Haaruitval

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Haaruitval

Berichtdoor kwebbel » 29 dec 2007 10:57

Ik heb al een tijd van vervelende haaruitval :? nu ik mijn haar heb laten knippen is het wel iets minder (ik dacht dat het aan de zwaarte van mijn haar lag). Het scheelt wel een stuk maar mijn haar valt nog steeds uit :?

Ik gebruik: Dove shampoo voor snel vet haar (daar heb ik ook last van :? )
Voor krullen/slag in mijn haar heb ik Andrelon (zo'n pompje)

Men zegt dat Vitamine B goed is voor haaruitval, maar klopt dit ook? Op tv worden weer bepaalde producten aangesmeerd dat je haar sterker maakt maar persoonlijk geloof ik hier niet zo in.

Wie kan mij iets aanraden of heeft tips ?
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

jonge moeder
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor jonge moeder » 29 dec 2007 11:18

ik heb ook heel erg haaruitval maar dat komt doordat ik mnd geleden bevallen ben.die pompjes zijn voor mijn haar erg slecht breekt het heel snel van af.
biergistpillen schijnen te helpen(bij mij niet)
vitm b idd maar daar moet je ook niet teveel van nemen.
het kan door stres bevalling operatie medicijnen komen of gewoon door het jaar getijde

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 29 dec 2007 11:30

ik gebruik de pil (microgynon30) en wat betreft het jaargetijde zou ik het niet weten, heb ik er eigenlijk vanaf mijn tienerjaren last van... ongemerkte stress heb ik wel eens last van (als iemand het weer tegen mij zegt want zelf merk ik het niet) dat bevordert (negatief) toch ook haaruitval ?
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)

jonge moeder
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor jonge moeder » 29 dec 2007 11:31

dat bevorderd het zeker ja

CGK<3
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor CGK<3 » 29 dec 2007 15:10

Vitamine B slikken helpt inderdaad uit (mijn zusjes) ervaring.

christien
Majoor
Majoor

Berichtdoor christien » 29 dec 2007 16:46

vervelend, ik heb er zelf ook last van, en inderdaad heb ik ook m´n haar laten knippen, hielp wel iets maar is zeker niet weg :?

Vitamine B schijnt wel te helpen, heb het nog niet uitgeprobeerd, let wel op wat voor vitamine B je slikt, ivm dat een te veel aan vitamine B schadelijk kan zijn.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 29 dec 2007 20:31

Ik heb er ook nogal last van.
Bij mij is het heel erg afhankelijk van het jaargetijde en het weer.
In de zomer krijg ik zelfs kale plekken op mn hoofd. Maar nu keek ik in de spiegel, en dach ik: wow, het is bijna dik te noemen :)

IN de winter heb ik veel dikker en roder haar. Heel apart.

De kapster zei dat je via de dokter vitamine B kon halen, niet van de dorigist, want dat is niet de goede ofzo.

Ik gebruik altijd andrelon shampoo voor de perfecte krul. Ik heb allerlei shampoo's al geprobeerd, maar heb me er maar bij neergelegd dat ik sowieso nooit dik haar krijg, en het in de zomer gewoon een paar plukjes zijn. Maar vervelend is het inderdaad wel!
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

gave_meid
Majoor
Majoor

Berichtdoor gave_meid » 29 dec 2007 20:48

bananen eten helpt! ;)

Verder veel water drinken, tenminste, dat zeggen ze altijd tegen mij :mrgreen:
Nog steeds voor iedereen GM.
Der Tag, an dem ich aufhören werde dich zu lieben,
ist der Tag an dem ich meine Augen für immer schließe

