Zwanger deel 3

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 10 jan 2008 10:26

je hoeft je niet te schamen hoor :P En sommige vk's zijn het totaaal niet met elkaar eens ben ik al achter gekomen, best wel vreemd... De een 'stript' al met 39 weken terwijl mijn vk het liever helemaal niet doet. Uiteindelijk bij mij wel gedaan omdat ze inleiden in het zh helemaal niks vind :)

Maar hoe voel je je verder?

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 10 jan 2008 11:07

de ene dag gaat et beter als de andere dag met harde buiken dan hé! vanmorgen boven ff alles gedaan.. groot.. en dan heb ik nu nergens last van.. terwijl ik gister al met een ruit harde buiken had... verschilt dus!

verder eigenlijk helemaal geen problemen.. op zuur na.. maar jah. dat went ook wel op ten duur!

Soms is et beepje wel erg stil.. maar nu hikt et weer!!! :D :D :D

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 10 jan 2008 11:26

Wat grappig om te lezen dat lammetje zoveel voordelen ziet aan haar zwangerschap. Ik zie er op dit moment nog geen een...ben elke dag enorm misselijk.... Als ik vlees aan het braden ben, ga ik al zowat over mn nek......continue moe. Als je net verhuisd bent en er nog genoeg werkzaamheden zijn.....niet zo prettig. Momenteel door het groeien van mn baarmoeder/buik...veel bandenpijn. Eigenlijk heb ik de roze wolk nog niet gezien!

Extra hulp van man etc gaat helaas ook niet zo makkelijk. Over het algemeen werkt hij 70 a 80 uur in de week, dus het meeste huishoudelijke taken komen op mij neer. Daarnaast werk ik ook nog 40 uur........dus ben na een week werken gesloopt.

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 10 jan 2008 11:46

ajl schreef:Wat grappig om te lezen dat lammetje zoveel voordelen ziet aan haar zwangerschap. Ik zie er op dit moment nog geen een...ben elke dag enorm misselijk.... Als ik vlees aan het braden ben, ga ik al zowat over mn nek......continue moe. Als je net verhuisd bent en er nog genoeg werkzaamheden zijn.....niet zo prettig. Momenteel door het groeien van mn baarmoeder/buik...veel bandenpijn. Eigenlijk heb ik de roze wolk nog niet gezien!

Extra hulp van man etc gaat helaas ook niet zo makkelijk. Over het algemeen werkt hij 70 a 80 uur in de week, dus het meeste huishoudelijke taken komen op mij neer. Daarnaast werk ik ook nog 40 uur........dus ben na een week werken gesloopt.

nou een troost... hier is ook nog nooit een roze wolk geweest hoor!! nu achteraf kan ik wel een aantal dingen relativeren! ik kon niks niks eten vanwege misselijk zijn.. als alwin zat te eten ging ik naar boven omdat ik die lucht niet kon verdragen!!

tis gewoon dan ff niet altijd even makkelijk! maar et komt vanzelf goed! gewoon wel op tijd lekker je rust nemen lekker op tijd naar bed en et stofzuigen bij wijze van spreken lekker een keertje laten!

bloempie
Majoor
Majoor

Berichtdoor bloempie » 10 jan 2008 11:50

Ajl, die roze wolk kwam bij mij pas in de vierde maand toen de misselijkheid, ergste vermoeidheid en het overgeven weg waren.
Naderhand heb ik mijn zwangerschap zelfs gemist... En dan met name de intimiteit die je ervaart met je kindje in je buik. Natuurlijk was ik blij dat ik hem eindelijk kon vasthouden, maar het bijzondere van jouw kind in je eigen buik miste ik. En ook vond ik het gezellig dat we altijd met z'n tweetjes waren. Ik vond m'n buik leeg, moest er echt aan wennen dat er geen baby meer in zat.
Thomas 19-06-2007
Sarah 30-04-2009

habibi
Mineur
Mineur

Berichtdoor habibi » 10 jan 2008 12:05

he paprikameisje,

harde buiken krijg je niet voor niets nee. Ik heb ook gewoon doorgegaan maar mag nu niks meer. zelfs niet stofzuigen of ramen lappen. :oops: doe ik het wel dan lig ik nu de hele dag op bed. Nu moet een ander het doen en dat word ook wel gedaan, maar als je rommel ziet liggen wil je ff snel de stofzuiger pakken maar ja kan ik dus niet. dus moet het nu elke vragen. En 's middags een middagdutje doen komt je lichaam ook tot rust!

ik ben gister bij vk geweest en het zal niet lang meer duren aangezien ik slijmprop verloren ben en ik nog steeds resten ervan verlies. echt niet meer normaal zo veel nu.

Had gisteravond al weer behoorlijk voorweeen maar zette niet door.

