Werken in de zorg...

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

christien
Majoor
Majoor

Berichtdoor christien » 05 jan 2008 15:25

Evelien en Liefje

Hoe bevalt het je nieuwe baan? Ben benieuwd :lol:

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 05 jan 2008 19:22

mijn nieuwe baan is echt geweldig!!

al heel veel leuke clienten ontmoet en morgen ga ik mijn eigen lijst met clienten doen. Ik hoef pas om 07.30 te beginnen en ben denk ik rond 11.00 al weer klaar!
wcht heerlijk relaxt! ik zal veel morgens moeten werken en af en toe een avondje maar dan laten ze meestal de helpende b werken omdat die goedkoper zijn. Maar dat vind mijn mannetje helemaal niet erg :-D en ik ook niet.
Ze werken daar met PDA's in de thuiszorg dus morgen ochtend zet ik hem aan en dan vraag ik mijn route op is echt super makkelijk en handig want je kan alles terug vinden over de clienten enz en je kan er ook mee bellen!

Ik ben heel blij dat ik deze baan gekregen heb en zal zeker lang blijven doen!

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 05 jan 2008 19:36

Ik was erg enthousiast, maar het valt me een beetje vies tegen... :oops: :|

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 05 jan 2008 20:06

fijn liefie!

waarom valt het zo tegen Evelien?
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 05 jan 2008 20:57

hoezo valt het tegen??

Ik moet nu nog beetje rondrijden met de tomtom omdat ik de straat namen niet weet. Maar goed dat komt vanzelf!
Ik ben in een heeeeel oud huis geweest waar die client niet eens kachels heeft dus het stinkt er erg naar stookolie binnen!
En warm water pak je uit de ketel op de oliekachel echt zo apart ben je helemaal niet gewend door al die luxe.
En ik ben ook in een paar hele grote huizen geweest echt een wereld van verschil.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 06 jan 2008 08:54

Tsja waarom valt het tegen, ik mag alleen maar vroege lange diensten draaien! Heb dan maar 1 dag om uit te slapen en het huishouden te doen! k ben niet goed in gewerkt. Het is chaotisch.... collega's zijn best wel negatief in gesteld.

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 06 jan 2008 12:58

Leuk dat je het naar je zin hebt liefie!! :D

O dat is balen Evelien :( ik heb zelf ook een collega die erg negatief is ingesteld. Zodra ze binnenkomt is het weer van alles wat mis is, dat zij als enige gediplomeerde rondloopt, alles moet doen enz. Dat haalt zelf je werk ook naar beneden hoewel ik altijd postief probeer te doen. Ik vind het werk heel leuk maar ze moeten niet zo negatief doen hoor, er is al genoeg te klagen in de wereld :(
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 06 jan 2008 22:56

balen Evelien! Is er ook geen uitzicht op dat je binnekort late diensten mag gaan draaien?

Ik merk wel dat iedereen het bij ons zat is. De lol is er echt af. Er zijn 2 oudere dames die erg samen klitten en gewoonweg neit doen wat er afgesproken is.

Ik heb er afgelopen dagen 3 gesproken en die hebben het er alle 3 gehad en ik ook
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 08 jan 2008 09:05

ik heb ook meestal een ochtenddienstje en af en toe s avonds maar vind ik helemaal niet erg!
gisteravond een avond gedraait wat een luxe pas om 19.00 beginnen en om 22.45 klaar heerlijk gewoon. Mijn collega's zijn allemaal super positief mag iedereen bellen als ik iets niet weet en over 2 weken gaan we al uit eten en ze willen me graag mee hebben om elkaar beter te leren kennen.
Ik heb het echt getroffen.

Evelien is te hopen dat er verbetering in komt!

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 08 jan 2008 16:41

ppfff echt super leuk vindt ik het nog steeds niet.... (k ben benieuwd of ik het wel ECHT leuk zal gaan vinden). Slaap slecht (al sinds ik het werk doe). Is dat herkenbaar? Moet ik ander werk gaan zoeken!?

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 08 jan 2008 17:16

Ik doe er ook lang over, Evelien, om een baan echt leuk te vinden en me echt thuis te voelen.
Ik dacht dat ik een uitzondering was, maar een collega vertelde pas dat hij nu pas, na anderhalf jaar, echt zijn plekje aan het vinden was in het werk en team.

Ik weet gewoon van mezelf dat ik er ook minimaal een half jaar tot een jaar over doe om me echt thuis te voelen. Dus wie weet komt het gewoon nog!
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 08 jan 2008 19:14

heb je dan ook last van slecht slapen? Heb vandaag mijn 7e dag (achtereen) gewerkt. En moet er nog 3 en dan heb ik twee vrij! (t zijn allemaal vroege lange dagen). Maar ik slaap, werk en eet. Meer doe ik niet (n beetje achter pc zitten maar meer ook niet).

christien
Majoor
Majoor

Berichtdoor christien » 08 jan 2008 19:24

Hey Evelien vervelend dat je zo slecht slaapt, het kan goed, dat je van alle indrukken tís toch nieuw enz slecht slaapt. Ik moet aan het begin ook erg wennen ben nu drie keer gewisseld van afdeling, en had de eerste weken ook moeite met het in slaap vallen. Het is ook wennen. Wat ik wel altijd probeer is om niet te vergelijken met vorige afdelingen, maar dat is wel moeilijk. Succes hoop dat je het toch een beetje kan wennen en het naar je zin krijgt.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 08 jan 2008 20:48

Slecht slapen hoorde er bij mij ook bij. Maar ik kan sowieso niet zo lang achter elkaar werken. Als ik 6 dagen achter elkaar moet (doe ik nu niet meer, dat trek ik niet), dan sliep ik steeds slechter, en was ik helemaal op elke dag.
Ik heb nu het geluk dat ik heel onregelmatig werk, en nooit meer dan 4 dagen achter elkaar hoef. Ik heb mijn slaap ook gewoon nodig.

En tijdens het eerste half jaar van mn stage, toen ik 32 uur p/w werkte, was mijn dag ook: werken, eten, slapen, werken, eten, slapen etc. Erg irritant idd!

En tja, mijn loon is alleen aanvullend voor ons, dat scheelt ook. Ik werk nu gewoon 24 tot 32 uur per week, en dat vind ik maximaal. We hebben het ook niet persé nodig. Volgens mij woon jij op jezelf, en werk je meer dan ik, en dan lijkt het me erg vervelend om geen werk te hebben dat je echt leuk vindt!

Succes ermee meid!
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 08 jan 2008 22:10

de hoofdpijn (waar ik al een paar dagen mee loop) wordt steeds erger en ben behoorlijk misselijk. Heb me net voor morgen ziek gemeld. :oops:

Terug naar “Archief”