bloempie
Majoor
Majoor

Berichtdoor bloempie » 30 dec 2007 00:02

Vitamine b helpt inderdaad tegen haaruitval. Daarnaast natuurlijk gezond eten en drinken. Een gezonde leefstijl bevordert de conditie van het haar waardoor het er ook nog eens mooier van gaat glanzen.
Dat heeft niet eens zozeer te maken met wat voor shampoo je gebruikt, het gaat er namelijk om wat je haarzakjes opnemen en aangezien die in je hoofd zitten nemen die geen producten uit de shampoo op.
Maak je verder niet te druk over haaruitval. Iedereen heeft weleens periodes dat hij of zij meer haaruitval heeft dan normaal. Dat kan idd met stress te maken hebben, maar ook met hormonen. Je haar kan bv tijdens je menstruatie meer uitvallen, net als dat het dan sneller vet wordt.
Maar je zult zien dat er ook weer een periode komt dat je haar weer een volle bos is!
Thomas 19-06-2007
Sarah 30-04-2009

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 30 dec 2007 11:35

bloempie21 schreef:Vitamine b helpt inderdaad tegen haaruitval. Daarnaast natuurlijk gezond eten en drinken. Een gezonde leefstijl bevordert de conditie van het haar waardoor het er ook nog eens mooier van gaat glanzen.
dat is er af en toe nog wel eens bij ingeschoten omdat we allebei zo onregelmatig werken :? Twee weken geleden zagen we elkaar van maandag t/m zaterdag alleen 's cohtends uit bed en 's avonds in bed :shock: alleen de zondag waren we vrij.... het is dan zo gemakkelijk om eventjes wat gemakkelijks te eten! :oops: (NEEEE niet altijd patat!!!! :mrgreen: )

gave_meid schreef:bananen eten helpt! ;)

Verder veel water drinken, tenminste, dat zeggen ze altijd tegen mij :mrgreen:
echt waar?? :) dan ga ik morgen es ff een flinke tros halen! :mrgreen:
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)

marina87
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor marina87 » 31 dec 2007 10:57

Teveel onderwicht kan ook behoorlijk wat haaruitval tot gevolg hebben is mijn ervaring. Weet niet hoe dat bij jou zit?

Debor@
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Debor@ » 31 dec 2007 11:46

marina87 schreef:Teveel onderwicht kan ook behoorlijk wat haaruitval tot gevolg hebben is mijn ervaring.
Heb ik gelukkig geen last van, mijn haar is juist extreem dik, maar mijn zus (eveneens met teveel ondergewicht) heeft ook behoorlijk last van haaruitval. Met vitamine B is het een stuk minder geworden, dat wel, maar het blijft een vlasboel.
'I was born too late to a world that doesn’t care.'

Rolf

Berichtdoor Rolf » 31 dec 2007 17:31

bloempje21 schreef:Een gezonde leefstijl bevordert de conditie van het haar waardoor het er ook nog eens mooier van gaat glanzen.
Een goede leefwijze kan er aan bijdragen dat het haar een gezonde glans heeft, en niet uitvalt.

Verder, sommigen masseren de haren iets.
Dat kan een betere bloeddoorstroming, dicht onder de huid, bevorderen, en zo ook haaruitval verminderen.

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 01 jan 2008 18:01

marina87 schreef:Teveel onderwicht kan ook behoorlijk wat haaruitval tot gevolg hebben is mijn ervaring. Weet niet hoe dat bij jou zit?
ik weet niet of je het ook tegen mij had (ik zag al een eerdere reactie) maar ik reageer toch maar :) ik heb GEEN ondergewicht, ben 1.66 m en ongeveer 61 kg. Best netjes als je merkt dat ik vorig jaar (o nee in 2006 :lol: ) nog 55kg woog :)
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)

gave_meid
Majoor
Majoor

Berichtdoor gave_meid » 01 jan 2008 18:30

marina87 schreef:Teveel onderwicht kan ook behoorlijk wat haaruitval tot gevolg hebben is mijn ervaring.

Dat klopt helemaal, had zelf ook aardig ondergewicht en dat haaruitval is dan echt behoorlijk irritant!

@Kwebbel, ja het helpt echt, eetsmakelijk alvast! :P :wink:
Nog steeds voor iedereen GM.
Der Tag, an dem ich aufhören werde dich zu lieben,
ist der Tag an dem ich meine Augen für immer schließe

Terug naar “Archief”