Gezin en financiën

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 07 jan 2008 22:16

habibi schreef:ik dacht uit je weblog op te maken dat je in veenendaal werkt dus vandaar dat ik je het als optie aangaf. als je dan van je werk kom kun je het misschien comibineren redeneerde ik.

Haha, oja, das zo. Maar dat is allang verleden tijd, dat was mn bijbaantje ;) Maargoed, in de plaats waar ik nu werk zit ook wel een C1000 idd, maar daar doe ik liever geen boodschappen, aangezien daar teveel jongeren van mn werk rondlopen, die niet hoeven te weten wat ik 's avonds eet.
maar bedankt voor de tip ;)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 08 jan 2008 11:40

paprikameisje2 schreef:wij redden het hier ook makkelijk van 20 euro in de week!!

k heb vandaag vlees gehaald... 10 euro.. en met een zak aardappels van 5 kilo voor 2 euro kan je lang doen.. paar potjes dr bij!! en tis weer klaar!!

goedkoopste yoghurt van de boni!! iets van 40 cent.. met een pak doen we drie dagen!! en fruit komt van de markt.. ookeen zak vol voor haast niks!

chips en koeken hebben we nooit in huis alleen soms in het weekend en als er visite is!! we zijn niet zo van die snaaidozen... of niet meer!! en verder ishet hier ook op is op!

Eet jij dan geen verse groenten? En gebruiken jullie geen toiletpapier, keukenrollen, toiletspullen, melk, eieren, brood, broodbeleg, kaas, etc etc...

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 08 jan 2008 13:06

Potjes eten wij echt bijna nooit, dat is alleen in noodgevallen. Over het alegemeen eten wij seizoensgroenten ( maar wel altijd vers).

Je bent er toch ook niet met alleen een zak aardappelen? De ene keer eten we ze gekookt, andere keer gebakken of gepoft met lekkere kruiden. Gebruik je geen kruiden, knoflook etc? Als ik soep maak, snijd ik ook ook vaak de ingrediënten. Dat red je echt niet met € 20,00.

Daarbij is het voor mij ook geen sport om zo weinig mogelijk uit te geven. Ik wil gewoon lekker eten en als er onverwacht visite voor de deur staat, kunnen ze altijd mee eten of wil ik ze andere lekkere dingen voor zetten. Natuurlijk let ik wel op prijzen, maar het is geen obsessie om zo weinig mogelijk uit te geven en zoveel mogelijk te sparen.

De verwarming staat bij ons ook gewoon op 20 of 21...lekker warm. Als ik iets ergerlijk vind, dan is het wel in de kou zitten.

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 08 jan 2008 13:14

toiletpapier is ook goedkoop hoor! Als je het tenminste bij de bas van der heijden haalt, 12 rollen voor 1.49 euro! Haal altijd meteen 4 pakken en als het op is ga ik weer naar de bas. Scheelt verder niet veel met de liddl en moet er speciaal voor rijden.

Toiletspullen kun je ook zo goedkoop mogelijk halen, kruidvat eigen merk ik best goed!

Keukenrollen vind ik onzin, heb er een wc rol liggen, net zo handig en een stuk goedkoper!

Melk is 0.59 cent een liter volgens mij, maar dat wordt hier bijna niet gedronken.

Eieren gaan er ook geen 10 van op in 1 week, zijn nog geen euro want neem gewoon de goedkoopste :wink:

Ben hier het meeste geld kwijt aan vlees, maar als ik een week krap zit zoals nu eten we gewoon een dagje geen of weinig vlees, jammer dan. Moest nu luierdoekjes kopen die waren op en die gaan dan voor. En heb deze week 2 behandelingen voor mn nek die ik zelf moet betalen en niet vergoed krijg :( dat valt echt tegen, 35 euro per keer, maar het werkt wel!

Deze week voor 15 euro booschappen gehaald. Moet alleen nog kipfilet halen, das in de aanbieding dus wordt een kilo, de rest gaat in de diepvries.
Je kunt heel goedkoop een gezonde maaltijd op tafel zetten en soms vind ik het ook gewoon leuk om zo goedkoop mogelijk te eten, maar tmoet wel lekker én gezond zijn 8)

Sarah krijgt trouwens altijd verse groente, eet nog geen vlees, soms eens stukje van ons, maar vers is een stuk goedkoper dan potjes olvarit oid! En die vind ze totaal niet lekker dus we moeten wel :wink:

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 08 jan 2008 14:06

ajl schreef:Daarbij is het voor mij ook geen sport om zo weinig mogelijk uit te geven. Ik wil gewoon lekker eten en als er onverwacht visite voor de deur staat, kunnen ze altijd mee eten of wil ik ze andere lekkere dingen voor zetten. Natuurlijk let ik wel op prijzen, maar het is geen obsessie om zo weinig mogelijk uit te geven en zoveel mogelijk te sparen.

