Homofilie 3

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 02 jan 2008 20:13

Blijkbaar mij ken je me totaal niet, dat blijkt wel weer uit je post.

Waaruit merk je op dat ik mezelf als koekjesdief zie en jou als de bankovervaller??? Je kunt er blijkbaar niet tegen dat je zelf op het verkeerde pad bent, wat niet wil zeggen dat wíj op het góede pad zitten...
(ik heb het niet over de brede of smalle weg, voordat je daar over valt)

Ik heb genoeg zonden, op dit moment misschien minder openbare zonden dan in het verleden, maar de verborgen zonden zijn misschien wel erger dan de openbare zonden. Dáár gaat het hier niet over! Jij spiegelt alles telkens terug, maar ondertussen gaat de discussie over homoseksualiteit en niet over hoe ik me gedraag (in mijn relatie). Als je daar over wilt praten kun je een pb sturen, dan wil ik het daar best over hebben. Ik zie het als offtopic om in dit topic over mijn zonden te praten. Het gaat overigens ook niet over jouw zonden, maar over homoseksualiteit.

het alternatief lijkt mij het eerste, want als je niet van een vrouw kunt houden moet je ook niet met haar trouwen, dan maak je haar en jezelf het leven misschien kapot.

Ik verwacht van jou helemaal niks, je bent duidelijk geweest, maar erg is het wel dat je, ondanks al deze waarschuwingen toch door blijft gaan met die zonde. Als iemand een zonde van mij ziet op straat, openbare zonde, hoop ik dat mensen mij daarop aanspreken waardoor ik erachter kan komen dat ik dat doe, misschien geheel onbewust.
Wij hebben hier thuis ook de regel om elkaar erop aan te spreken, zodat de ander nooit kan zeggen: jij hebt mij de goede weg niet gewezen terwijl je hem wél wist. Dit kun jij iig niet van mij zeggen, ik heb geprobeerd en zal dit blijven doen, de weg te wijzen die God in Zijn Woord laat zien.

En als je Christus echt lief hebt, zal het geen offer zijn, maar een liefdesdienst/liefdesdaad! Blijkbaar hecht je nog erg veel waarde aan de aardse relaties.

Nu ben ik zeker weer verkeerd? Nu moet ik zeker eens gaan kijken wat er in míjn relatie en in míjn leven verkeerd is? Troost je, dat doe ik regelmatig en betreur mezelf erover dat ik slecht ben, dat ook ik een mens ben, met veel zonden. In het verleden en ik het heden en als ik toekomst heb, ook in de toekomst. Dat wil ik niet goed praten, maar jou laten zien dat ik heus wel over mezelf nadenk en over mijn (slechte) leven als echtgenoot, moeder, (schoon)dochter, (schoon)zus(je), collega, buurvrouw, gemeentelid, forumgebruiker enz waar ik ook in tekort schiet.

Maar volgens mij hebben we het nog steeds niet over lammetje in dit topic, ook niet over meboy, maar wel over homofilie en homoseksualiteit. Dat kan heel goed gescheiden worden van elkaar.

glm
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor glm » 02 jan 2008 20:28

Wat is het toch fijn als je in een Refo-gezin wordt geboren en je blijkt dan hetero te zijn.

Als ik mezelf na ga: Ik kom een meid tegen, voel er wat voor. Loop mijn gevoel achterna, trouw met haar, er komen kinderen en dat alles onder de goedkeuring van God. Zo werd het mij tenminste voorgehouden. En als ik echt heel eerlijk ben heb ik in dat alles God HELEMAAL nooit nodig gehad. Ik ben nu 15 jaar getrouwd, heb 4 kinderen en heb, voor zover je dat zelf kan bekijken, een geweldig huwelijk. En nogmaals, God nimmer nodig gehad. Maar toch alles onder de goedkeuring van God. Met uitzondering van mijn gezinsplanning, dan. Die schijnt aleen op de Familymethode te mogen waarvan je de schakeltjes in het RD kunt lezen. :?

Blijk je homo te zijn, heb je een giga probleem. Dan moet je plotseling op een heel andere manier naar relaties kijken en mag je niet rücksichtlos in een relatie stappen op dezelfde manier die ook ik gevolgd heb.

