hoe kijkt men dan naar het verven van je haren?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

caprice

Berichtdoor caprice » 10 dec 2003 06:31

Het komt op mij over dat die persoon niet tevreden is met de kleur haar dat hij van God heeft gekregen.

En als het over het 'opmaken' gaat. Dat deed Izebel ook 'Zij blankette haar aangezicht'. Was dat een kind van God?
Doet zo'n persoon dat tot eer van God?
Of is het maar een najagen van ijdele eer.
Ik denk meer aan het laatste.

@mic
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor @mic » 10 dec 2003 10:13

caprice schreef:Het komt op mij over dat die persoon niet tevreden is met de kleur haar dat hij van God heeft gekregen.

En als het over het 'opmaken' gaat. Dat deed Izebel ook 'Zij blankette haar aangezicht'. Was dat een kind van God?
Doet zo'n persoon dat tot eer van God?
Of is het maar een najagen van ijdele eer.
Ik denk meer aan het laatste.

De Izebel redenatie vind ik wat ver gezocht, het kwam toch niet door het blanketten dat ze geen kind van God was? Met zo'n redenatie kun je alles afkraken: "En als het over trouwen gaat. Dat deed Izebel ook. Zij was getrouwd met Achab. Was dat een kind van God?".

God ziet ons graag blij, als wij ons beter voelen doordat we ons opmaken zou ik niet weten wat daar op tegen is. Sterker nog, we hebben als rentmeesters de opdracht om ons lichaam te goed te verzorgen
Afbeelding
@mic: amic.filternet.nl

Kaw
Majoor
Majoor

Berichtdoor Kaw » 10 dec 2003 10:18

Over het opmaken van de vrouw staat niet zo veel in de bijbel, maar men gaat er van uit dat het in die tijd ook gewoon gebeurde. Neusringen en oorringen waren heel normaal. Uit opgravingen blijkt dat haarstukjes ook niet ongewoon waren.

Klaas
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Klaas » 10 dec 2003 12:54

Consequent verder redeneren met de redenatie van Erick betekent dat

- je niet naar de kapper mag;
- pubers geen clearasil mogen gebruiken;
- mannen zich niet mogen scheren;
- je je nagels niet mag bijhouden.

Juist ja.

Klaas
the words are what you trusted
but the eyes have final say
now you still got the devil left to pay

joepie

Berichtdoor joepie » 10 dec 2003 17:57

Er staan wel degelijk dingen over opmaken en versieren van de vrouw in de Bijbel. Lees b.v ees Esther.
Er zijn ook gewoon natuurlijke kleurungs middelen die geen belasting voor het milieu vormen.
De argumenten waarom het niet zou mogen vind ik te ver gezocht.

Pim
Mineur
Mineur

Berichtdoor Pim » 10 dec 2003 20:47

Als ik er bij zou moeten gaan lopen zoals God mij heeft gemaakt, moet ik mijn baard laten staan en voor de rest niets aantrekken. Wedden dat dat dan ineens ook weer niet de bedoeling is? Kom nou toch, wat maken sommigen zich toch druk over absolute onzin.

@mic
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor @mic » 10 dec 2003 21:11

Volgens mij spreekt deze topic de topic dat je niet met een baard in het ambt mag tegen :mrgreen:
Afbeelding

Mariamagdalena
Majoor
Majoor

Berichtdoor Mariamagdalena » 10 dec 2003 21:39

meid19 schreef:Gezien met het oog op lange broeken voor vrouwen kwam ik ook naar aanleiding van het onderwerp van de chat vanmorgen op deze vraag!

hoe kijkt men dan naar het verven van je haren?
valt dat onder de verzorging van jezelf of breng je dan schade toe aanjezelf? hoe ver ga je met die dingen?

Ik verf al vanaf mijn 14de mijn haar. Ik heb het gehad: rood, zwart, blond, bruin, kastanjebruin, feloranjerood. En nu heb ik het donkermahonierood. Nu moet ik inmiddels wel, want de eerste grijze haren komen eraan, en ik ben van mezelf heel erg donker, dus iedere grijze haar zie je extra goed, en ik heb er wel een stuk of 10.
Dus ik ga echt niet met grijze haren op mijn hoofd lopen, hoor, vind ik niet meer nodig in deze tijd, anders lijk je gelijk een ouwe tut. Bij mannen vind ik het wel aantrekkelijk staan, een beetje grijzend bij de slapen.......

