Gezin en financiën

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 06 jan 2008 15:38

oooow wat vervelend :( Ik vind de markt echt heerlijk, lekker verse groenten en fruit.

Weer prijs ik me gelukkig dat ik bij het centrum van de stad woon... het huis is misschien wat duurder, maar de markt is 5 minuutjes fietsen van hier :-D

*|Scatie
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor *|Scatie » 06 jan 2008 15:57

Buiten de stad wonen heeft ook z'n voordelen! Ik vind dat heerlijk en de wat minder leuke dingen neem ik dan wel op de koop toe.

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 06 jan 2008 22:03

Sprak laatst een moeder van 5 kids van 1 tot 11 jaar, ze zijn per week €250,00 tot €275,00 aan boodschappen kwijt :shock:

Wij denk ik €100,00 met 4 kids van 1 tot 10 jaar.

*|Scatie
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor *|Scatie » 06 jan 2008 22:17

Wow dat is niet best! Daar kunnen wij bijna 3 maand van boodschappen doen.
Ik heb dan wel geen kids maar dat lijkt mij wel heel overdreven veel.
Misschien dat huishoudens met 15 kids dat besteden.
Waar doet ze dan haar boodschappen en wat haalt ze allemaal in huis wat zo duur is?
Ik ben volgens mij nog nooit verder van 50 euro gekomen.

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 06 jan 2008 22:26

toen wij nog met zn 2en waren deden we ong voor 20 euro per week boodschappen.... nu ong 60/70 euro per week!

habibi
Mineur
Mineur

Berichtdoor habibi » 07 jan 2008 01:41

Bij ons kan ik het niet echt bijhouden wat we nu eigenlijk kwijt zijn voor onszelf. Niet dat we geld over de balk smijten nop. maar we hebben een eigen restaurant en wonen er bij. Vlees en groenten halen we tegelijkertijd voor het restaurant. Alleen brood en drinken, koekjes en eten voor de kleine meid halen we apart. Maar dan let ik echt wel op de prijs. Even iets meer bukken en je pakt hetzelfde voor een lagere prijs.

Vroeger vond mijn man dat gek van me. Maar nu waardeert hij het wel. Hij ziet nu het verschil wat het uitkan maken. Net als de luiers en doekjes haal ik altijd in de reclame. Ja je koopt dan een paar pakken meer en ben je wel even meer geld kwijt, maar ik neem genoeg mee dat ik pas weer hoef te halen als het weer in de aanbieding is. Zo pak ik het terug.

Voordat we een eigen zaak hadden, deden wij boodschappen voor 50,-/75,- p.wk. Mijn man werkte al in de horeca en dat brengt extra was mee. Kocht eerst altijd goedkope merken wasmiddel maar merk dat de kleding niet goed schoon worden dus ben ik daar op over gegaan naar robijn grootverpakking.

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 07 jan 2008 07:19

Wij zijn ook zon 60-80 euro per week kwijt met zijn 4-en. Nu loop ik ook erg de aanbiedingen af. Vorige week waren alle honig mixen in de aanbieding. 40 procent korting. Dus ik heb nu een kastje afgeladen met mixen, soepen en sauzen.
Verders is het ook wel eens babydoekjes 2 halen 1 betalen en dan haal ik gerust 20 pakken. die dingen blijven toch wel goed.
Zodoende heb je wel de ene week meer geld besteed als de andere week. Deze week is de cola in de aanbieding, en wij drinken veel cola dus manlief kan vanavond weer inslaan. Zijn slogan ïs: de beste raad is voorraad!

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 07 jan 2008 09:24

25 euro per week is echt waanzinnig weinig! Maar 60 tot 80 euro met zijn 4en vind ik ook knap! Wij zijn met z'n 2en en wat we wekelijks uitgeven aan boodschappen varieert van 45 tot 100 euro. Laatst was het 100 euro omdat toen alle soorten wasmiddelen bijna op waren (voor zwarte was, voor witte was, etc), er zat kaas bij en behoorlijk wat vlees, vis en vega (voor langer dan een week). De week erna was het 45 euro, omdat je die dingen er niet bij hebt zitten. Komen er mensen eten doordeweeks ben ik amper extra geld kwijt, dan merk je dat niet, gaat er gewoon bij door, maar als er mensen komen en ik ga uitgebreid koken, dan is dat soms ook 20 euro extra, dan doe je toch wat apartere dingen en zo. Ik koop zo veel mogelijk van het huismerk, of van zo'n merk zonder naam (nog goedkoper). Altijd alles bij de Super de Boer. Ik moet werken als het bij ons markt is, zo jammer, want groente en fruit van de markt is zo super! Maargoed, meestal zitten we zo rond je 60 tot 80 euro denk ik.

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 07 jan 2008 09:31

*|Scatie schreef:Waar doet ze dan haar boodschappen en wat haalt ze allemaal in huis wat zo duur is?

