Gezin en financiën

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Lenny
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Lenny » 10 jan 2008 16:09

haha, lammetje nee dan blijft er niet veel over :wink:
nou slecht zeg ik niet, maar water is wel beter. Tis ook meer de combi, als je gewoon gezond leeft, 3 glazen frisdrank is echt niet veel ofzo. Mijn vriend lust ook absoluut geen water, thee, koffie, dus die is ook van de chocomel en cola Maar hij heeft wel veeel meer puisten als ik :lol:

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 10 jan 2008 16:12

tja ik heb alleen puisten als mijn hormonen opspelen en drink dan echt niet meer 'slechte' dingen :mrgreen: (eet wel veel lekkere troep :lol: )

Thee vind ik wel heerlijk, maar als ik er buikkrampen van krijg stop ik daar direct mee en dat is erg snel. Water in de zomer heerlijk! Dan koop ik bijna niks anders, maarja het is nu winter :?

En net op het cb zei de jeugdverpleegkundige nog: alle sappen zonder suiker ed zijn ook niet altijd goed! Want ook daar kun je tandrot van krijgen!

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 10 jan 2008 16:16

Misschien moet je dan kruidenthee gaan drinken ipv van thee met theine. Dan heb je vast geen darmkramp. Ik krijg van thee met theine ook kramp.

esli
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor esli » 10 jan 2008 16:23

Thee vind ik wel heerlijk, maar als ik er buikkrampen van krijg stop ik daar direct mee en dat is erg snel. Water in de zomer heerlijk! Dan koop ik bijna niks anders, maarja het is nu winter

Koop je water? Kan hoor, maar water uit de kraan is net zo goed (is in sommige gevallen zelfs hetzelfde water) en veeeel goedkoper.
Ik vind 3 glazen cola ook wel echt veel! en cola is gewoon niet goed voor je! denk alleen maar aan je tanden...
En tuurlijk kan je niet puur gezond leven dat begrijp ik, maar in veel dingen kan je wel de gezondste keuze maken en ik vraag me af of je daar ongelukkiger van zou worden.
Waarom vinden mensen water trouwens vies, dat lijkt me nou het meest neutrale wat er is.
Wat trouwens lekker en gezond is: zelf geperste sinaasappelsap, hmmm :)

Lenny
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Lenny » 10 jan 2008 16:23

idd, kruidenthee is dan beter. Ik kan ook heel weinig hebben met mn darmen (mag officieel ook geen koffie, af en toe 'zondig' ik wel es, maar dag later onwijze darmkrampen). Ik gebruik heel soms ook wel speciale poeders voor mn darmen. Alleen zo jammer, dat je dat allemaal zelf moet betalen. :?

maar ik heb toch ut idee dat veel water drinken helpt tegen puisten. Maar kgeloof niet dat dat ergens bewezen is, is gewoon mijn idee :mrgreen:

Lenny
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Lenny » 10 jan 2008 16:25

sorry, tis wel n btje offtopic geloof ik, dit onderwerp :oops:
ooooh vers geperste jus d'orange heeeeerlijk!

Daatje123

Berichtdoor Daatje123 » 10 jan 2008 16:31

Ik drink veel thee op mijn werk en dan voornamelijk groene thee. Water in de zomer, in de winter wil het niet zo goed. Onze tandarts gaf het advies, doe in gewone thee een druppeltje melk. Dat voorkomt bruine aanslag aan je tanden...

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 10 jan 2008 16:36

water zuivert! ik drink altijd water uit de kraan, maar dan wel uit de koelkast :lol:
Kruidenthee vind ik helemaaaal vies :oops: Zie niet in waarom 3 glazen cola slecht is voor je tanden :?: Suiker, oke, maar dat zit in zoveel dingen... thee drink ik ook met suiker anders zit er geen smaak aan.

