Gezin en financiën

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Sabra
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Sabra » 10 jan 2008 13:06

Je moet wel genieten van je leven.

rosekapje
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor rosekapje » 10 jan 2008 13:10

heb vanochtend boodschappen gedaan was 70 euro kwijt en ik heb echt geen gekke dingen gehaald (wel luiers en aardig was vlees), maar goed we kunnen weer een week vooruit :wink:
Wees sterk en moedig. Sidder niet en wordt niet verschrikt. want de Here, uw God, is met u, overal waar u gaat (Jozua 1:9)

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 10 jan 2008 13:14

Sabra schreef:Je moet wel genieten van je leven.

Klopt, helemaal mee eens! Maar ik geniet meer als ik gezond leef omdat ik me dan beter voel. Wat denk je waarom zo veel mensen klagen over vermoeidheid e.d.? Die mensen moesten eens stoppen met suiker en vet eten. De meeste klachten waarmee mensen bij de huisarts komen zijn voedingsgerelateerd. Dat is heel schokkend, maar aan de andere kant: zo simpel dus om er wat aan te veranderen.

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 10 jan 2008 13:32

Het lijkt nu dat wij alleen maar cola drinken, kinderen en wij gewoon heel de dag door, maar zo is het toch niet hoor.
's Morgens bij het ontbijt thee kids melk
'10 uur koffie, kids verdun
12.00 allemaal melk
tussendoor verdun
's middags thee/verdun/anijsmelk
's avonds cola (zon 3 glazen pp
kinderen krijgen alleen zaterdag en zondag een half glas pp cola.
Ze willen meer, maar dat mag niet.

Maar dan zijn zoetstoffen nog slechter en dat zit natuurlijk ook in dubbelfris light, sinas light etc etc.

Alleen omdat we cola in de aanbieding kopen, lijkt het veel. Maar dat scheelt ons weer 20 euro!

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 10 jan 2008 13:44

hier wordt ook zo'n 3 glazen cola of cassis gedronken per persoon per dagn hoor! sarah natuuurlijk niet hé 8)

enne genieten van het leven kan ook goedkoop, ik geniet elke dag van alles wat ik krijg en hoef echt niet elke dag veel te vreten of luxe vlees op mn bord!

Acire
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Acire » 10 jan 2008 13:50

Ik dronk ook altijd cola, up of dubbelfris ofzo. Maar qua boodschappen slepen en kosten scheelt het heel veel om koffie thee of water te drinken. Als ik bezoek heb, hebben ze ook die keus. Keus uit 3 lijkt me genoeg :D

rosekapje
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor rosekapje » 10 jan 2008 13:58

dat vind ik ook hoor, hier staat meestal een fles cola, tonic, ijsthee (dat drinken we meestal zelf of water) en een pak dubbelfris. Als je ook andere dingen allemaal hebt en het gaat niet op, moet je het zelf opdrinken en hier leert de praktijk dat het dan later door het putje wordt gespoeld omdat we het dan toch niet opdrinken.
Wees sterk en moedig. Sidder niet en wordt niet verschrikt. want de Here, uw God, is met u, overal waar u gaat (Jozua 1:9)

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 10 jan 2008 14:03

pol schreef:Het lijkt nu dat wij alleen maar cola drinken, kinderen en wij gewoon heel de dag door, maar zo is het toch niet hoor.
's Morgens bij het ontbijt thee kids melk
'10 uur koffie, kids verdun
12.00 allemaal melk
tussendoor verdun
's middags thee/verdun/anijsmelk
's avonds cola (zon 3 glazen pp
kinderen krijgen alleen zaterdag en zondag een half glas pp cola.
Ze willen meer, maar dat mag niet.

Maar dan zijn zoetstoffen nog slechter en dat zit natuurlijk ook in dubbelfris light, sinas light etc etc.

Alleen omdat we cola in de aanbieding kopen, lijkt het veel. Maar dat scheelt ons weer 20 euro!

lammetje schreef:hier wordt ook zo'n 3 glazen cola of cassis gedronken per persoon per dagn hoor! sarah natuuurlijk niet hé 8)

enne genieten van het leven kan ook goedkoop, ik geniet elke dag van alles wat ik krijg en hoef echt niet elke dag veel te vreten of luxe vlees op mn bord!

