zijn de 10 geboden onzin?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

menachem
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor menachem » 12 dec 2003 18:29

Ik mis het verlossende werk van Christus teveel, mijns inziens ben jij hoofdzakelijk bezig met je eigen gerechtigheid.

Hoi Harold,

dat kan zo lijken, maar besef dat Boudewijn, Nakdimon en ik gewoon ervan uitgaan dat we in de schuld van onze zonden (de vloek van de wet) zouden sterven als Jesjoea geen verzoening buiten de poorten op Golgolta had bewerkstelligd!

wij zijn ongelooflijk blij met Jesjoea en willen niets liever dan zijn woorden zeer serieus nemen en waar wij kunnen zonde mijden: we weten hel goed wat zonde is uit het Woord verder hebben we de Geest die als een gewetensbel gaat rinkelen wanneer we in de buurt van zonde komen: niet dat we zonder zonde zijn, want dat is niemand, maar het benoemen van zonde en het willen gehoorzamen door zonde te mijden zijn goede zaken.

God is te heilig om zonde te negeren of niet te erkennen.

Wet en genade: ze zijn aan elkaar gekoppeld als verkeersregels en een betaalde boete!

:wink:

Philp 2:12 Alzo dan, mijn geliefden, gelijk gij te allen tijd gehoorzaam geweest zijt, niet als in mijn tegenwoordigheid alleen, maar veelmeer nu in mijn afwezen, werkt uws zelfs zaligheid met vreze en beven.

shalom
Menachem
Dan zullen de Israëlieten weer verlangen naar J*H*W*H, hun God, en hun koning David (de Masjieach);

hemelburger
Mineur
Mineur

Berichtdoor hemelburger » 22 dec 2003 11:17

Ik wilde eigenlijk na mijn eerdere posting niet meer reageren vanwege de veroordelende toon die er in deze discussie ontstaat, toch kan ik het niet laten.

Boudewijn schreef:
Inderdaad Harold, Hij maakte een nieuw (en beter) Verbond. Namelijk voor ALLE mensen, gebaseerd op de Scheppingsorde.

Klopt dit met Hebreeen 8 of ben je een aanhanger van de vervangings of inbeddingstheologie?

En schreef:
Velen Christenen volgen een vals Evangelie na, DAAROM is de wet -uiterlijk- nog steeds nodig, en wordt dan ook in het Onze Vader daaran herinnerd, ook al horen zij dat niet (altijd).

Leuk dat je het onze vader erbij haalt. Heb je het wel eens goed gelezen?
In het gebed dat Christus aan de discipelen leert past volledig bij het OT. De vergeving bijvoorbeeld is van voorwaardelijke aard. Denk ook aan de gelijkenis van de man met die grote schuld, die hem kwijtgescholden werd, maar toen hij een schuldenaar niet vrij liet, werd hem de straf alsnog aangerekend. In het OT werkte het ook zo. God zorgde voor het volk en beschermde het als het gehoorzaam was aan God, maar o wee toen het afweek. Echter en nu komt het bijzondere. Het NT kent meerdere vormen van vergeving. Naast de voorwaardelijke bestaat er ook een onvoorwaardelijke vergeving, zoals enkel Paulus die noemt, opmerkelijk? Blijkbaar heeft dat alles te maken met de bijzondere rol die Paulus speelt in het NT. Ik persoonlijk bid het "Onze Vader" dus niet omdat ik weet dat God mij in Christus onvoorwaardelijk vergeeft, gelijk Paulus leert.

Ben benieuw naar de toon van de reactie, die bepaalt of ik mij nog een keer zal laten verleiden.
Heaven is a wonderful place,
because my LORD JESUS is there.

Boudewijn

Berichtdoor Boudewijn » 23 dec 2003 11:20

Toen Jezus de Theocratie van het volk Israël ophief en hen verspreidde, richtte Jezus een Nieu Verbond op het NT, met mensen vanuit het OT, Hem trouw waren en ook navolgden. In Matt 28 vinde we het zendingsbevel omtrent de opdracht die Hij hen oplegde.
Het Onze Vader:

@@Onze Vader die in de hemel zijt, Uw Naam worde geheiligd; Uw Rijk kome, Uw wil geschiede@@

De Here is in de Hemel
Uw naam worde geheiligde;

Wij hangen dus geen aardse koningen aan; volgen hen niet na in de oorlogen, overdrijven vooral niet als Beatrix wseer eens oma is geworden,
laten ons niet verleiden door in oorlog te gaan voor volk en vaderland, want; en hangen geen dictatoriale regimes aan door hen te eren en na te volgen, als iemand vanuit zo´n verwerpelijk systeem ons land besmet

@@Onze Vader die in de hemel zijt, Uw Naam worde geheiligd; Uw Rijk kome, Uw wil geschiede@@

Op aarde zoals in de hemel

Dus wij volgen Jezus na en onderhouden dus ZIjn wet en geboden en gaan dienovereenkomstig naar de kerk opde Bijbelse Sabbat, immers Jezus is Koning over de Sabbat (zaterdag) en niet over de dag van Satan, de 1e dag der week in casu de Kerk van Rome /De Bisschop die meent dat hij Jzus vertegenwoordigt ja zelfs meent dat hij dat is. Want immers in de hemel wordt Gods wet nog steeds onderhouden.

@@Geef ons heden ons dagelijks brood. En vergeef ons onze schulden, zoals ook wij vergeven hebben aan onze schuldenaren.@@

Brood staat hier in relatie to het Geestelijk voedsel, immers Jzus is het lichaam en brood staat symboll voor dat Lichaam (ongegeist dus= zondenloos= geen vals Evanglei)

@@En leid ons niet in bekoring, maar behoed ons voor het kwaad@@

Neen natuurlijk niet, Jezus was het voorbeeld van de Heilige Geest die Hem in alle waarheid leidde. Ook wij kunnen dus in de Waarheid geleid worden. Jezus benoemd dit omdat Hij het voorbeeld was van het naleven van de wet in elk opzicht en het navolgen datgene wat in de Hemel is en geschied tot in eeuwigheid. Maar Hij weet ook dat er een vals Evangelie is; dat door de kerk van Rome wordt uitgedragen en die meent op Zijn plaats te mogen gaan zitten en Hem uitdraagt alsof zij (de Paus) Hem vertegenwooredigen. Het Onze Vader helpt ons uit de droom!

gefeliciteerd!

Terug naar “Archief”