Probleem wat ik er vooral mee heb: Men belijdt: Uit ons komt niets anders dan zonde. Zelfs onze goede werken zijn nog met zonde bevlekt. En we leven maar voort, met al die zonde. Die God verboden heeft.En dan kunnen we toch nog zalig worden.
En wij verbieden onze homosexuele medemens om een relatie aan te gaan, omdat God dat verboden heeft. En die kan dan niet meer zalig worden (?). En dat alles op grond van interpretaties van de Bijbel.

Mijn idee: Mijn zonden zijn zeker zo groot als die van de meeste homo's.
Dus als het voor mij nog kan, dan zeker voor hem. En op die basis laat ik het wel na om een waardeoordeel te hebben over iemand met een andere geaardheid.

(Heb dit snel getypt, hopelijk is mijn punt helder)

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 02 jan 2008 20:34

je punt is helder. Natuurlijk kan een homo zalig worden. Als je een waar geloof hebt en je voor God wil leven zul je alles doen om Hem te eren, en Hem eren in een homorelatie met seksualiteit vind ik niet in overeenstemming met de Bijbel. hiermee zeg ik niet dat die mensen niet zalig kunnen worden...

meboy

Berichtdoor meboy » 02 jan 2008 20:36

Misschien doe je het niet bewust; maar het feit dat je zegt: er is verschil tussen een bankoverval en een koekjesdief. En jij mag geen relatie dan zeg je eigenlijk: de relatie is de banoverval en het celibaat is minder erg, dus da's de koekjesdief... Ik heb jou nog niet zien beweren dat jij geen huwelijk mag hebben. Dus ik neem aan dat dit de categorie koekjesdieven is.

Even een paar confrontaties dan maar:

Als je wilt praten over homoseksualiteit en jezelf buiten beschouwing wilt laten prima! Maar verwacht dan niet dat ik opening van zaken geef.

De discussie over homoseksualiteit kán je niet voeren zonder daarbij een groter geheel te betrekken. Zodra je dat doet ga je uitspraken doen zonder die op jezelf toe te passen en dat kan niet.

Je zegt: Het gaat overigens ook niet over jouw zonden, maar over homoseksualiteit. En eerder: Je kunt er blijkbaar niet tegen dat je zelf op het verkeerde pad bent. Even later: maar erg is het wel dat je, ondanks al deze waarschuwingen toch door blijft gaan met die zonde. Die uitspraken corresponderen niet geheel met elkaar.

Je zegt: Ik verwacht van jou helemaal niks; later: het alternatief lijkt mij het eerste, want als je niet van een vrouw kunt houden moet je ook niet met haar trouwen, dan maak je haar en jezelf het leven misschien kapot. Ook daar zit geen eenduidigheid in.

Heb je trouwens al gekeken naar Rom 7 en 8? Correspondeert dat een beetje met jouw reflectiepatroon over je leven? Dat zou mooi zijn want dan kunnen we elkaar in ieder geval in iets de hand schudden.

Last but not least: Mijn liefste wegdoen is een liefdesdaad..? Ik volg liever dit: God liefhebben boven alles, en mijn naaste als mezelf. En ja ik hecht érg veel waarde aan mijn aardse relaties. Dat is ook de opdracht. En jij?

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 02 jan 2008 20:52

Waarom zou je homoseksualiteit niet los kunnen zien van hetroseksualiteit? het is duidelijk vermeldt in de Bijbel dat het huwelijk tussen man en vrouw is ingesteld. Dit wil dus zeggen dat het homohuwelijk/relatie met seksualiteit niet volgens de Bijbel is. Mijn huwelijk bestaat tussen en man (vlieger) en een vrouw (lammetje). Ik zie niet in waarom we daarom niet alleen over homoseksualiteit kunnen praten.

Ik heb het niet over jouw zonden die niet te maken hebben met homoseksualiteit nee, ik heb het over homoseksualiteit wat ik niet goedkeur omdat de Bijbel daar open in is.

Ik verwacht ook niks van jou, maar je hebt het zelf over een alternatief en ik laat zien wat ik zou kiezen.

God liefhebben boven alles ja, BOVEN je naaste!!!! Blijkbaar heb je je naaste even lief als God? En als je je naaste lief hebt als jezelf wil niet zeggen dat je een relatie moet aangaan! Ik hecht ook veel waarde aan mijn aardse relaties maar als je een waar geloof hebt in Jezus Christus zul je voor Hem kiezen, boven je naaste als je relatie niet in overeenstemming is met de Bijbel.