Kinderen cola (of andere frisdrank) geven vind ik sowieso niet kunnen omdat ze daar zelf nog geen keuze over kunnen maken. Ze hebben geen idee of het slecht is en waarom. Dus moet je als ouders verantwoordelijkheid nemen. maar ook voor jullie zelf joh, drie glazen per dag, je pleegt roofbouw op je lichaam joh door zo veel suiker en/of zoetstof!

Acire
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Acire » 10 jan 2008 14:18

We leven niet meer in het paradijs Rosalie... er is zoveel slecht! Buiten lopen in de stinkende benzine lucht is óók slecht.... In de zon zitten in de zomer is óók slecht, veel TV kijken is ook slecht, teveel computeren is slecht..... tja... :roll:

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 10 jan 2008 14:24

Acire schreef:We leven niet meer in het paradijs Rosalie... er is zoveel slecht! Buiten lopen in de stinkende benzine lucht is óók slecht.... In de zon zitten in de zomer is óók slecht, veel TV kijken is ook slecht, teveel computeren is slecht..... tja... :roll:

Nee, we leven niet meer in het paradijs, maar dús moeten we maar alles nemen en/of doen wat ongezond is? Niet dus. Het is toch juist ook gaaf om keuzes te maken waardoor je gezond(er) leeft?

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 10 jan 2008 15:11

koffie is ook slecht, en dan is bijv. kippenvlees weer slecht en dan zeuren ze weer over rundvlees en dan is het dit en dan dat.
Je moet gewoon veel afwisselen, dat is het beste. En aan het water.... dus echt niet... ja als ik weer een afvalbui krijg, dan drink ik veel water maar anders dus niet.
Veel melk is ook weer niet goed vlgs cb, dus zo blijf je bezig en idd regen is zuur, lucht vervuild, water vies, je krijgt ook overal weer wat antistoffen tegen hoor.

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 10 jan 2008 15:19

pol schreef:koffie is ook slecht, en dan is bijv. kippenvlees weer slecht en dan zeuren ze weer over rundvlees en dan is het dit en dan dat.
Je moet gewoon veel afwisselen, dat is het beste. En aan het water.... dus echt niet... ja als ik weer een afvalbui krijg, dan drink ik veel water maar anders dus niet.
Veel melk is ook weer niet goed vlgs cb, dus zo blijf je bezig en idd regen is zuur, lucht vervuild, water vies, je krijgt ook overal weer wat antistoffen tegen hoor.

Op de één of andere manier krijg ik misschien niet goed uitgelegd wat ik bedoel of zo. Ik zeg niet dat je alles wat slecht is kunt voorkomen of ontlopen. Maar je kunt sowieso wel kiezen voor het beste wat je kunt doen en krijgen. En ik vraag me ook af: waarom wil iedereen zo graag (veel) koffie, frisdrank, vet, suiker, vlees, etc?

Wat je zegt over antistoffen, dat is zo met sommige dingen. Maar van koffie, suiker en vet en zo krijg je geen antistoffen hoor.

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 10 jan 2008 15:21

Hmm ik drink bijna alleen maar water en thee, hoogstens 1 glas sap per dag. Limonade is wel lekker voor de afwisseling. Bij thee maakt het ook uit wat voor smaak je neemt: kruidenthee is gezonder, maar thee met vruchtensmaakjes vind ik erg lekker en zoethoutthee bijvoorbeeld. Misschien dat dat voor de kinders ook wel uitmaakt.

Wonen in de stad is waarschijnlijk duurder omdat de huizen daar duurder zijn.

Lenny
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Lenny » 10 jan 2008 15:38

Hier ook heel veel water en thee, en 1 glaasje melk per dag. In de weekenden wel wat sap enzo. En bij uitzondering soms koffie! En echt, daar voel ik me beter bij dan als ik veel cola ofzo drink. Water is gewoon the best!!
Laatst gewijzigd door Lenny op 10 jan 2008 16:09, 1 keer totaal gewijzigd.

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 10 jan 2008 16:07

3 glazen frisdrank vind ik totaal niet slecht hoor! Als je nu 1 fles per dag per persoon drinkt oke, maar 3 glaasjes? ik zie het probleem niet hoor, wat zou daar slecht aan zijn? En wat moet je dan drinken, water vind ik totaal niet lekker, op de aanmaaklimonade ben ik uitgekeken, dubbelfriss zit ook vol met suiker, thee krijg ik last van mn darmen, netzo met koffie, extreem dure vruchtensappen zonder conserveermiddelen vind ik echt zonde van mn geld. Af en toe een fles, maar echt niet elke week hoor! blijft niet veel over hé.... :lol:

Terug naar “Archief”