Blijkbaar mij ken je me totaal niet, dat blijkt wel weer uit je post.
Waaruit merk je op dat ik mezelf als koekjesdief zie en jou als de bankovervaller??? Je kunt er blijkbaar niet tegen dat je zelf op het verkeerde pad bent, wat niet wil zeggen dat wíj op het góede pad zitten...
(ik heb het niet over de brede of smalle weg, voordat je daar over valt)
Ik heb genoeg zonden, op dit moment misschien minder openbare zonden dan in het verleden, maar de verborgen zonden zijn misschien wel erger dan de openbare zonden. Dáár gaat het hier niet over! Jij spiegelt alles telkens terug, maar ondertussen gaat de discussie over homoseksualiteit en niet over hoe ik me gedraag (in mijn relatie). Als je daar over wilt praten kun je een pb sturen, dan wil ik het daar best over hebben. Ik zie het als offtopic om in dit topic over mijn zonden te praten. Het gaat overigens ook niet over jouw zonden, maar over homoseksualiteit.
het alternatief lijkt mij het eerste, want als je niet van een vrouw kunt houden moet je ook niet met haar trouwen, dan maak je haar en jezelf het leven misschien kapot.
Ik verwacht van jou helemaal niks, je bent duidelijk geweest, maar erg is het wel dat je, ondanks al deze waarschuwingen toch door blijft gaan met die zonde. Als iemand een zonde van mij ziet op straat, openbare zonde, hoop ik dat mensen mij daarop aanspreken waardoor ik erachter kan komen dat ik dat doe, misschien geheel onbewust.
Wij hebben hier thuis ook de regel om elkaar erop aan te spreken, zodat de ander nooit kan zeggen: jij hebt mij de goede weg niet gewezen terwijl je hem wél wist. Dit kun jij iig niet van mij zeggen, ik heb geprobeerd en zal dit blijven doen, de weg te wijzen die God in Zijn Woord laat zien.
En als je Christus echt lief hebt, zal het geen offer zijn, maar een liefdesdienst/liefdesdaad! Blijkbaar hecht je nog erg veel waarde aan de aardse relaties.
Nu ben ik zeker weer verkeerd? Nu moet ik zeker eens gaan kijken wat er in míjn relatie en in míjn leven verkeerd is? Troost je, dat doe ik regelmatig en betreur mezelf erover dat ik slecht ben, dat ook ik een mens ben, met veel zonden. In het verleden en ik het heden en als ik toekomst heb, ook in de toekomst. Dat wil ik niet goed praten, maar jou laten zien dat ik heus wel over mezelf nadenk en over mijn (slechte) leven als echtgenoot, moeder, (schoon)dochter, (schoon)zus(je), collega, buurvrouw, gemeentelid, forumgebruiker enz waar ik ook in tekort schiet.
Maar volgens mij hebben we het nog steeds niet over lammetje in dit topic, ook niet over meboy, maar wel over homofilie en homoseksualiteit. Dat kan heel goed gescheiden worden van elkaar.