De refowebkids [deel 3]

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

bloempie
Majoor
Majoor

Berichtdoor bloempie » 09 jan 2008 13:50

Mooie foto's sela en evelien! En mooie meisjes, met allebei krullen (al kun je die bij noes nu niet goed zien).

Ik ben met Thomas op het cb geweest. Hij weegt nu 8530 gram en is 69,5 cm lang. Hij heeft echt een groeispurt gehad, want sinds de vorige meting anderhalve maand geleden, is hij 6,5 cm gegroeid! :shock:

De arts vermoedt dat de uitslag eczeem is. Vrijdag moeten we naar de huisarts, zodat hij vast kan stellen of dat idd zo is en zonodig zalf meegeven. Mijn schoonmoeder heeft ook eczeem, dus het zou heel goed mogelijk kunnen zijn dat dat het is.
Maar de arts zei, dat ik alsnog het eten in de gaten moet houden. Stel dat de eczeem met zalf weggaat en ik stop de zalf en het komt gelijk terug, dan zal hij ws ook een reactie hebben op het eten. En de arts vermoedt dat de boosdoener dan melk is... :| Ik ben nl van hypoallergeen op standaard voeding overgegaan. Hoop echt dat er geen koemelkallergie bij zit... :? :?
Thomas 19-06-2007
Sarah 30-04-2009

liefje
Majoor
Majoor

Berichtdoor liefje » 09 jan 2008 14:10

rosekapje schreef:
Acire schreef:prachtige foto, sela!

jamillah
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor jamillah » 09 jan 2008 14:11

Boudin is vanmorgen voor het eerst naar de peuterspeelzaal geweest.. Moeders vond het spannender dan het kereltje zelf maar goed :mrgreen:
Het is erg goed gegaan. Het was eigenlijk maar een uurtje kennismaken waar ik bij mocht blijven maar op een gegeven moment zei de juf dat ik best weg mocht gaan als het goed ging, dus dat heb ik gedaan.

Toen ik terug kwam wou hij niet mee dus dat is een goed teken. Wel even wennen om half negen al kant en klaar met twee kinderen op stap 8)

liefje
Majoor
Majoor

Berichtdoor liefje » 09 jan 2008 14:12

bloempie21 schreef:Mooie foto's sela en evelien! En mooie meisjes, met allebei krullen (al kun je die bij noes nu niet goed zien).

Ik ben met Thomas op het cb geweest. Hij weegt nu 8530 gram en is 69,5 cm lang. Hij heeft echt een groeispurt gehad, want sinds de vorige meting anderhalve maand geleden, is hij 6,5 cm gegroeid! :shock:

De arts vermoedt dat de uitslag eczeem is. Vrijdag moeten we naar de huisarts, zodat hij vast kan stellen of dat idd zo is en zonodig zalf meegeven. Mijn schoonmoeder heeft ook eczeem, dus het zou heel goed mogelijk kunnen zijn dat dat het is.
Maar de arts zei, dat ik alsnog het eten in de gaten moet houden. Stel dat de eczeem met zalf weggaat en ik stop de zalf en het komt gelijk terug, dan zal hij ws ook een reactie hebben op het eten. En de arts vermoedt dat de boosdoener dan melk is... :| Ik ben nl van hypoallergeen op standaard voeding overgegaan. Hoop echt dat er geen koemelkallergie bij zit... :? :?

Nee bah hoop het ook niet voor je!!!
Wat heb je nu precies voor eetpatroon nu voor Thomas?
En welk soort papfles geef jij hem?

bloempie
Majoor
Majoor

Berichtdoor bloempie » 09 jan 2008 14:21

's morgens een bordje bambix
tussen de middag een 'gewone' :mrgreen: fles
eind van de middag een prak en toetje
rond 21.00 uur een papfles van nutrix
En als tussendoortjes fruithap, liga en diksap.

Tot nu toe vind thomas brood niet zo smakelijk. Eet daarom nog geen brood, alleen af en toe een hapje om te wennen. Maar zolang niet duidelijk is of hij ook een allergie heeft, is het nu ook ff beter om nog geen brood te geven.
Thomas 19-06-2007
Sarah 30-04-2009

bloempie
Majoor
Majoor

Berichtdoor bloempie » 09 jan 2008 14:23

Wat spannend jamillah! Fijn dat het goed is gegaan! Lijkt me een hele opluchting 8)

@Liefje, hoe ziet Daniques schema er eigenlijk uit? Even vergelijken hoor! :wink:
Thomas 19-06-2007
Sarah 30-04-2009

rosekapje
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor rosekapje » 09 jan 2008 14:26

Bloempie, succes met alles, mijn oppas kindje heeft ook eczeem en ik vind het zielig, hij heeft echt heel veel last van jeuk... hoop dat het mee mag vallen bij Thomas.

