar kan goed merken dat doe niet met wasverzachter is gewassen. Is m'n eigen schuld :wink:. Was het vergeten erbij in te doen.

Ik denk dat ik 'later' heel wat verschillende soorten waspoeder + wasverzachter heb staan.
Wat de toekomst brengen moge........

esli
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor esli » 10 jan 2008 19:55

Ons is geleerd, dat alles wat met smaak gegeten kan worden, vanuit een gezonde overtuiging, goed is.
Ik wil hier heel voorzichtig mee zijn, maar ik denk toch aan 1 Tim 4:4,5.
Hier kan niet zomaar voor 100% vanuit gegaan worden, omdat het geloof, de smaak, het gevoel, en de gedachten niet 100% zijn.
Maar dat het invloed heeft ben ik van overtuigd.
En dat het niet goed is teveel uit te zoeken ook.

Tegenwoordig zijn er erg veel producten die voor veel mensen best lekker smaken en goed voelen, maar die gewoon erg slecht voor je zijn. (weinig van wat we nu eten is trouwens door God geschapen, de mens heeft aardig wat invloed op dat wat in de schappen van de supermarkt ligt) Veel chronische ziekten (bijv diabetes type 2) zijn gevolg van een ongezonde levensstijl. Het lijkt me erg nuttig om uit te zoeken wat oorzaken van ziekten zijn en het lijkt me dan ook erg nuttig om daar rekening mee te houden in het eten. Of bedoel je dat niet met 'teveel uitzoeken'

(hmm wel erg off-topic excuses)

meissie88

Berichtdoor meissie88 » 10 jan 2008 19:56

Wasverzachter...ghe we gebruiken het hier maar zélden, als er een trommel met wasgoed is, zonder wasgoed van mij, dan kan 't wezen dat m'n moeder 't gebruikt, want ik kan er écht niet tegen :roll: vind het heerlijk ruiken...maar de jeuk verpest t :wink:
Zijn er trwns nog meer mensen die de kriebels krijgen van wasverzachter?

Memmem
Moderator

Berichtdoor Memmem » 10 jan 2008 20:18

En nu weer verder over de financieën.
Wij besparen heel veel door katoenen luiers te gebruiken. Vind het ook fijn om te gebruiken.
Wasverzachter gebruik ik helemaal niet, een beetje azijn in het wasverzachterbakje en je handdoeken zijn minder hard. En als je buiten droogt je handdoeken als ze droog zijn afhalen en niet kurkdroog laten worden. Hoelanger ze hangen hoe harder ze worden.

habibi
Mineur
Mineur

Berichtdoor habibi » 10 jan 2008 20:29

Memmem schreef:En nu weer verder over de financieën.
Wij besparen heel veel door katoenen luiers te gebruiken. Vind het ook fijn om te gebruiken.
Wasverzachter gebruik ik helemaal niet, een beetje azijn in het wasverzachterbakje en je handdoeken zijn minder hard. En als je buiten droogt je handdoeken als ze droog zijn afhalen en niet kurkdroog laten worden. Hoelanger ze hangen hoe harder ze worden.

Thanks voor de tip van azijn ga ik zeker eens uitproberen vooral die van het restaurant worden ongeacht of je ze binnen droogt of in de droger droogt zo hard als een kannonnetje.

Zomers doe ik de was wel buiten hangen, maar 's winters in de droger anders duurt het 3 dagen voordat het droog is hier.

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 10 jan 2008 21:01

meissie88 schreef:Wasverzachter...ghe we gebruiken het hier maar zélden, als er een trommel met wasgoed is, zonder wasgoed van mij, dan kan 't wezen dat m'n moeder 't gebruikt, want ik kan er écht niet tegen :roll: vind het heerlijk ruiken...maar de jeuk verpest t :wink:

Ik heb een keer mijn ondergoed met wasverzachter die heel erg goedkoop was gewassen. Ik werd helemaal gek van de jeuk!!! Alles heb ik weer uit moeten spoelen en toen ging het gelukkig over.

Luiers. bij de oudste gebruikte ik ook altijd katoenen luiers. Ideaal! Nu hebben we pampers (van de aanbieding) maar het stinkt erg ranzig

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 10 jan 2008 21:17

azijn helpt ook om alle waspoeder uit de was te halen! wij zijn nl als kinderen erg gevoelig op de huid en me moeder waste dus gewoon met normale waspoeder en deed vervolgens een scheut azijn erinom te zorgen dat alle zeep eruit ging!! ideaal dus!

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 11 jan 2008 10:17

esli schreef:
maar ik heb toch ut idee dat veel water drinken helpt tegen puisten. Maar kgeloof niet dat dat ergens bewezen is, is gewoon mijn idee

Als je er zelf maar in gelooft, lang leve het placebo effect!!!

Hier ben ik het absoluut niet mee eens. Het is gewoon bewezen dat water zuiverend werkt. Van binnenuit. Dus logisch dat je dan een schonere huid krijgt.

lammetje schreef:welk wasmiddel is trouwens écht goed, ruikt lekker en is goedkoop?

Ik gebruik de vloeibare wasmiddelen van het Super de Boer-merk en die ruiken niet enorm ergens naar, maar gewoon fris. Voor fijne was, voor zwarte was enzo. Voor witte was gebruik ik Robijn vloeibaar voor wit, want die ruikt zó enorm lekker! Is niet erg goedkoop, maar ik doe er wel weer heel lang mee, dus valt het ook wel weer mee.

meissie88 schreef:Wasverzachter...ghe we gebruiken het hier maar zélden, als er een trommel met wasgoed is, zonder wasgoed van mij, dan kan 't wezen dat m'n moeder 't gebruikt, want ik kan er écht niet tegen :roll: vind het heerlijk ruiken...maar de jeuk verpest t :wink:

Wasverzachter is slecht voor het milieu, dus alleen daarom gebruik ik het al niet. Vind het verder ook echt onzin. Als je gewoon een lekker wasmiddel gebruikt is de was prima! Mijn moeder gebruikte eerder wel eens wasverzachter en ik kreeg daar inderdaad jeuk van.

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 11 jan 2008 10:25

Maar azijn, gaat de was dan niet zuur ruiken?

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 11 jan 2008 10:27

paprikameisje2 schreef:azijn helpt ook om alle waspoeder uit de was te halen! wij zijn nl als kinderen erg gevoelig op de huid en me moeder waste dus gewoon met normale waspoeder en deed vervolgens een scheut azijn erinom te zorgen dat alle zeep eruit ging!! ideaal dus!

Wat bedoel jij eigenlijk met dat dat helpt om de waspoeder uit de was te halen? Dat doet de wasmachine toch ook zonder azijn!?

Terug naar “Archief”