Gezin en financiën

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 09 jan 2008 17:58

paprikameisje2 schreef:ow... k weet niet meer voordelen!! maar kheb ook geen nadelen :D :D

Ik zou zo zeggen dat het grootste voordeel het babietje op het eind is!

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 09 jan 2008 18:05

LauraC schreef:
paprikameisje2 schreef:ow... k weet niet meer voordelen!! maar kheb ook geen nadelen :D :D

Ik zou zo zeggen dat het grootste voordeel het babietje op het eind is!

ow jah....

ehm.. zullen we weer terug gaan naar de financien?? :oops:

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 09 jan 2008 18:46

Tuurlijk PPM :mrgreen:

Rolf

Berichtdoor Rolf » 09 jan 2008 18:59

Kostenadministratie
Er is hier vanalles geschreven over de kosten van boodschappen.
Hoe wordt het vastgelegd?

Er zijn special programma's voor, maar het kan ook op een eenvoudige excel-sheet.
De laatste methode gebruik ik zelf.
Een simpel overzicht per maand, verdeeld in 7 hoofdgroepen, met daaronder enkele subgroepen. Ongeveer een A4.
Zo is snel te zien wat de kostenposten zijn per maand.
Ook is het makkelijk bij controle.
En bij het invullen van het aangiftebiljet.
Hoe doen anderen dat?

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 09 jan 2008 19:06

Mijn man doet alle financien bij ons thuis, maar hij gebruikt een programma dat Microsoft Money heet. Je kunt er dus budgetten in vast stellen en het waarschuwt je dat als je erover gaat. Ook doet het allerlei grafiekjes enzo. Je kunt er ook alle afschriften en bonnetjes invoeren en dat kijken of dat in balans is met het bedrag op je rekening. Beetje een gedoe om bij te houden maar erg handig!

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 09 jan 2008 21:46

ik hou alles bij in exel, maar ik pin per maand boodschappen geld en waar dat allemaal aan op gaat hou ik niet bij, vind ik niet belangrijk.
Wel wat voor bedragen erbij of eraf geschreven worden, maar waaraan zet ik er niet bij, want dat kun je snel vinden op internet (met internetbankieren)
En dan heb ik ook nog een overzicht met de vaste lasten en inkomsten waarin naar voren komt hoeveel we kunnen sparen per maand. Gelukkig doen we zuinig dus is dat vaak meer dan daarin staat, vind ik echt leuk als dat lukt :lol:

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 09 jan 2008 22:13

Effe over de cola. Wij drinken dus altijd pepsi-max, dat is zonder suiker. Hoe lang doen wij daar over. Ik denk dat er zon 7 flessen per week doorheen gaan, dus zon 7/8 weken ofzo.
Slecht? Waarom? Al die broodje aap verhalen.

Maandverband, heb ik ook nog een sterk verhaal over. Het was in de aanbieding en ik moest voor mezelf en voor mijn moeder halen. Ik was 14 ofzo en net ongesteld, dus schaamde ik mezelf daar nog giga voor.
Sta ik daar bij het kruidvat met een mandje vol maandverband en maar kijken of niemand me zag. Zegt die kerel achter me: zozo, wat denk jij, bij zoveel pakken, een gratis bloedtransfusie"

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 09 jan 2008 22:24

wij hebben altijd cola, sinas, 7up, cassis, dubbelfris(verschillende smaken) tonic light, bitterlemon light, cristal clear, bier 2 soorten Jupiler en heineken, chocolade melk, fristi, siroop, melk, karnemelk, optimel, sinasappelsap, multivruchtensap, spa rood
en wie weet ben ik nu nog wat vergeten
Van dan alles drink ik zelf heel af en toe een glas 7up voor de rest alleen melkproducten en spa rood. Voor de rest is het voor familie vrienden en mijn mannetje
Wij hebben gelukkig geen hoge vaste lasten meer en kunnen lekker sparen maar merk wel dat je in de grote steden veel meer vasten lasten enz bijkomen

Juultje77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Juultje77 » 09 jan 2008 22:24

Als ik de berichten van vandaag lees snap ik niet dat jullie zo goedkoop boodschappen kunnen doen. Dat zou ik ook wel willen :?:

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 09 jan 2008 22:28

ik weet niet wat we per week uitgeven hoor en zeg ook niet dat goedkoop is maar wij doen eigenlijk overal en nergens boodschappen. Net als vandaag bij de c100 was het wasmiddel in de reclame 2 halen 1 betalen dan haal ik gelijk 4 pakken hebben mega veel opslagruimte en is erg voordelig.
ook bij frisdranken is het vaak 3 halen 2 betalen of zo zo krijg je wel voorraad

Juultje77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Juultje77 » 09 jan 2008 22:37

Maar dan moet je wel genoeg ruimte hebben om je boodschappen kwijt te kunnen. En vaak zijn bepaalde produkten om de zoveel tijd wel weer in de reclame.

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 09 jan 2008 22:39

@ Pol, dat vind ik nou echt een leuke opmerking!

Ik let wel op de aanbiedingen.
Zoals vandaag liep ik de AH in en zag dat alles voor nasi in de aanbieding is dus sie heb ik meegenomen. Ik had toch nog geen idee dat ik in huis zou halen voor morgen.

De boodschappen tikken toch al zo hard. Ik spit echt de folders door.
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

Juultje77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Juultje77 » 09 jan 2008 22:43

Gaan jullie dan in verschillende winkels je aanbiedingen halen :?:
Daar ben je ook een hoop tijd mee kwijt :!:

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 09 jan 2008 22:48

Als ik weet dat iets bij de AH in de aanbieding is dan ga ik daar even langs als ik toch naar sportschool, centrum of wat anders ga. Anders haal ik mijn boodschappen bij de c1000 en soms ook bij de lidl, maar die hebben een zeer beperkt assortiment.
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

Juultje77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Juultje77 » 09 jan 2008 22:50

Ik vind dat je bij de lidl leuk kunt boodschappen doen.
1 x in de 3weken haal ik daar wel een volle kar.

Terug naar “Archief”