*Annette*
Majoor
Majoor

Berichtdoor *Annette* » 10 jan 2008 12:10

Spannend dus Habibi!
Wat de toekomst brengen moge........

habibi
Mineur
Mineur

Berichtdoor habibi » 10 jan 2008 12:49

yep dat is het zeker.
ben nog snel de adressen aan het updaten in de pc. voor de geboortekaartjes haha.

by the way voor de zwangeren onder ons kijk ook bij www.geboortepost.nl daar laat ik ze ook maken. Word ook verstuurd naar opgegeven adressen, dus naar degene waar jij een kaart wil naar toe sturen. Je betaald voor kaartje incl. drukwerk en versturen naar bestemming € 1,60 p.s.t Erg goedkoop als je al bedenkt bij drukker dat ze minimaal 1,- p.st. zijn en dan nog drukwerkkosten bij komen. En een postzegel ook nog. Je kan er ook voor kiezen om ze zelf aan de mensen te geven en laat je ze allemaal naar jou huisadres sturen. dan betaal je € 1,30 p.st.

Je kan zelf ook een kaartje samenstellen. En alle kleuren pakken die je maar wil.

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 10 jan 2008 13:00

in de doos van prenatal zit volgens mij ook nog een kortingsbon! van geboortepost..

zelf doen we et gewoon bij de drukkerij! maar k kan geen enkel leuk kaartje vinden.. en die we beide leuk vinden zijn schrikbarend duur!

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 10 jan 2008 13:11

Wij doen de kaartjes ook via internet, inclusief verzendkosten etc. kost het maar E1,09.
Hebben ook alle adressen al ingevoerd, dus straks alleen foto toevoegen en klaar. :)

Ik geniet nog erg van het geschuif in m'n buik. Prachtig!
Heb ook om de zoveel tijd harde buiken, maar nog niet pijnlijk.
Ben benieuwd. Vandaag alweer 39 weken. Max. nog 3 weken dus. ;)

rosekapje
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor rosekapje » 10 jan 2008 13:17

Dat begint op te schieten Aikongirl! Sterkte met de laatste loodjes.

Habibi, jij ook sterkte en succes nu je waarschijnlijk zeer snel voor de bevalling staat.

Wij hadden trouwens echt een geboortekaartje uitgezocht wat we heel erg mooi vonden bij Simon, hij was wel wat duurder, maar ik vind het echt een heel mooi kaartje, we hebben er ook enorm veel reacties op gehad. We hadden zoiets van we kijken een keer maar niet naar het geld en zoeken uit was we echt mooi vinden (was idee van columbus hoor, want in eerste instantie zat ik wel de prijslijsten te checken hoor).
Ook het kaartje bij Christiaan vonden we gelijk de leukste in het boek, dus die is het geworden. Het zijn trouwens wel heel verschillende kaartjes geworden.
Wees sterk en moedig. Sidder niet en wordt niet verschrikt. want de Here, uw God, is met u, overal waar u gaat (Jozua 1:9)

habibi
Mineur
Mineur

Berichtdoor habibi » 10 jan 2008 13:33

ja maar als je er 200 stuks moet versturen zoals wij (kom uit grote familie + vrienden en zakelijke relaties!) dan ga je wel kijken naar de prijs.

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 10 jan 2008 13:34

spannend habibi, veel succes voor als het straks echt begonnen is!!!

Enne aikongirl, jij ook succes, echt de laatste weekjes dus probeer er nog lekker van te genieten!! :wink:

ajl: ik had het ook wel in het begin bij Sarah, maar desondanks liep ik heel de dag op een roze wolk en kwam er eigenlijk niet vanaf :oops: Pas toen ze geboren was en zoveel huilde kwam ik erachter dat het niet allemaal rozegeur was, net als het herstellen van de bevalling. Maargoed als ik achteraf terug kijk heb ik voornamelijk genoten en is alles ontzettend voorspoedig verlopen!
Ook ik had een beetje last van het 'lege buik syndroom' net als bloempie. Vond het zo jammer dat het getrappel weg was.....

habibi
Mineur
Mineur

Berichtdoor habibi » 10 jan 2008 13:36

AikonGirl schreef:Wij doen de kaartjes ook via internet, inclusief verzendkosten etc. kost het maar E1,09.
Hebben ook alle adressen al ingevoerd, dus straks alleen foto toevoegen en klaar. :)

Ik geniet nog erg van het geschuif in m'n buik. Prachtig!
Heb ook om de zoveel tijd harde buiken, maar nog niet pijnlijk.
Ben benieuwd. Vandaag alweer 39 weken. Max. nog 3 weken dus. ;)

waar heb/ is dat dan voor € 1,09?

De harde buiken zijn hier ook tijdens de voorweeen vooral. en dan hoef ik er ook niks op te hebben. zelfs de kleine hoeft haar handje er niet op te leggen want dat is aaauuuuu.

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 10 jan 2008 13:41

heb ik net een heel stuk geschreven trekt Sarah het snoertje van de internetverbinding los :mrgreen:

maarre wij hebben ook op de prijs gelet hoor, maar 75 kaartjes... De dure vielen gewoon af. en mensen die we verder niet zo heel goed kenden of bijna nooit zagen zoals ex klasgenootjes en ex collega's van mij hebben we via internet verstuurd. Kaartje opgezocht op internet, gekopieërd en via de mail verstuurd met dezelfde tekst erbij. Lekker goedkoop en die mensen zie ik verder nooit meer, maar ze wilden graag een kaartje of iig weten wat het was, hoe het zou heten en of alles goed was gegaan.

Terug naar “Archief”