De refowebkids [deel 3]

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

mirjan25
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor mirjan25 » 02 jan 2008 10:55

*Annet* schreef:Oei Leej, dat is schrikken zeg. Hopelijk mag ze snel beter worden maar Kroep is echt gevaarlijk!!!

Gefeliciteerd met je zussie Mirjan, lijkt me nou niet zo geweldig om op nieuwjaarsdag jarig te zijn. Zal voor haar nix uitmaken denk ik. Al die poppespullen hebben zeker ook wel met het nieuwe neefje te maken? :mrgreen:

Bedankt allemaal!

En jah je doet er niks aan als je nieuwjaarsdag jarig bent.
Nadat mn neefje is geboren speelt ze idd pas echt met poppen. Dr voor amper. Maja nu heeft ze een voorbeeld he.

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 02 jan 2008 11:12

*Annet* schreef:Oei Leej, dat is schrikken zeg. Hopelijk mag ze snel beter worden maar Kroep is echt gevaarlijk!!!
:

volgens mij hoeft kroep niet meer gevaarlijk te zijn!! vroeger wel.. me broer en ik hebben er beide mee in het ziekenhuis gelegen! tegenwoordig is er zoveel aan medicijnen op de markt!
mijn broertje had et ook in een zeer ernstige vorm.. met bepaalde medicatie was hij na een kroepperiode er altijd zo weer bovenop!!

Leej
Mineur
Mineur

Berichtdoor Leej » 02 jan 2008 11:42

paprikameisje2 schreef:
:

volgens mij hoeft kroep niet meer gevaarlijk te zijn!! vroeger wel.. me broer en ik hebben er beide mee in het ziekenhuis gelegen! tegenwoordig is er zoveel aan medicijnen op de markt!
mijn broertje had et ook in een zeer ernstige vorm.. met bepaalde medicatie was hij na een kroepperiode er altijd zo weer bovenop!!

Ze heeft bij de EHBO-post prednison gekregen. Het is nog steeds niet over, en 't lijkt weer helemaal terug te komen. De dokter doet btj vaag over medicijnen, m'n ouders hebben er net voor gebeld. Maar zo heel scheutig met medicijnen zijn ze nog steeds niet. Ik vind het zo zielig...zo'n kleintje, zo ziek.
Zoals een bloem de zon nodig heeft om bloem te worden, zo heeft een mens de liefde nodig om mens te worden

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 02 jan 2008 11:54

stomen schijnt te helpen bij pseudo kroep. Vaak wordt geadviseerd om met het kind in de badkamer te staan en de douche met alleen heet water aan te zetten. Door de stoom/damp neemt de benauwdheid af.

Leuke foto's weer. Ik reageer niet vaak,maar lees altijd mee!

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 02 jan 2008 12:10

Leej schreef:
paprikameisje2 schreef:
:

Ze heeft bij de EHBO-post prednison gekregen. Het is nog steeds niet over, en 't lijkt weer helemaal terug te komen. De dokter doet btj vaag over medicijnen, m'n ouders hebben er net voor gebeld. Maar zo heel scheutig met medicijnen zijn ze nog steeds niet. Ik vind het zo zielig...zo'n kleintje, zo ziek.

mijn broertje kreeg een of ander soort astma middel!! daardoor verwijden zijn lcuhtpijpen.. twas geen pompje maar een soort drankje!

stomen schijnt niet altijd goed te zijn voor pseudokroep! k had et al is eerder neergepoot.. wat en waarom weet ik niet helemaal precies meer :oops:

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 02 jan 2008 16:29

paprikameisje2 schreef:
:

Ik weet van een kind dat aan Kroep is overleden daarom vind ik het zo gevaarlijk. Huisarts vond het niet nodig om langs te komen maar het kind is dus gewoon gestikt!!!
ja, dat is mijn mening dan he.....

