bekeert u

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

essieee
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 13 dec 2003 12:27

dode zee schreef:Ja, de Heere heeft het recht het te eisen, en als je eerlijk bent weet je dta het een niet willen is in plaats van een niet kunnen! Het is gemakkelijk te zggen: ik wil best bekeerd worden, als de Heere het maar deed! Maar wil je inderdaad je hele leven uit handen geven? We kunnen niets voor ons zelf houden, alles behoort Hem toe. Wil je inderdaad toegeven dat alles in je leven om je zelf gecraait heeft, en nog doet? Dat al je bidden verwerpelijk is? Dat het voor God geen waarde heeft, en het je geen stap dichter bij de hemel brengen zal?

En toch, dat is het enige wat ons bij de liefde van Christus weg houdt! Want God is meer gewiliig om ons te zaligen dan wij zijn om bekeerd te worden! Hij wil niet dat er iemand verloren gaat! Maar toch hollen wij door, wij willen het beter weten! En als we dan naar ons zelf kijken zeggen we: als God maar wilde...dan kwam het wel goed! Maar ja, als ik niet uitverkoren ben...!

Ik denk ook dat het aan ons ongeloof ligt. De schuld ligt voor 100% bij ons, we kunnen ns zelf niet bekeren en verdienen God's liefde ook niet. Maar omdat Hij zijn zoon gegeven heeft is er nog een middel dat we tot Hem gaan mogen. Wat een rijkdom!
Maar God zegt: komt allen tot Mij, die vermoeid en belast zijt, en Ik zal u rust geven!

Terug naar “Archief”