Ik viel ook bijna van mijn stoel toen ik dat hoorde. Ze haalt boodschappen bij c1000, Aldi de markt enzo. Maar minimaal eens per week wordt er chinees gehaald of shoarma besteld enzo. Ja dan gaat het errug hard. Ze had koekjes gehaald bij de bakker (was €6,00) toen wij kwamen, ik bak bijv. een cake of kwarktaart als we iemand krijgen.

habibi
Mineur
Mineur

Berichtdoor habibi » 07 jan 2008 11:30

pol schreef:Wij zijn ook zon 60-80 euro per week kwijt met zijn 4-en. Nu loop ik ook erg de aanbiedingen af. Vorige week waren alle honig mixen in de aanbieding. 40 procent korting. Dus ik heb nu een kastje afgeladen met mixen, soepen en sauzen.
Verders is het ook wel eens babydoekjes 2 halen 1 betalen en dan haal ik gerust 20 pakken. die dingen blijven toch wel goed.
Zodoende heb je wel de ene week meer geld besteed als de andere week. Deze week is de cola in de aanbieding, en wij drinken veel cola dus manlief kan vanavond weer inslaan. Zijn slogan ïs: de beste raad is voorraad!

babydoekjes zijn in de aanbieding altijd bij de etos. Nu is het van pampers 9 pak voor € 12,- volgende week van etosmerk zelf 6 pakken voor € 10,- zo ook altijd met de luiers. Deze week zijn de luiers van pampers in de aanbieding volgende week die van etos merk zelf. van c1000 of huggies vind ik de kwaliteit veel minder pak of etos merk of pampers. Dit is elke maand.

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 07 jan 2008 11:32

habibi schreef:babydoekjes zijn in de aanbieding altijd bij de etos. Nu is het van pampers 9 pak voor € 12,- volgende week van etosmerk zelf 6 pakken voor € 10,- zo ook altijd met de luiers. Deze week zijn de luiers van pampers in de aanbieding volgende week die van etos merk zelf. van c1000 of huggies vind ik de kwaliteit veel minder pak of etos merk of pampers. Dit is elke maand.

Die stomme doekjes, ja, heb mn moeder gestuurd neemt ze maar 6 pakken mee voor 10 euro, ga toch echt van de week even terug voor die 3 pakken voor 2 euro erbij hoor :oops: :lol:

Scheelt echt veel hoor, die aanbiedingen! Maar je moet wel tevreden zijn over de luiers want als ze stinken en goedkoop zijn neem ik toch liever duurdere....

rosekapje
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor rosekapje » 07 jan 2008 11:41

Hier bij de etos hebben ze regelmatig een aanbieding van 12 pakken doekjes voor een tientje en volgens mij kan ik daar dan bijna 4 maand mee doen. (zijn eigen merk doekjes).

Op luiers bespaar ik niet, tuurlijk als ze in de aanbieding zijn koop ik ze in de aanbieding, maar ik heb geen ladingen op voorraad, daar vind ik ze dan zelfs in de aanbieding te duur voor. mijn jongens verschoon ik beiden zo'n 5 a 6 keer op een dag. Kheb vrienden dan krijgen de kinderen maar twee luiers op een dag, dat vind ik echt te weinig. Ook als er gepiest wordt het een schone broek en niet alleen als het een poepluier is.
Wees sterk en moedig. Sidder niet en wordt niet verschrikt. want de Here, uw God, is met u, overal waar u gaat (Jozua 1:9)

habibi
Mineur
Mineur

Berichtdoor habibi » 07 jan 2008 11:41

kun je gelijk de pampers luiers kopen hihi nu 3 pakken voor 19.98 doe jij er ook ongeveer een hele maand mee als je 3 pakken koopt?

habibi
Mineur
Mineur

Berichtdoor habibi » 07 jan 2008 11:48

die bedoel ik ook. dat is elke maand nu waren ze op dus heb ik van pampers zelf gekocht maar etos merk zelf vind ik ook erg goed. (Als goed is volgende week weer in de aanbieding)

Van mij krijg ze zodra ze uit bed is een schone luier om. nou wil ze 's ochtends altijd nog een uurtje slapen en dan weer. 's middags gaat ze ook altijd 2x naar bed toe. als ze moe is en ze wrijft in haar oogjes dan leg ik haar gewoon op bed. En 's avonds dan. Ook tussendoor krijgt ze een schone luier als ze gepoept hebt.

Sommigen vinden het raar dat ze 2x gaat (ze is nu bijna 1 jr. over 2 wkn.) maar merk aan haar dat het beter is zo. Ja ze ligt dan wel rond 8 u. half 9 op bed maar voor mij en hubby is het ideaal dat ze rond etenstijd op bed wil gaan i.v.m. restaurant dan kan ik meehelpen in de zaak terwijl zij ligt te slapen. Dan word ze rond 7 u.- half 8 wakker en is het nog even spelen eten en drinken en hup lekker weer je bedje in. Dan slaapt ze door tot 8-9 u. 's morgens.

Ga ook geen ladingen pampers kopen maar gewoon 3 pakken is voldoende. Ben over 2 wkn. uitgerekend van de 2e en koop ze dan echt wel als ze in de aanbieding zijn scheelt mij best geld vind ik.
Laatst gewijzigd door habibi op 07 jan 2008 11:56, 1 keer totaal gewijzigd.

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 07 jan 2008 11:50

Ja ongeveer een maand met 3 pakken. Ik had kortingsbonnen voor pampers, 10 euro erbovenop, dat tikt lekker aan! Zo heel tevreden ben ik er niet over, vind ze na 1 nacht echt stinken! Nu zal het met ochtendurine nooit lekker ruiken maar met de europrofit luiers van kruidvat had ik er geen last van. Maar ze heeft ondertussen een andere maat dus is het weer uitvogelen welke luiers het beste passen. Maarja, 3 pakken luiers voor 10 euro is natuurlijk geen geld 8) Jammergenoeg zitten er altijd maar 2 bonnen in voor 4 maanden en dat red ik niet.

Terug naar “Archief”