Verder ga ik niet meer vandaag, je blijft bij je standpunt dat het goed is en dat alles vergeven wordt dmv de genade. Ik blijf bij mijn standpunt dat het niet goed is en dat je niet alles kunt doen en zeggen: ach er is genade, ook voor mij. Ja er is genade, maar je moet niet in de zonden blijven liggen!

André

Berichtdoor André » 02 jan 2008 20:57

meboy schreef:De discussie over homoseksualiteit kán je niet voeren zonder daarbij een groter geheel te betrekken. Zodra je dat doet ga je uitspraken doen zonder die op jezelf toe te passen en dat kan niet.
Ik vind Jezus o.a. in de 4 evangeliën bijzonder duidelijk als er iets tegen zijn wil inging, ook zonder 'een groter geheel'
Last but not least: Mijn liefste wegdoen is een liefdesdaad..? Ik volg liever dit: God liefhebben boven alles, en mijn naaste als mezelf. En ja ik hecht érg veel waarde aan mijn aardse relaties. Dat is ook de opdracht. En jij?
God liefhebben en mijn naaste als mijzelf, betekent niet dat wat jij goed vind voor je naaste per definitie goed is, nee dat kan ook betekenen dat wat God/Jezus goed vind voor je naaste de weg tot behoud is.

Aardse relaties hoeven niet naar de maatstaaf van de aardse mens een juiste relatie te zijn.
Paulus o.a. klopt ook het stof van zijn schoeisel en predikt het evangelie is de volgende stad. (In opdracht van God)

Overigens wat jij 'last but not least' noemt, komen we wat mij betreft iets dichter bij de kern van de discussie.
Immers jij hebt het discussiepunt 'Wil ik een relatie met een man'? reeds overgeslagen.

(Met deze bijdrage ben ik in jou ogen wsl bijzonder tactloos en veroordelend bezig?)

meboy

Berichtdoor meboy » 02 jan 2008 21:08

Inderdaad; i give up. Ik ga niet meer discussieren. Ik ben namelijk geestelijk gesloopt. En als ik niet uitkijk begeeft mijn hart het zowel letterlijk als figuurlijk.

Ik wl niet discussieren met het mes tussen de tanden; ik hoopte altijd een uitgestoken arm in de discussie te brengen. En dat kost me steeds meer moeite. Dat is niet goed.

Mocht je behoefte hebben aan een luisterend oor of een schouder om op te leunen als je het moeilijk hebt; hit me up. Noem het met de staart tussen de benen of wentelend in het ongelijk. Dat is allemaal prima.

Het ga jullie goed!

Denkertje21

Berichtdoor Denkertje21 » 02 jan 2008 21:22

Dit topic neemt wel weer een sneltreinvaart. Maar ik blijf verbaasd staan kijken hoe ieder op zijn eigen barricaden staat en zijn/haar standpunt probeert vast te houden en op te dringen.

Begrip opbrengen, je verplaatsen inde gedachtengang van je opponent is zo moeilijk en dat merk ik vooral bij lammetje. Let wel: ik vewijt je niks, ik heb geleerd om oprecht begrip op te brengen voor het onbegrip van anderen.

Al vele postings lang probeert Lammetje aan Meboy een uitspraak te ontlokken of homoseksualiteit nu wel of niet goed is... Eigenlijk wil je een gewoon ja of nee. Dan kunnen we de zaak tenminste afronden..

Laat ik als homo je dat antwoord, mijn visie, dan geven: Homoseksualiteit is niet zoals God het bij de schepping heeft bedoeld. (Hoewel ik soms wel heel even denk dat dit wellicht toch een meesterlijke variant op de schepping is, zoals dat ook met sommige karakters is)
Verder dan: ziekte, dood, invaliditeit... ook zij zijn niet bij de volmaakte schepping bedoeld. En toch geeft God er gewel;dige manieren om mee om te gaan.