De verwarming staat bij ons ook gewoon op 20 of 21...lekker warm. Als ik iets ergerlijk vind, dan is het wel in de kou zitten.

Dit had ik zelf kunnen zeggen :D

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 08 jan 2008 14:54

Miss F, die witlof van de Aldi, bleef die wit? Ik heb het paar keer geprobeerd, onder het snijden werd ie al bruin dus die hoef ik niet meer.

Lammetje, waar haal jij 10 eieren voor €1,00? Als ik een tulband bak heb ik er al 10 op, zondagochtend nog ff gekookt eitje enzo dan gaan er bij ons zo 2 dozen doorheen in een weekend. Zag juist bij de Coop dat ze €1,65 per 10 zijn.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 08 jan 2008 15:01

*Annet* schreef:Miss F, die witlof van de Aldi, bleef die wit? Ik heb het paar keer geprobeerd, onder het snijden werd ie al bruin dus die hoef ik niet meer.

Lammetje, waar haal jij 10 eieren voor €1,00? Als ik een tulband bak heb ik er al 10 op, zondagochtend nog ff gekookt eitje enzo dan gaan er bij ons zo 2 dozen doorheen in een weekend. Zag juist bij de Coop dat ze €1,65 per 10 zijn.

Ja, die bleef wel wit ja.
Maar we hebben berekend dat het qua kosten amper uit maakt. Het was 1 euro voor 500 gram. Als ze in de aanbieding zijn, kosten ze 75 cent per 500 gram bij de AH, en niet in de aanbieding 1,10 ofzo, dus dat zijn amper de kosten
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 08 jan 2008 15:14

Liddl 10 eieren voor 0.99 cent en bij de Bas vd Heijden ook! Wil er wel een paar opsturen, maar denk niet dat ze heel aankomen :mrgreen:

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 08 jan 2008 22:33

Bij AH 10 eieren 0.99 cent. Moet je even voor door de knieen en zitten in een plastic doosje.

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 08 jan 2008 22:50

Die winkels heb ik allemaal niet inde buurt. Nu ik verhuisd ben moet ik me weer opnieuw oriënteren. Op het hele eiland geen Aldi te vinden! Moeten we Aldi bezoek maar met familie bezoek gaan combineren. Wat een feest, alleen hebben we in onze grote gezinnen auto geen plek voor boodschappen. Er kan nog geen krat staan achter de achterste rij stoelen.

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 08 jan 2008 22:57

Ik heb een gedeelte van de buffetkast leeggehouden voor koek snoep chips nootjes enz ligt al een hele voorraad. Ik eet erg zelf amper van maar mijn vriend des te meer (kan het goed hebben)
Maar alleen voor bezoek enz wil ik al van alles in huis hebben! komen vaak onverwachts wil ik ze toch iets lekkers kunnen aan bieden. Staan altijd 2 kratten bier verschillende soorten wijn port enz. Gewoon omdat ik graag iets in huis heb.
Op eten besparen we niet moet goed en gezond zijn dan maar iets meer betalen!
Nu doe ik regelmatig bij de AH boodschappen en 1 x in de 3 weken rijden we naar de agrimarkt voor de grote boodschappen (hebben ze meer keuze van frisdranken enz)
Wij halen 20 euro in de week niet hoor is echt wel meer zal het eens een keertje bijhouden!

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 09 jan 2008 11:04

liefie schreef:Staan altijd 2 kratten bier...

Wij hebben altijd 8 flesjes in de koelkast :mrgreen:

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 09 jan 2008 11:37

rosalie83 schreef:

hier ook altijd twee kratten... ook nog twee verschillende merken!! k drink zelf altijd hertogjan.. maar veel in de familie drinkt heiniken!! dus zodoende!

rosekapje
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor rosekapje » 09 jan 2008 12:02

paprikameisje2 schreef:
rosalie83 schreef:

hier ook altijd twee kratten... ook nog twee verschillende merken!! k drink zelf altijd hertogjan.. maar veel in de familie drinkt heiniken!! dus zodoende!

Dat is samen al zo'n dikke 15 euro :wink:
Wees sterk en moedig. Sidder niet en wordt niet verschrikt. want de Here, uw God, is met u, overal waar u gaat (Jozua 1:9)

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 09 jan 2008 12:27

paprikameisje2 schreef:
rosalie83 schreef:

Dan komt bij mij de vraag naar boven: hoe red je het dan elke week met 20 euro zoals je eerder aangaf?

Terug naar “Archief”