Moderator: Moderafo's
parkiet schreef:goshen schreef:Offtopic: het trouwen onder huwelijkse voorwaarden is onbijbels, want dan ga je er bij het trouwen al vanuit dat het huwelijk kan stranden en dat is geen goede basis!
Ook offtopic: je kunt ook onder huwelijkse voorwaarden trouwen als een van beide een eigen bedrijf wil beginnen. Wanneer daarmee wat mis gaat en het failliet gaat kun je door de huwelijkse voorwaarden toch je huis houden bijv (als dat op naam van de ander staat). Dus niet zozeer voor als je denkt dat je toch weer gaat scheiden...
Nu maar weer ontopic
Dippie schreef:@ mayflower: Nu weten we dat je 1 jaar samen ben geweest voordat je trouwde. Oke, maar hoevaak zagen jullie elkaar? Je haalde namelijk aan dat Jozef en Maria volgens jou ook niet gezoend zouden hebben, en dat hun elkaar ook bijna nooit zagen... Hoe zat dat bij jou?
Gerdien B. schreef:Dippie schreef:@ mayflower: Nu weten we dat je 1 jaar samen ben geweest voordat je trouwde. Oke, maar hoevaak zagen jullie elkaar? Je haalde namelijk aan dat Jozef en Maria volgens jou ook niet gezoend zouden hebben, en dat hun elkaar ook bijna nooit zagen... Hoe zat dat bij jou?
Ik vraag mij vooral af waar Mayflower het vandaan haalt dat Jozef en maria zo met elkaar om gingen. Dat staat toch nergens?
Die opmerking is niet terecht, hij/zij schrijft namelijk: "In de joodse cultuur (dus Josef en Maria) was zelfs zo dat de toekomstige man en vrouw elkaar bijna niet zagen, voor de huwelijk, ze werden uitgehuwelijk en er was een duidelijke afstand, en je moet de vrijheid en intimiteit zoals we dit in onze cultuur zien niet vergelijken met de tijd van het OT en NT. "rafaell schreef:Omdat dat in die cultuur niet de gewoonte was. Maar om dan iets van 2000 jaar terug over te nemen vind ik wel een beetje achterlijk.
klopt inderdaad, maar om een BV op te starten moet je een eigen vermogen hebben van minimaal 18.000. Dat is dan de basis van een BV. Dat kan bij een nieuw bedrijf best een aderlating zijn,daarom beginnen mensen vaak nog een eenmanszaak.
Leej schreef:Gerdien B. schreef:Dat komt omdat mensen de Bijbel op een bepaalde manier lezen/ opvatten en vinden dat iedereen het daarom zo moet lezen en toepassen. terwijl het best kan dat andere mensen tot een andere conclusie komen op grond van die zelfde Bijbel. Ik denk dat we elkaar daarin wat meer vrij moeten laten. je kan je mening delen maar niet opleggen.
Volkomen eensch......
Ik vind dat er soms zo veroordelend gesproken wordt, dat kan voor een ander heel akelig zijn.
Lalage schreef:Heej een beetje respect mensen! Niet iedereen maakt dezelfde keuzes. Er zijn bijvoorbeeld stellen die met elkaar op vakantie gaan in hun verkeringstijd en er zijn stellen die nooit bij elkaar op de kamer slapen. Dat heeft ook te maken met hoe goed je kunt (of denkt te kunnen) beheersen. Het belangrijkste is dat je goed met elkaar en met God overlegt wat je grenzen zijn.
mayflower schreef:Dippie schreef:Waar ik nog steeds geen antwoord op lees is de vraag van Jo'tje aan mayflower hoelang hij samen is geweest voordat hij trouwde...
We kenden elkaar 1 jaar toen we gingen trouwen.
Mensen die dit mischien bijzonder vinden, moeten zich realiseren dat menselijk gezien dit voor mij onmogelijk was, en vaak moeilijk was, maar dat God genade en Zijn genade alleen Hij hierin Zijn kracht in mijn zwakte heeft mogen tonen. Voordat ik mijn vrouw leerde kennen, en ik in de U.S studeerde kreeg ik deze overtuiging en ben daar biddend mee naar de Here God toe gegaan, en de Here God heeft heeft het in Zijn Voorzienigheid mogen leiden dat ik een vrouw mocht tegen komen, die er precies het zelfde over dacht.
Romeinen 12:1-2
Ik bid u dan, broeders, door de ontfermingen Gods, dat gij uw lichamen stelt tot een levende, heilige en Gode welbehagelijke offerande, welke is uw redelijke godsdienst. En wordt dezer wereld niet gelijkvormig; maar wordt veranderd door de vernieuwing uws gemoeds, opdat gij moogt beproeven, welke de goede, en welbehagelijke en volmaakte wil van God zij.
tante-tortel schreef:Lalage schreef:Heej een beetje respect mensen! Niet iedereen maakt dezelfde keuzes. Er zijn bijvoorbeeld stellen die met elkaar op vakantie gaan in hun verkeringstijd en er zijn stellen die nooit bij elkaar op de kamer slapen. Dat heeft ook te maken met hoe goed je kunt (of denkt te kunnen) beheersen. Het belangrijkste is dat je goed met elkaar en met God overlegt wat je grenzen zijn.
Toch vraag ik me af: hoe doe je dat? Overleggen met God?
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 25 gasten