lammetje schreef: Het gaat mij er niet om wie er meer aan de voorwaarden voldoet. Of je nu een bank overvalt, of een koekje van je moeder jat, het blijft een even grote zonde voor God. Dit wil niet zeggen dat je meteen maar de bank moet overvallen natuurlijk…
Waar het mij om gaat is dat jij ondanks gebrokenheid en dankzij genade een tere omgang met God kunt hebben en seksuele omgang met een partner van hetzelfde geslacht.
Ik snap je visie dat je overal genade voor nodig heb heel goed. Je kunt immers niks zonder zonde doen. Maar waarom dan toch heel bewust zondigen door homoseksualiteit te beleven?
Ik lees in romeinen 6 vers 1 en 2:
Wat zullen wij dan zeggen? Zullen wij in de zonde blijven, opdat de genade te meerder worden?
Dat zij verre. Wij die der zonde gestorven zijn, hoe zullen wij nog in dezelve leven? 
Ik snap dat je die vraag aan mij stelt, en die mag je ook stellen. Maar wat ik niet snap is dat je tot op de dag van vandaag niet die vraag aan jezelf hebt gesteld. Je kan, zoals je mij het vuur aan de schenen legt, ook jezelf het vuur aan de schenen leggen. Het schrijnende is dat je jezelf als de koekjesdef blijft zien en mij als de bankovervaller.
Lees Romeinen 7 en 8 er achteraan en je weet mijn antwoord op je vraag.
lammetje schreef: Hieruit merk ik op dat, als je er tenminste van overtuigd bent dat homoseksualiteitsbeleving zonde is, je er niet in moet blijven liggen (en aan Gods genade niet vertwijfelen…)
Het alternatief is celibatair blijven of een heterohuwelijk aan gaan. In welke van de alternatieven zit er voor God MINDER zonden? En in welke alternatieven is er sprake van puur geest zonder de strijd tegen het vlees tegen te komen? En indien er geen wezenlijk verschil is dan is het een schijnoplossing en een schijnkeuze. Als je werkelijk wilt stoppen met zondigen dan grijp je meer en meer van Christus.
Ik denk niet in oplossingen die van links naar rechts flipperen. Ik wil een werkelijke oplossing die stappen voorwaarts zet: een oplossing die laat groeien in geestelijke waarden 
ongeacht de situatie waarin ik verkeer. als ik had gekozen voor het celibaat of een heterohuwelijk dan was mijn boodschap, mijn twijfel en mijn gevecht hetzelfde geweest, hetzij op andere fronten.
lammetje schreef:Meboy: ik vind je reactie erg vreemd overkomen op de reactie van André, hij bedoelt ermee te zeggen wat ik al heel de tijd ook probeer duidelijk te maken, wat alle mensen hiervoor die zijn afgehaakt óók proberen duidelijk te maken. Jullie zijn heus niet slechter, maar als jullie zo gaan reageren houd het natuurlijk een keertje op. Je weet zelf heel goed dat iedereen gevallen is en dat iedereen zonden doet, net als André dat weet van zichzelf en ook van anderen. het gaat erom dat het niet Bijbels is om homoseksualiteit uit te leven en jullie willen dat wél heel graag. dáárom gaan jullie zo in de verdediging maar een Bijbels argument heb je niet. Alleen dat iedereen zondig is en dat er door Genade heel veel goed te maken valt. 
Lees dan de Bijbel maar eens zonder te kijken hoe het jouw/ons uitkomt.... Dit geldt niet alleen voor jou, maar voor iedereen die op zoek is naar een waar geloof. Niet vragen: wilt U de weg die ik gegaan bent goedkeuren, nee wilt U de juiste weg wijzen! 

Je geeft al meerder malen aan dat je van mij een geloofsdaad verwacht een daad waarmee ik mijn relatie vaarwel zeg als offer aan Christus. zodat Lammetje kan zeggen; hij heeft aangetoond dat hij Christus lief heeft door de zonde te verlaten... En waar ben ik dan terrecht gekomen? In de afdeling koekjesdieven? Weet je dan zit ik nog steeds op de afdeling bankovervallers, alleen kunnen ze de bordjes nog niet goed genoeg lezen. Geloofsdaden staan beschreven in Hebreeën 11... leg er het lijstje uit Galaten 5 vers 22 eens naast en je zult precies begrijpen welke geloofsdaden verlangd worden. Relevante geloofsdaden.