Ik mis het verlossende werk van Christus teveel, mijns inziens ben jij hoofdzakelijk bezig met je eigen gerechtigheid.
Hoi Harold,
dat kan zo lijken, maar besef dat Boudewijn, Nakdimon en ik gewoon ervan uitgaan dat we in de schuld van onze zonden (de vloek van de wet) zouden sterven als Jesjoea geen verzoening buiten de poorten op Golgolta had bewerkstelligd!
wij zijn ongelooflijk blij met Jesjoea en willen niets liever dan zijn woorden zeer serieus nemen en waar wij kunnen zonde mijden: we weten hel goed wat zonde is uit het Woord verder hebben we de Geest die als een gewetensbel gaat rinkelen wanneer we in de buurt van zonde komen: niet dat we zonder zonde zijn, want dat is niemand, maar het benoemen van zonde en het willen gehoorzamen door zonde te mijden zijn goede zaken.
God is te heilig om zonde te negeren of niet te erkennen.
Wet en genade: ze zijn aan elkaar gekoppeld als verkeersregels en een betaalde boete!

Philp 2:12 Alzo dan, mijn geliefden, gelijk gij te allen tijd gehoorzaam geweest zijt, niet als in mijn tegenwoordigheid alleen, maar veelmeer nu in mijn afwezen, werkt uws zelfs zaligheid met vreze en beven.
shalom
Menachem