Geeft God dan ook manieren om met homoseksualiteit om te gaan? Ik geloof het vast. God brengt mensen op je pad waar je je dichter bij God kunt voelen. God brengt jou op het pad van mensen die het zo nodig hebben omdat heteros'het niet begrijpen. God heeft ons de LIEFDE en de ZORG gelaten omdie aan aan ander te geven. En als dat dan in een unieke relatie tussen twee mannen is, omdat dat hun enig mogelijke manier van leven is, dan zie ik daar ruimte. Gekregen van God. Niet gestolen van God.

We kúnnen er niet meer mee wegkomen om één op één 'de 7 bijbelteksten' te blijven projecteren om homo's in een relatie in liefde en trouw. Dan doe je God's Woord als sturend, beschermend en reddend geheel te kort.

Dan vraag ik jou en andere meelezers om het gebed
"Heere, ik begrijp die homo's misschien niet, maar U begrijpt ze want het zijn uw schepselen en u hebt bij de doop ook hun naam in één ademen genoemd met de Drieënige God en beloofd dat U met hen te maken wilt hebben.
En als zijn dan zeggen dat ze met u willen en mogen wandelen, leer me dat dan aanvaarden, misschien te begrijpen, maar vooral aan u over te geven zodat ik ze als mijn naaste met nog meer liefde dan gewoon kan omringen! Amen"

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 02 jan 2008 21:53

1 post nog vanavond...

Het is een discussie dus je mag bij je mening blijven neem ik aan... En proberen de ander van deze mening te overtuigen is ook niet vreemd in een discussie???

Begrip: ik heb begrip voor hen die het moeilijk hebben, in welke omstandigheden ook.
Ik heb helaas geen begrip voor hen die bewust blijven zondigen en ondertussen hier posten dat het door genade wel goed komt...

Ziekte dood en invaliditeit is gekomen door de zondeval, net als anders geaard zijn en alle zonden die wij iedere dag (helaas) doen.

Ik wil zeker een antwoord om te weten of meboy en anderen die homoseksualiteit 'uitleven' het wel of niet goed vinden Bijbels gezien. dit omdat men blijft zeggen dat ze het wel doen en ook zeggen een waar geloof te hebben.... Dat vind ik tegenstrijdig...

En je mag best een 'relatie' hebben met een andere man, waarom niet? Maar geen lichamelijke relatie, als het bij praten blijft en goede gesprekken zijn ook erg belangrijk. Alleen is de verleiding dan erg groot als je je lichamelijk tot elkaar toegetrokken voelt....

Liefde en zorg, heel belangrijk in het leven!! helemaal mee eens, maar ik geloof en zal het nooit geloven dat God je liefde geeft om homoseksualiteit te beleven terwijl in Zijn Woord staat dat het Hem een gruwel is....

Ik wijs jullie verder helemaal niet af om jullie geaardheid oid, ik wijs alleen het gedrag van homoseksualiteit af!
Jullie zullen je op momenten ook erg eenzaam voelen, het was ook niet de bedoeling om iemand hier weg te kletsen. Het maakt mij ook niet uit waarom, ik hoop alleen dat mensen tot inkeer komen en zich van deze zonden bekeren!

MrSokkie

Berichtdoor MrSokkie » 02 jan 2008 22:07

lammetje schreef:Het is een discussie dus je mag bij je mening blijven neem ik aan... En proberen de ander van deze mening te overtuigen is ook niet vreemd in een discussie???

Er worden over het algemeen te veel discussies gevoerd en te weinig gewone gesprekken.

glm
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor glm » 02 jan 2008 23:09

In discussies probeer ik altijd om de gevoelens/beweegredenen/gedachtegang van de ander te doorzien. Als je er zo mee omgaat hoeft dat geen probleem te zijn, in mijn optiek. Probleem zit hem in een dogmatische tegenpartij. Als die toegeeft/begrip heeft, valt er een kaartenhuis in elkaar. Dit schrijf ik uit eigen ervaring.

sela

Berichtdoor sela » 03 jan 2008 08:37

@ lammetje

je schreef 'Ik wijs jullie verder helemaal niet af om jullie geaardheid oid, ik wijs alleen het gedrag van homoseksualiteit af!'

