Gezin en financiën

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 02 jan 2008 17:01

Verpakkingen zijn soms heel erg ja.
Vlees is slechter voor het milieu omdat het veel meer kilo's graan of soja (iets van 10 kg ofzo, zal verschillen per vleessoort) kost om een kilo vlees te produceren. Het kost dus meer energie en je kunt dat besparen door af en toe tofu of quorn of Valess of noten of... in plaats van vlees te eten.

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 02 jan 2008 17:04

sorry maar die vleesvervangers vind ik echt niet te eten :oops:

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 02 jan 2008 17:17

Lalage schreef:Vlees is slechter voor het milieu omdat het veel meer kilo's graan of soja (iets van 10 kg ofzo, zal verschillen per vleessoort) kost om een kilo vlees te produceren. Het kost dus meer energie en je kunt dat besparen door af en toe tofu of quorn of Valess of noten of... in plaats van vlees te eten.

dat ligt eraan... lang niet elke boer voert soja of graan.. kheb et me va nog noooooit zien voeren! en in de bix zit et ook niet!!
et vlees wat uit et buitenalnd komt daar zit dat vooral in! en dat koop je niet bij de slager.. teminste niet bij de onze :D

k blijf gewoon vlees eten!!! t milleu kan me daarbij niet zo heel veel schelen! dan kan ik beter eerst de auto verkopen lijkt mij! of de kachel nog lager.. offuh... k kan ff niet iets meer bedenken

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 02 jan 2008 17:41

lammetje schreef:sorry maar die vleesvervangers vind ik echt niet te eten :oops:

Ligt er heel erg aan welke je koopt... en soms hoe je het klaarmaakt. Het klopt dat er hele smerige dingen tussen zitten ;)

Maar goed, ppm heeft de verwarming zo laag, dat is natuurlijk ook een manier om te consuminderen.

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 02 jan 2008 17:46

haha nou ik stook het heerlijk warm, eet lekker vlees (maar niet extreem veel en soms een dagje niet hoor!) heb nu zelfs van die goedkope kipfiletsate van 30 cent aan stokje 8) Best te eten bij de nasi, maak er zelf nog satesaus bij, heerlijk :)

Vleesvervanging heb ik een aantal keer geprobeerd, vond het toen droog en extreem duur :shock: Koop ik liever gewoon een schnitzel bij de Liddl, heerlijk mals en iets meer dan 1 euro voor 2 dingen. Of die kip nu graan en soja heeft gehad of niet, daar maak ik me eerlijk gezegd niet echt druk over :oops: erg eigenlijk.

Rolf

Berichtdoor Rolf » 02 jan 2008 18:31

paprikameisje2 schreef:ik snap niet he je hinder kan hebben van anderen bij je op de kamer.... als het goed is zijn die ook stil aan etleren!! wij leeren met zn drietjes op een kamer... nooooit hinder van gehad..
spullen overnemen was voor mij geen probleem! vaak verkeerde et wel in een heel goede staat... ach.. ws was ik een makkelijk kind wat dat betreft..

en dat uitzoeken!! vond ik erg fijn.. ier hadden ouders ook een eigen bedrijf en kwam ook veel (bewust) op onze eigen schouders terecht!! je leert er alleen maar snel zelfstandig van te worden!!

Er staan minnetjes en plusjes voor. Achteraf gezien had ik die beter weg kunnen laten. Het positieve overheerst verreweg!
* Ben blij met al hetgeen ik meegekregen heb.
* Met z'n drieen studeren vind ik niet echt gerieflijk. Vanaf het voortgezet onderwijs had ik graag een eigen kamer gehad.
* Zuinig leven vond ik ook niet echt een probleem. Goed als je geleerd hebt met weinig te kunnen rondkomen.

parkiet schreef:... meer vast zit op het hebben van je eigen plekje ...

Precies. Dat heb je soms ook nodig.

