De refowebkids [deel 3]

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 09 jan 2008 17:43

leeftijdsgenootjes kennen binnen de kerk vind ik niet nodig hoor! Ze heeft hier in de buurt genoeg kinderen van haar leeftijd, onze kerk, andere kerk en geen kerk. Contact zal ze genoeg hebben, maar om alvast te oefenen aan het 'school gaan' 2 halve dagen of misschien 1 ochtend ofzo psz vind ik wel goed. Maar net wat missF zegt, ze moet het wel leuk vinden, gaat ze krijsen is het snel over denk....

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 09 jan 2008 17:59

hier gaat et straks ook niet naar de creche van de kerk! we hebben kerktelefoon :lol: en bij ons is et een bende geklier... en waardeloos speelgoed!! daarbij komt er bij dat als je oppast er maar weinig moeders zijn dus een keer in de drie weken ben je al weer aan de beurt! de rest vertikt et om op te passen!

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 09 jan 2008 18:10

jammer is dat hé. Wij hebben ook kerktelefoon maar sarah ging in het begin wel toen ze nog sliep. Nu vergeten ze soms gewoon dr fruithap te geven of komt de moeder niet opdagen. we gaan waarschijnlijk straks wel samen doen met een stel wat een stukje verderop woont, de ene zondag komt dan hun dochter bij mij en de andere zondag gaat sarah naar hun 1 dienst. Scheelt toch weer want ik vind het erg jammer dat we niet samen naar de kerk kunnen. je kunt de preek wel volgen, maar als sarah een beetje luidruchtig speelt hoor je niks :P

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 09 jan 2008 18:14

paprikameisje2 schreef: de rest vertikt et om op te passen!

Dat vind ik ook altijd zo irritant. Ik bedoel, als je je kind naar de oppas doet, dan moet je daar ook wel wat voor terug geven zodat andere moeders ook eens in de dienst kunnen zitten.

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 09 jan 2008 18:18

LauraC schreef:
paprikameisje2 schreef: de rest vertikt et om op te passen!

Dat vind ik ook altijd zo irritant. Ik bedoel, als je je kind naar de oppas doet, dan moet je daar ook wel wat voor terug geven zodat andere moeders ook eens in de dienst kunnen zitten.

Ik stond ook niet op de lijst hoor! Ik werkte om de week op zondag dus dan zou ik niet nog een zondag gaan oppassen, dat hoefde dan ook niet, maar normaal gesproken moet je hier oppassen als je je kind wegbrengt!

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 09 jan 2008 18:28

lammetje schreef:Ik stond ook niet op de lijst hoor! Ik werkte om de week op zondag dus dan zou ik niet nog een zondag gaan oppassen, dat hoefde dan ook niet, maar normaal gesproken moet je hier oppassen als je je kind wegbrengt!

Jouw situatie is dan ook uitzonderlijk he! Maar bijvoorbeeld, ik doe zondagsschool (dat is bij ons tijdens de dienst) en er zijn best wel wat kinderen. Maar omdat niemand anders het doet, doen ik en een andere vrouw het om de week (en missen zodoende de ochtenddienst). En wij hebben niet eens kinderen die naar de zondagsschool gaan!

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 09 jan 2008 18:34

ja dat is niet zoals het hoort....
Ik stond overigens wel op de reservelijst :wink:

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 09 jan 2008 20:14

In mijn vorige gemeente (1600 leden) was de oppas echt heel goed geregeld. Net voor de dienst begon (5 voor 10 of 5 voor 3) kwam de koster ff langs om te controleren of de oppasmoeders en meisjes er wel waren! Zo niet? dan werd de destbetreffende personen uit de kerk gehaald. Of de reserver(moeder/kids) oppas werd uit de kerk gehaald!.

Soms kwam het weleens voor dat het zo rustig was dat er dan 1 van de 6 naar de kerk ging!

habibi
Mineur
Mineur

Berichtdoor habibi » 10 jan 2008 12:44

Hier gaat de kleine ook naar de oppas toe en ze hebben genoeg oppassers. Zodra het minder word en er vraag naar is word het ook in de kerkbode gezet.

rosekapje
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor rosekapje » 10 jan 2008 13:13

jamillah schreef:
liefje schreef:Ze mogen hier als ze 3 zijn al naar een nulgroep klasje, dan kan ze alsnog wel ontwikkelen. En verder hebben we veel neefjes en nichtjes en oppas bij de kerk daar heeft ze genoeg voorbeelden :lol:

Zijn dan de kosten hetgene wat je ervan weerhoud of vind je het om andere redenen niet goed om je kindje daar te brengen?

Boudin gaat 1 ochtendje in de week en ik betaal daar 20 euro voor in de maand.

ik vind 20 euro eerlijk gezegd niet veel, dat zou uitkomen op 5 euro per keer en als je een keer hebt dat het 5 x in de maand is dan 4 euro.
Christiaan gaat straks ook echt wel naar de psz al is het alleen maar om te leren in een kring te zitten en naar een juf te luisteren en dat soort dingetjes
Wees sterk en moedig. Sidder niet en wordt niet verschrikt. want de Here, uw God, is met u, overal waar u gaat (Jozua 1:9)

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 10 jan 2008 13:26

k vind een kringetje voor die ukkies altijd zo zielig!! :oops:

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 10 jan 2008 13:28

kringetje vinden ze meestal best wel leuk, lekker liedjes zingen enzo! Ze hoeven niet heel de tijd dr mond te houden gelukkig :lol: Op school gaat het er denk toch wat anders aan toe, maar vind het ook wel een goede oefening!

rosekapje
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor rosekapje » 10 jan 2008 13:28

Waarom? ik vond dat vroeger echt leuk om dan in de kring te zitten, dan mocht je wat vertellen of ging de juf een verhaaltje lezen. Of ging je zingen of wat eten en drinken.
Wees sterk en moedig. Sidder niet en wordt niet verschrikt. want de Here, uw God, is met u, overal waar u gaat (Jozua 1:9)

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 10 jan 2008 13:34

om te eten drinken vind ik een ander verhaal!!

ik vind et altijd zo sneu... ik ahd er dus geen behoefte aan en wilde altijd lekker spelen! het gevolg dat mijn stoeltje bijna altijd andersom stond in de kring omdat ik me mond niet kon houden!!
tis wel heel goed hoor!! voor et sociale om in de kring te zitten.. maar zelf heb ik er toch altijd beetje moeite mee! alleen als et kort is.. voordat er ongewenst gedrag ontstaat! zodat ze er alleen maar een positef gevoel bij krijgen!

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 10 jan 2008 17:07

Ik ben helemaaaal niet voor kringetje zitten op 2 of 3 jarige leeftijd.
De leeftijdsgrens voor schoolgaan ligt niet voor niets op 5.
Een kind moet zich gewoon kunnen ontwikkelen. Ik vind het echt wel eens jammer van Nederland, dat daar steeds minder rekening mee wordt gehouden. Een kind van 3 kan helemaal niet stil in een kringetje zitten. Dat hoort nog niet te kunnen. Een kind van 4 moet het net een heel klein beetje gaan leren.

En tuurlijk zijn er kinderen die het heerlijk vinden om naar een peuterspeelzaal te gaan, maar laat het dan ook spelen zijn, vind ik. Maargoed, misschien denk ik er anders over als ik een kind met een erg sterke wil heb, die soms vervelend kan zijn, dan ben ik blij dat het daar tenminste leert stilzitten ;)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Terug naar “Archief”