Gezin en financiën

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 09 jan 2008 12:34

rosalie83 schreef:
paprikameisje2 schreef:
rosalie83 schreef:
liefie schreef:Staan altijd 2 kratten bier...

Wij hebben altijd 8 flesjes in de koelkast :mrgreen:

hier ook altijd twee kratten... ook nog twee verschillende merken!! k drink zelf altijd hertogjan.. maar veel in de familie drinkt heiniken!! dus zodoende!

Dan komt bij mij de vraag naar boven: hoe red je het dan elke week met 20 euro zoals je eerder aangaf?

drank wordt alleen genuttigd als er iets te vieren valt... k be niet zo drankorgel... nu mag et helemaal al niet..

met die kratte doen we minstens een jaar! uitgezonderd de verjaardagen!

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 09 jan 2008 12:51

hier geen bier in huis... wij drinken dat zelf niet... als er visite onverwachts komt.. en ze willen bier.. dan hebben ze pech... net als frisdrank.. heb ik ook niet altijd in huis... ook niet extra koekjes en chips.. de ervaring leerde nl dat het toch al op was voordat er visite kwam.. dus nu kopen we het neit meer..zo vaak komt er onverwachts geen visite..

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 09 jan 2008 12:54

trijntjejohanna schreef:hier geen bier in huis... wij drinken dat zelf niet... als er visite onverwachts komt.. en ze willen bier.. dan hebben ze pech... net als frisdrank.. heb ik ook niet altijd in huis... ook niet extra koekjes en chips.. de ervaring leerde nl dat het toch al op was voordat er visite kwam.. dus nu kopen we het neit meer..zo vaak komt er onverwachts geen visite..

Je kunt nou eenmaal niet van elk soort (fris)drank iets in huis hebben. Ja, dat kan wel, maar dat kost je een kapitaal en het gaat niet op en het is ook erg overbodig vind ik. Wij hebben altijd 1 of 2 soorten (vers) sap in huis, dat drinken we zelf ook. Verder zorg ik dat ik 1 fles cola heb, dat drinken we zelf niet, maar dat gewoon voor onverwacht bezoek. En een stuk of 8 bierflesjes. Dat drinken we zelf ook niet, maar het is gewoon wel fijn als je dat dan in huis hebt. Wijn hebben we altijd. Verder heeft bezoek gewoon pech ;) En als je afspreekt met iemand en je weet dat diegene altijd spa rood drinkt, dan koop ik dat natuurlijk wel.

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 09 jan 2008 12:57

a ls iemand afspreekt haal ik natuurlijk wel wat in huis :wink:

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 09 jan 2008 12:59

Haha ja wij ook dus ;) Maar dan nog kan je niet van alle soorten drinken iets in huis hebben!

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 09 jan 2008 13:25

rosalie83 schreef:
paprikameisje2 schreef:
rosalie83 schreef:
liefie schreef:Staan altijd 2 kratten bier...

Wij hebben altijd 8 flesjes in de koelkast :mrgreen:

hier ook altijd twee kratten... ook nog twee verschillende merken!! k drink zelf altijd hertogjan.. maar veel in de familie drinkt heiniken!! dus zodoende!

Dan komt bij mij de vraag naar boven: hoe red je het dan elke week met 20 euro zoals je eerder aangaf?

Mijn man is van de week even cola wezen halen, dat was 40 procent korting. Hij kwam terug met 48 flessen :shock:

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 09 jan 2008 13:32

pol schreef:Mijn man is van de week even cola wezen halen, dat was 40 procent korting. Hij kwam terug met 48 flessen :shock:

Oh! 48!? :shock: :shock:
Hoe lang doe je daarmee?
Eigenlijk vind ik dat heel erg, cola is zó slecht voor een mens!

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 09 jan 2008 13:35

rosalie83 schreef:
pol schreef:Mijn man is van de week even cola wezen halen, dat was 40 procent korting. Hij kwam terug met 48 flessen :shock:

Hoe lang doe je daarmee?

koffie, thee, sap, ook!!!!

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 09 jan 2008 13:39

Evelien schreef:
rosalie83 schreef:

Hoe lang doe je daarmee?

koffie, thee, sap, ook!!!!