Lalage schreef:Vinden jullie het wel verantwoord om zoveel vlees te eten, ten aanzien van de huidige situatie van het milieu?

Landbouwers zijn de onderhouders van het goede land, en de "groene long". Landbouw en veetelt is een natuurlijk iets. Veel gif wat door de industrie wordt geventileerd, wordt door het - relatief kleine - stukje natuur nog enigzins afgebroken.

Vlees is slechter voor het milieu omdat het veel meer kilo's graan of soja (iets van 10 kg ofzo, zal verschillen per vleessoort) kost om een kilo vlees te produceren.

De koeien lopen 's zomers buiten, en gebruiken gras, water en enkele andere voeders. In de winter kuilvoer (uit gras gewonnen) i.p.v. gras.
Het is er al eeuwen, de natuur is er ook op ingesteld.
Wat onnodig energie kost is o.a. het volgende:
* elke dag reizen, terwijl je ook bij het werk kunt gaan wonen
* racerij
* sport
* allerlei vormen van tijdverdrijf die niet nodig zijn
* overdadige luxe
En goede en smakelijke vleesvervangers heb ik nog niet gevonden.

PS Als er nog meer behoefte is om iets te berichten over het milieu, is het dan niet ordelijker om een nieuw onderwerp te plaatsen?
Zodat het hier weer over "Gezin en financien" kan gaan.
Laatst gewijzigd door Rolf op 02 jan 2008 19:16, 2 keer totaal gewijzigd.

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 02 jan 2008 18:36

tijdverdrijf: computeren :mrgreen: Forummen is niet nodig, maar wel erg gezellig...

Ik denk dat het verwerken van vlees tot in de verpakking bij de supermarkt niet zo goedkoop lijkt. Er moet toch heel wat toegevoegd worden wil het lang houdbaar zijn denk ik... maargoed vlees wat bij de (keur)slager vandaan komt zal best wel milieubewust zijn denk ik...

Rolf

Berichtdoor Rolf » 02 jan 2008 19:01

Het onderwerp milieu is hier voortgezet.
Laatst gewijzigd door Rolf op 03 jan 2008 12:37, 1 keer totaal gewijzigd.

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 03 jan 2008 07:58

ff over het wel of niet zuinig om gaan met geld. Ik denk dat het ook per persoon erg verschillend is.

Als ik kijk, mijn man komt uit een gezin met 6 kinderen waar echt zuinig met het geld moest worden omgegaan. De een smeet het geld over de balk nadat ze zelf gingen verdienen de ander was zuinig, op het vrekkige af!
ja, dat is mijn mening dan he.....

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 03 jan 2008 14:00

lammetje schreef:Ik moet eerlijk zeggen dat ik mijn eigen kamer heerlijk vond! heb een tijdje bij mn zus geslapen toen ik nog wat jonger was, maar was maar wat blij toen ik eenmaal mn eigen plekkie kreeg! En dat zou ik het liefst ook willen voor mijn kinderen, maar om nu om die reden het bij 3 of 4 kinderen te houden vind ik ook een beetje te ver gaan :oops:

Waarom gaat dat te ver?

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 03 jan 2008 18:01

dat kun je lezen in het topic "hoeveel kinderen"

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 03 jan 2008 20:41

hoor net op het journaal dat de verwachting is dat de gasprijs 20% stijgt. de benzine 1.75 wordt aan hetn end van het jaar, door die afgrijselijk hoge olieprijs. alle produkten zullen dan wel gaan stijgen.

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 03 jan 2008 20:43

ach jah.. alles stijgt!!

dat hou je toch niet tegen.. en je zal et toch moeten betalen.. helaas...

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 03 jan 2008 20:55

vind de benzine wel erg duur nu hoor! Bah moet nog tanken ook binnenkort :|

Maarja je hebt het nodig dus je kunt er weinig op bezuinigen.

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 03 jan 2008 21:00

het enige verzachtende aan de benzine en diesle is het sparen van punten... :oops:

Terug naar “Archief”