hoe kijkt men dan naar het verven van je haren?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Bloem84
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Bloem84 » 11 dec 2003 19:40

je zou het tot op bepaalde hoogte kunnen vergelijken met piercings en tatoeages.

Maar ik denk niet dat je te ver kunt gaan met het vertalen van de bijbelse dingen van toen naar nu zoals de gewaden van de priesters.

Het verven van haren is meestal ook tijdelijk, maar zodra je het bij de genen aanpakt en die verandert door medische dingen is het denk ik wel fout/verkeerd vanuit de bijbel gezien.
" You'll never be alone "

Carrie

Berichtdoor Carrie » 11 dec 2003 20:10

Een ieder zij in zijn eigen gemoed ten volle verzekerd!

Pim
Mineur
Mineur

Berichtdoor Pim » 11 dec 2003 20:25

Memmem schreef:En daarmee laat Hij zien dat de mens mooi is geschapen, hij zei niet dat de priesters hun haren in een bepaalde kleur moesten verven.

En er staat ook niet dat het niet mocht, ik denk dat geen van de dingen die jij in je leven koopt en doet omdat je het mooi of leuk vindt, ooit door God aan de priesters is opgedragen.

Memmem schreef:Als mensen hun haren verven heb ik altijd het idee dat ze niet tevreden zijn met God. Want God heeft hun zo saai geschapen dat ze niet eens elke maand een andere haarkleur hebben.

Is dit niet een beetje een ondoordachte mening die er op een refoschool is ingepompt? Daar heb ik die redenering namelijk meer gehoord. Met deze redenering zou je eigenlijk naakt moeten lopen met hooguit wat 'dierenvellen' voor je edele delen. Kom op zeg, jij koopt net als ieder ander weldenkend mens toch wel eens kleren omdat je die er mooi uit vindt zien? Of loop jij soms in een berenvel omdat dat de enige kleding is die God je heeft gegeven?

Carrie

Berichtdoor Carrie » 11 dec 2003 20:28

Pim schreef:Of loop jij soms in een berenvel omdat dat de enige kleding is die God je heeft gegeven?

Je mag overal in lopen behalve in berenvellen! Weet je wat je dan doet!!!! Daar moet je een beer voor doden!!!

caprice

Berichtdoor caprice » 11 dec 2003 21:10

Carrie schreef:
Pim schreef:Of loop jij soms in een berenvel omdat dat de enige kleding is die God je heeft gegeven?

Je mag overal in lopen behalve in berenvellen! Weet je wat je dan doet!!!! Daar moet je een beer voor doden!!!

Ja, dat is gevaarlijk natuurlijk. Bovendien zijn er niet zoveel beren als mensen.

Het gaat om de bedekking des lichaams, en dat kan met meerdere soorten kleding. Houdt wel 1 woord in gedachten:

BEDEKKING!

Dat wordt tegenwoordig vaak vergeten met die korte truitjes, rokjes, mouwloze dingen en andersoortig gebeuren.

@mic
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor @mic » 11 dec 2003 22:33

Als ik deze topic lees krijg ik het gevoel van: zullen we niet eens over het christelijk gehalte van theezakjes, stoelen met een rechte leuning, sloffen en bon-bon's gaan discusseren :?

p.s. caprice, wil je dat megaplaatje van Ryle weghalen (niet dat ik iets tegen hem heb, hij heeft harstikke mooie gedichten geschreven) maar hiet is wat irritant om hele tijd plaatjes tussendoor je tekst te hebben. M'n scrollwieltje draait zo nogal warm :wink:
Afbeelding
@mic: amic.filternet.nl

caprice

Berichtdoor caprice » 12 dec 2003 09:17

@mic schreef:p.s. caprice, wil je dat megaplaatje van Ryle weghalen (niet dat ik iets tegen hem heb, hij heeft harstikke mooie gedichten geschreven) maar hiet is wat irritant om hele tijd plaatjes tussendoor je tekst te hebben. M'n scrollwieltje draait zo nogal warm :wink:

Dat wil ik eigenlijk nog niet. Het plaatje is veel te mooi! :?

@mic
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor @mic » 12 dec 2003 11:05

caprice schreef:
@mic schreef:p.s. caprice, wil je dat megaplaatje van Ryle weghalen (niet dat ik iets tegen hem heb, hij heeft harstikke mooie gedichten geschreven) maar hiet is wat irritant om hele tijd plaatjes tussendoor je tekst te hebben. M'n scrollwieltje draait zo nogal warm :wink:

iets kleiner en gewoon links als avater? (wat moet je nou met een chevrolet logootje :wink: )
Afbeelding

@mic: amic.filternet.nl

caprice

Berichtdoor caprice » 12 dec 2003 11:09

@mic schreef:
caprice schreef:

iets kleiner en gewoon links als avater? (wat moet je nou met een chevrolet logootje :wink: )

Ik krijg hem niet zo klein dat hij als avatar gebruikt kan worden, en zo komt hij beter tot zijn recht.

Kaw
Majoor
Majoor

Berichtdoor Kaw » 12 dec 2003 11:44

En beugels? Is dat ook niet aanpassen van het door God gegeven lichaam?

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 12 dec 2003 14:48

Kaw schreef:En beugels? Is dat ook niet aanpassen van het door God gegeven lichaam?

zo kun je dus nog veel meer noemen......... dan mag je nog meer dingen niet.... en waar stop je dan... wat mag dan nog wel....

caprice

Berichtdoor caprice » 12 dec 2003 15:31

Kaw schreef:En beugels? Is dat ook niet aanpassen van het door God gegeven lichaam?

Precies, en daarom houd ik daar ook niet van.
Zelf heb ik het geweigerd, en heb daar geen spijt van.

Jezelf pijnigen om er 'mooi' (dat wil zeggen: standaard) uit te zien. :shock:

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 12 dec 2003 17:01

caprice schreef:

ik vind dat zoiets als een beugel best wel kan hoor!! waarom niet?

Carrie

Berichtdoor Carrie » 12 dec 2003 19:09

trijntjejohanna schreef:
caprice schreef:

In veel gevallen is een beugel een soortement protese. Soms kun je door een beugel veel ongemakken (op latere leeftijd) verhelpen. Dan is het juist een goed apparaat dat God in Zijn liefde aan ons heeft gegeven!

caprice

Berichtdoor caprice » 13 dec 2003 01:48

Carrie schreef:
trijntjejohanna schreef:
caprice schreef:

In veel gevallen is een beugel een soortement protese. Soms kun je door een beugel veel ongemakken (op latere leeftijd) verhelpen. Dan is het juist een goed apparaat dat God in Zijn liefde aan ons heeft gegeven!

Het is dus ook medisch bedoeld. Het verven van haren niet.

Terug naar “Archief”