Enne water, daar wordt ik misselijk van, heel stom maar in de winter kan ik daar niet tegen, vreemd lichaam heb ik :D

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 10 jan 2008 16:39

lammetje: dan moet je andere thee nemen. 'Gewone' thee smaakt inderdaad naar niets.

esli
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor esli » 10 jan 2008 16:49

maar ik heb toch ut idee dat veel water drinken helpt tegen puisten. Maar kgeloof niet dat dat ergens bewezen is, is gewoon mijn idee

Als je er zelf maar in gelooft, lang leve het placebo effect!!!

Daatje123

Berichtdoor Daatje123 » 10 jan 2008 16:50

In de winter vind ik winterthee lekker (met speculaasjes :D ) of gewoon een licht gekruide thee. Zelf drink ik nu groene thee, maar die heb ik echt leren drinken. Mijn ex-collega's inmiddels, dronken het altijd, uiteindelijk dronk ik het met 2 klontjes suiker :oops: , toen 1, toen twee zoetjes, daarna 1 en sinds een half jaar zonder zoetjes of iets. Het bevalt mij prima!

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 10 jan 2008 16:58

Ik snap niet waarom je zoveel soorten fris in huis moet hebben. In mijn familie en vriendenkring vraagt iemand nooit anders dan:' een sapje' of 'iets fris' of 'iets fris met prik' of 'wijn' of 'bier'. Nou, dat heb ik dan ook wel in huis.

En ook wij hebben bergen opslagruimte, maar dan nog vind ik het te prijzig om veel spullen in de aanbieding te kopen. Met 1 pak wasmiddel doe ik 4 of 5 maanden, dan is het over 5 maanden vast wel weer in de aanbieding :)

Stond pas een artikel in de krant over bezuinigen. Je moet vooral NIET aanbiedingen kopen die je niet binnen 1 week nodig hebt, omdat je er anders niet op schijnt te besparen. Hmm...weer wat geleerd :)

Wij drinken nooit cola, sinas of 7-up. Ik probeer elke dag een glas sinaasappelsap of ander fruitsapje te drinken, omdat ik verder geen fruit eet.
Mijn man drinkt elke dag óf een wijntje óf een biertje.
En verder drink ik alleen thee of water. Mijn man alleen een kop koffie 's avonds, en verder op zn werk alleen koffie of thee.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 10 jan 2008 17:05

ik koop luiers altijd in de aanbieding en bespaar er een hele hoop op, net als luierdoekjes. Enne wasmiddel ook hoor, als het in de aanbieding is haal ik het, maar niet als ik nog 2 flessen heb staan....

welk wasmiddel is trouwens écht goed, ruikt lekker en is goedkoop? Iemand een tip? heb nog steeds niet mijn 'geur' gevonden, kreeg een keer een proefverpakking persil, heerlijk maar kocht ik een fles en aan het einde vond ik het toch stinken! en echt schoon vond ik het ook niet meer. Gebruik echt niet te weinig :lol:

Juultje77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Juultje77 » 10 jan 2008 17:20

Het allerbeste wasmiddel vind ik na lang zoeken: Ariel. Het ruikt lekker en wast schoon en je hoeft er maar weinig van te gebruiken. Het is ook regelmatig in de aanbieding!

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 10 jan 2008 17:23

Ik vond Sunil lekker ruiken, maar mijn man is allergisch voor van alles en nog wat, dus we gebruiken nu Neutral.

Over die aanbiedingen binnen een week gebruiken: daar ben ik het niet helemaal mee eens! Ik heb bijvoorbeeld net een paar potten chicken tonight gekocht, die koop ik vrijwel alleen als het in de aanbieding is. Bij cup-a-soup doe ik dat ook zo (nouja kheb net de aanbieding gemist omdat ik vorige week niet bij Dirk ben geweest.... dom)
En van die Honigpakjes bijvoorbeeld, die kan je lang bewaren. En de vegodingetjes kunnen in de vriezer. Dus dat soort lang houdbare dingen doe ik mooi hamsteren.

Terug naar “Archief”