@Jamillah, hoe oud is Boudin nu? Ik ga Christiaan ook opgeven, hier hebben ze een wachtlijst dus ben benieuwd hoe snel hij dan aan de beurt is.
Wees sterk en moedig. Sidder niet en wordt niet verschrikt. want de Here, uw God, is met u, overal waar u gaat (Jozua 1:9)

jamillah
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor jamillah » 09 jan 2008 14:26

bloempie21 schreef:Wat spannend jamillah! Fijn dat het goed is gegaan! Lijkt me een hele opluchting 8)

@Liefje, hoe ziet Daniques schema er eigenlijk uit? Even vergelijken hoor! :wink:

Inderdaad, mijn peuter word groot, help! 8)

jamillah
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor jamillah » 09 jan 2008 14:28

@Rosekapje, Boudin is 2.5. Ze mogen hier vanaf hun tweede jaar al maar dat vond ik wel erg jong. Dus ik heb hem opgegeven toen hij twee was. De wachtlijst hier is ongeveer een half jaar geloof ik.

bloempie
Majoor
Majoor

Berichtdoor bloempie » 09 jan 2008 14:31

rosekapje schreef:Bloempie, succes met alles, mijn oppas kindje heeft ook eczeem en ik vind het zielig, hij heeft echt heel veel last van jeuk... hoop dat het mee mag vallen bij Thomas.

Thomas heeft gelukkig niet overal jeuk (wel bijna overal uitslag), maar hij wrijft wel vaak over zijn gezicht, waar wat kleine plekjes zitten.
Ook zit er uitslag bij zijn piemeltje en vooral als er ontlasting bij komt heeft ie daar last van doordat het gaat irriteren... :cry:
Thomas 19-06-2007
Sarah 30-04-2009

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 09 jan 2008 14:31

milan hebben we net voor de kerstvakantie ook opgegevenbij de peuterspeelzaal... en ws kan hij ergens in februari heen!

matteo kreeg gister al weer 7 maand bv!! verder krijgt hij tussen de middag vaak een broodje.. en savonds eet hij vaak met ons mee..

bloempie
Majoor
Majoor

Berichtdoor bloempie » 09 jan 2008 14:33

@TJ, hoeveel voedingen geef je dan nog zelf?

@Jamillah, hoeveel dagdelen per week gaat Boudin naar de peuterspeelzaal?
Thomas 19-06-2007
Sarah 30-04-2009

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 09 jan 2008 14:35

uhm... 6?? kweet niet eigenlijk... hij drinkt de laatste tijd in delen... :mrgreen:

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 09 jan 2008 14:36

Danny roept ook al elke keer: school toe. Eerlijk gezegd vond ik de peuterspeelzaal best duur. In Werkendam was het iets van 35 euro voor 2 dagdelen. kweenognie of ik het doe. Kan allicht es informeren.

Mooie foto's btw, dames!
Noes is al aardig op reis geweest zeker, Sela?

liefje
Majoor
Majoor

Berichtdoor liefje » 09 jan 2008 14:38

bloempie21 schreef:'s morgens een bordje bambix
tussen de middag een 'gewone' :mrgreen: fles
eind van de middag een prak en toetje
rond 21.00 uur een papfles van nutrix
En als tussendoortjes fruithap, liga en diksap.

Tot nu toe vind thomas brood niet zo smakelijk. Eet daarom nog geen brood, alleen af en toe een hapje om te wennen. Maar zolang niet duidelijk is of hij ook een allergie heeft, is het nu ook ff beter om nog geen brood te geven.

Danique moet weer even op schema komen toen ze ziek was kreeg ze nog vijf gewone flessen maar die dronk ze lang niet leeg.

Normaal geef ik haar `s ochtends een gewone fles.
`s middags een stukje brood met een gewone fles ernaast.
`s avonds warme eten met toetje.
en om half negen de laatste gewone fles 8)
geef haar nog helemaal geen papfles :oops:
tussendoor drinken en fruit.

Terug naar “Archief”