ik snap dat er de behoefte bestaat om de leer zuiver te houden. ik denk ook dat markie en misschien zelfs wel andre dat ook bedoelen. abdijbiertje.
er lijkt wel een soort vacuum te ontstaan wanneer anderen zeggen: ik heb een homorelatie en ik geloof in God. nu kunnen we alleen bij onze standpunten blijven, de leer verdedigen en zeggen: als je dat doet denk ik dat als je voor Gods stoel zou moeten verschijnen je linearecta naar de hel zou gaan. voor eeuwig.
goed beschouwd neem je daarmee nogal een veroordelende houding aan.
zeker als je beseft dat de homoteksten uit de bijbel gaan over uitwassen. over vreemdgaan en slechte dingen. en niet over een homogene relatie op basis van liefde en trouw. daar zegt de bijbel namelijk niets over. niemand weet in dat geval dus eigenlijk wat God precies denkt over homo's die en een relatie hebben en zeggen dat ze geloven.
zo denk ik.

The Engineer
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor The Engineer » 03 jan 2008 10:19

Je haalt me de letters uit de vingers :mrgreen:
"Being second is to be the first of the ones who lose."

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 03 jan 2008 10:26

sela schreef: als je dat doet denk ik dat als je voor Gods stoel zou moeten verschijnen je linearecta naar de hel zou gaan. voor eeuwig.
goed beschouwd neem je daarmee nogal een veroordelende houding aan.

Ik weet niet of je zegt dat ik dit ooit heb beweerd, want dát klopt niet. Ik oordeel niet over wie er naar de hel gaan en wie niet, ik zeg alleen dat ik het niet kan plaatsen dat men zegt een tere omgang te hebben met God én seksuele omgang met iemand van hetzelfde geslacht. Dát komt bij mij erg tegenstrijdig over!

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 03 jan 2008 11:12

sela schreef: niet over een homogene relatie op basis van liefde en trouw. daar zegt de bijbel namelijk niets over. niemand weet in dat geval dus eigenlijk wat God precies denkt over homo's die en een relatie hebben en zeggen dat ze geloven.

Er staat in de Bijbel duidelijk beschreven dat het huwelijk, dus ook de seksualiteit voor man en vrouw is. Het huwelijk in ingesteld door God, tussen man en vrouw. Adam kreeg in de schepping een vrouw, manninne zoals hij haar noemde.
De begeerte van de man en vrouw om door elkaar bemind en 'bekend' te worden heeft God in de natuur van de mens geschapen. Alles wat daarvan afwijkt is in beginsel ontaarding. En homoseksualiteit is in beginsel: legaliseren van die ontaarding. Zo schrijft iemand van het vragenpanel.

In het OT kun je lezen over het afkeuren van homoseksualiteit in gen 19 en 2 koningen 23 vers 7 waar gesproken wordt over schandjongens (dat is die zich van manspersoon laat onreiningen zie oa lev 18 vers 22 staat in de kanttekeningen)

In het NT kun je daar in rom 1 vers 26 en 27 over lezen.
Je hebt gelijk als je zegt dat dit over 'verhit geworden in hun lusten tegen elkander, mannen met mannen schandelijkheid bedrijvende' niet met liefde gaat. God wijst ook duidelijk overspel, hoereerders, onkuisheid enz af. Maar Hij schetst daar ook een tegenbeeld van, namelijk een relatie tussen man én vrouw uit liefde, een man zal zijn vader en moeder verlaten en zijn VROUW aankleven. Negens wordt geproken dat God het goedkeurd dat mannen samen een relatie hebben met seksualiteit. Wie ben ik dan om daar een 'oordeel' over te geven? Wel omdat het op veel plekken in de Bijbel verboden wordt, omdat het huwelijk ingesteld is tussen man en vrouw, omdat seksualiteit gemaakt is voor man en vrouw, het aankleven en tot 1 vlees zijn, heb je toch nog steeds 2 verschilldende geslachtsdelen voor nodig, er kinderen verwekt worden tussen man en vrouw, hoe kun je: 'Gaat heen en vermenigvuldig u' zien in een relatie met 2 mannen? Ik wil niet beweren dat dit een plicht is voor iedereen om te trouwen en kinderen te krijgen, want dat is ook geen gave van God!

Natuurlijk kan er in een hetrorelatie ook op andere manieren van elkaar genoten worden dan geslachtsgemeenschap. Dit is wel erg mooi gemaakt, speciaal tussen man en vrouw, om van te genieten en om een gezin te stichten.

Terug naar “Archief”