Daarom drink ik ook alleen kruidenthee, vers sap en water :D

Bevlogen
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Bevlogen » 09 jan 2008 13:52

Laatst 18 euro uitgeven om te kunnen eten in het weekend... En ik ben nog alleen ook :D

Mijn budget gaat niet verder dan 30 euro per week. Daar moet ik één keer van koken en verder alleen huishoudelijke spullen en brood, koffie, thee en beleg. Snoepen doe ik niet vaak... Meeste geld ben ik tot nu toe kwijt aan m'n aquarium :mrgreen:

Flappie
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Flappie » 09 jan 2008 14:46

rosalie83 schreef:

Hoe lang doe je daarmee?

Hoe kom je erbij dat cola zo slecht is? Het dood zelfs bepaalde bacterieën, bovendien is het met een schep suiker toegevoegd nog een hulpmiddel voor als je griepig bent en niets binnen kunt krijgen.
God bless mommy and matchbox cars
God bless dad and thanks for the stars
God hears amen wherever we are
And I love you

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 09 jan 2008 14:50

48 flessen, doen wij denk een heel jaar mee :lol:
Maar ik ben ook zo hoor, als het in de aanbieding is sla ik meteen voor lang in, of het moet niet lang houdbaar zijn natuurlijk.

Bezoek heeft hier ook pech als ze onverwachts komen, ik heb bijna nooit koek in huis, soms wat kaakjes of stroopwafels, maar die zijn meestal snel op. Ook met drinken is het jammer, we hebben altijd dubbelfris, koffie en thee. En soms cola en cassis, pakken spa oid.

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 09 jan 2008 14:52

Flappie schreef:
rosalie83 schreef:

Hoe lang doe je daarmee?

Hoe kom je erbij dat cola zo slecht is? Het dood zelfs bepaalde bacterieën, bovendien is het met een schep suiker toegevoegd nog een hulpmiddel voor als je griepig bent en niets binnen kunt krijgen.

En als je ineens een erg lage suikerspiegel hebt is het ook een handig noodmiddeltje, I know.
Maar dat het uberhaupt slecht is, is een feit. Slecht voor je tanden, slecht voor je botten, slecht voor je maag en darmen, je krijgt er een hoge bloeddruk van, etc. Het feit dat een spijker oplost in cola zegt ook wel iets.
Er zijn trouwens ook voordelen las ik laatst ergens op een site, ik had ze bewaard ;)
-Giet een blikje cola leeg in het toilet en laat het 1 uur intrekken en trek dan door. Het zuur in cola maakt de porcelijnenpot goed schoon.
-In veel USA staten hebben politieauto's standaard 1-2 flessen cola in de auto om bloedresten van de weg te verwijderen na auto-ongelukken.
-Om een vastzittende bout los te krijgen, laat je er een in cola gedrenkte doek een minuut of 10 opzitten.
-Motorrijders die snel de diverse insectenresten van hun windscherm willen verwijderen; gebruik cola.

Acire
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Acire » 09 jan 2008 15:00

WHAHAHA! Ik zou me ziek lachen als mij dat gebeurde.
Doet je kerel dat ook als het WC papier in de aanbieding is?

Flappie
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Flappie » 09 jan 2008 15:03

rosalie83 schreef:En als je ineens een erg lage suikerspiegel hebt is het ook een handig noodmiddeltje, I know.
Maar dat het uberhaupt slecht is, is een feit. Slecht voor je tanden, slecht voor je botten, slecht voor je maag en darmen, je krijgt er een hoge bloeddruk van, etc. Het feit dat een spijker oplost in cola zegt ook wel iets.
Er zijn trouwens ook voordelen las ik laatst ergens op een site, ik had ze bewaard ;)
-Giet een blikje cola leeg in het toilet en laat het 1 uur intrekken en trek dan door. Het zuur in cola maakt de porcelijnenpot goed schoon.
-In veel USA staten hebben politieauto's standaard 1-2 flessen cola in de auto om bloedresten van de weg te verwijderen na auto-ongelukken.
-Om een vastzittende bout los te krijgen, laat je er een in cola gedrenkte doek een minuut of 10 opzitten.
-Motorrijders die snel de diverse insectenresten van hun windscherm willen verwijderen; gebruik cola.

Je vergeet de bovenste in het rijtje van voordelen:
-De Universiteit Wageningen berichtte onlangs dat cola light ziektekiemen als salmonella en shigella kan doden. Waarschijnlijk gaat het fosforzuur in cola light de bacteriën te lijf, want gewone cola helpt niet. De suiker in gewone cola beschermt de ziektekiemen tegen het fosforzuur.

(overigens gaat het over cola light, dat drink ik dan altijd :wink: )
God bless mommy and matchbox cars
God bless dad and thanks for the stars
God hears amen wherever we are
And I love you

Terug naar “Archief”