Waarom zou je niet? Als je er een tand uit hebt, ga je toch ook niet zonder brug of plaatje lopen?

@mic
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor @mic » 10 dec 2003 22:11

u moet ik inmiddels wel, want de eerste grijze haren komen eraan, en ik ben van mezelf heel erg donker, dus iedere grijze haar zie je extra goed, en ik heb er wel een stuk of 10
Dappere getuigenis, was iedereen hier maar zo openhartig :) :D :P :mrgreen:
Afbeelding

caprice

Berichtdoor caprice » 11 dec 2003 06:27

Pim schreef:Als ik er bij zou moeten gaan lopen zoals God mij heeft gemaakt, moet ik mijn baard laten staan en voor de rest niets aantrekken. Wedden dat dat dan ineens ook weer niet de bedoeling is? Kom nou toch, wat maken sommigen zich toch druk over absolute onzin.

Maar God heeft wel uitdrukkelijk geboden dat de mens zich kleden moest om zijn schaamte te bedekken.

Zefanja 1 vers 8:
En het zal geschieden in den dag van het slachtoffer des HEEREN, dat Ik bezoeking zal doen over de vorsten, en over de kinderen des konings, en over allen, die zich kleden met vreemde kleding.
(misschien toch een beetje uit het verband)

Mattheus 6 vers 25:
Daarom zeg Ik u: Zijt niet bezorgd voor uw leven, wat gij eten, en wat gij drinken zult; noch voor uw lichaam, waarmede gij u kleden zult; is het leven niet meer dan het voedsel, en het lichaam dan de kleding?

In deze tekst wordt aangegeven dat er iets veel belangrijkers is dan wat wij eten en hoe we onszelf verzorgen. Dit is ook wel van toepassing op het verven van het haar.

Met welke achterliggende gedachte laat iemand zijn haar nu eigenlijk verven?

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 11 dec 2003 07:32

gewoon omdat het leuk is misschien? ik zelf heb mijn haar nu 2 keer geverfd, gewoon omdat ik eens een ander kleurtje wilde.. ik doe het nu niet meer, omdat ik het geld er gewoon niet voor over heb

joepie

Berichtdoor joepie » 11 dec 2003 09:21

caprice schreef:
Pim schreef:Als ik er bij zou moeten gaan lopen zoals God mij heeft gemaakt, moet ik mijn baard laten staan en voor de rest niets aantrekken. Wedden dat dat dan ineens ook weer niet de bedoeling is? Kom nou toch, wat maken sommigen zich toch druk over absolute onzin.

In deze tekst wordt aangegeven dat er iets veel belangrijkers is dan wat wij eten en hoe we onszelf verzorgen. Dit is ook wel van toepassing op het verven van het haar.

Dus dan maakt het toch ook niet uit welke kleding je aan hebt?
Dus hoef je zeker niet mee te doen met de mode en kun je gerust je kleren blijven dragen zoland ze nog passen.
En dat het van toepassing is op het verven van haar dat valt nog maar te bezien, dat is wat jij er graag van maakt.

joris

Berichtdoor joris » 11 dec 2003 09:55

volgens mij is er niets mis met het mooi maken van een lichaam. Ik heb jijzelf gedwongen om de bijbel te lezen vanaf het begin en ik ben nu in leviticus. De manier waarop God de tabernakel uittekent en de kleding van de priesters laat volgensm ij zien dat God van mooi houdt.

Memmem
Moderator

Berichtdoor Memmem » 11 dec 2003 14:00

joris schreef:volgens mij is er niets mis met het mooi maken van een lichaam. Ik heb jijzelf gedwongen om de bijbel te lezen vanaf het begin en ik ben nu in leviticus. De manier waarop God de tabernakel uittekent en de kleding van de priesters laat volgensm ij zien dat God van mooi houdt.

En daarmee laat Hij zien dat de mens mooi is geschapen, hij zei niet dat de priesters hun haren in een bepaalde kleur moesten verven.

Als mensen hun haren verven heb ik altijd het idee dat ze niet tevreden zijn met God. Want God heeft hun zo saai geschapen dat ze niet eens elke maand een andere haarkleur hebben.

joris

Berichtdoor joris » 11 dec 2003 18:27

ach, ik zie het meer als datje eens een nieuwe aftershave neemt, of een nieuwe vloerbedekking ofzo.

t leven mag toch ook leuk en spannen dzijn?

Terug naar “Archief”