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 02 jan 2008 16:36

Er is verschil tussen kroep en pseudo - kroep. Ik weet niet goed of het verschil is dat het één wel gevaarlijk is en het ander niet...

http://www.consumed.nl/ziekten/1709/Kroep

liefje
Majoor
Majoor

Berichtdoor liefje » 02 jan 2008 18:57

Danique is vanaf vanmorgen aan de diarree, denk van doorkomende tandjes, tis waterdun en ze heeft ook veel luieruitslag, maar hoe lang mogen baby`s aan de diarree zijn? zolang ze goed drinken is er weinig aan de hand toch? en wat kan ik het beste te drinken geven, ze krijgt meestal diksap, of kan dat nu niet? moeders met meer ervaring graag je reactie :lol:

liefje
Majoor
Majoor

Berichtdoor liefje » 02 jan 2008 18:58

Haai schreef:Er is verschil tussen kroep en pseudo - kroep. Ik weet niet goed of het verschil is dat het één wel gevaarlijk is en het ander niet...

http://www.consumed.nl/ziekten/1709/Kroep

je hoort het meestal of bij kinderen of bij bejaarden mensen, een bewoner van mij heeft het ook gehad, nou dat was echt niet mis!

Je moet ook om de dingen er omheen letten, heeft ze grote ogen, koorts, kan ze de kinnetje nog op de borst, kwijlt ze meer, dan kan het ook epiglottitis zijn, dat wordt vaak in verwarring met kroep gebracht, maar dat is nog een stukje ernstiger, en kan zelfs fataal aflopen, (heeft te maken met het klepje dat de luchtpijp afsluit) a.u.b blijf zeuren en smeken bij de dokter en in de douche stomen helpt niet, dat is een oudewetse tip :x maar ja dat kan misschien nog verschillen p.p beste kan je bij de dokter gewoon om corticosteroïden vragenof atrovent o.i.d...

Owja je moet wel opletten want het is een virus dis besmettelijk.

Is er al bloed bij haar afgenomen?

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 02 jan 2008 19:37

liefje schreef:Danique is vanaf vanmorgen aan de diarree, denk van doorkomende tandjes, tis waterdun en ze heeft ook veel luieruitslag, maar hoe lang mogen baby`s aan de diarree zijn? zolang ze goed drinken is er weinig aan de hand toch? en wat kan ik het beste te drinken geven, ze krijgt meestal diksap, of kan dat nu niet? moeders met meer ervaring graag je reactie :lol:

matteo heeft laatst een week diarree gehad .. ik lette erop of hij genoeg dronk, nog alert was en genoeg plasluiers had... zolang dat goed is, lijkt mij het prima! volgens mij kan ze wel gewoon diksap! dat weet ik niet precies, want matteo krijgt nog geen ander drinken als bv

mirjan25
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor mirjan25 » 02 jan 2008 19:38

Wat zielig zeg zow klein ukkie en dan zo ziek.
Hoe komt zoiets opzetten dan? en wat zijn de eerste verschijnselen dan?
Heb er nog nooit van gehoord.

Hoop dat het weer snel opknapt!

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 02 jan 2008 19:42

mirjan nog gefeliciteerd met je zusjes verjaardag!!

vlinder
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor vlinder » 02 jan 2008 20:00

Iedereen de beste wensen toegewenst voor het nieuwe jaar!

@ Mirjan, nog gefeliciteerd met je zusje :D
@ TJ Hoe is het nu met Milan?

Ook weer leuke foto's geplaatst allemaal! :P 8)

Hier weer wat nieuwe foto's van Timo, hij ging vandaag zijn papa even bellen :mrgreen:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 02 jan 2008 20:05

leuke fotos vlinder!!

met milan gaat het goed! :D :D het slapen ook!! hij slaapt nu sinds 29 december door!! we zijn begonnen met het homeopatische middel kindival.... dat kan je gebruiken bij onrust en slapeloosheid! nou bij milan werkt het !! hij slaapt nu soms tot 10 over 8!!!! en soms is het 7 uur.. maar das ook prima!!

vlinder
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor vlinder » 02 jan 2008 20:13

Bedankt :)

Kindival gebruikte ik ook toen Merel als 2 jarige nogal is onrustig was s'nachts, echt goed spul!
Ik kan me voorstellen dat je blij bent dat Milan nu dan lekker doorslaapt :)

Terug naar “Archief”