Berichtdoor lammetje » 31 dec 2007 14:34
Misschien kun je het in andere woorden benoemen?
-------------------------
Ik heb zeker niet veel zin om 3 topics door te lezen en mijn reactie was dan ook op optimatus die zei dat hij zich niet met die relatie zal bemoeien. Ik reageerde hierop en zal er nu wat Bijbelse argumenten bij vermelden waarin duidelijk staat dat homoseksualiteit uitleven door God verboden wordt!
Zie hiervoor in Leviticus 18 vers 22 Bij een manspersoon zult gij niet liggen met vrouwelijke bijligging; dit is een gruwel.
In de verklaring staat erbij: dat is, gelijk men bij de vrouwen ligt. (Duidelijk verklaard dat seks met dezelfde sekse Bijbels gezien dus verboden is)
Leviticus 20 vers 13 Wanneer ook een man bij een manspersoon zal gelegen hebben, met vrouwelijke bijligging, zij hebben beiden een gruwel gedaan; zij zullen zekerlijk gedood worden; hun bloed is op hen!
Die vrouwelijke bijligging houdt dus in dat je seks hebt zoals je ook met vrouwen seks hebt. Dit versta ik dan ook onder het uitleven van homoseksualiteit (dit kan overigens ook met 2 vrouwen!)
In genesis 19 over Sodom en Gomora staat het ook:
Vers 5 En zij riepen (10) Lot toe, en zeiden tot hem: Waar zijn die mannen, die deze nacht tot u gekomen zijn? breng hen uit tot ons, opdat (11) wij ze bekennen.
In de kanttekeningen hierbij staat: riepen
10) Zij schaamden zich niet hun eigen zonde en schande openbaar uit te roepen, en voor ieder man bekend te staan, Dezen Sodomietischen roem in het kwaad verwijt God den Israëlieten, Jes. 3:9, waar Hij zegt: Hun zonden spreken zij vrijuit, gelijk Sodom, zij verbergen haar niet.
11) opdat
Wat gruwel zij door deze manier van spreken verstaan kan men uit het antwoord van Lot klaarlijk zien. Zie Lev. 18:22, en Lev. 20:13; Rom. 1:26,27; 1 Cor. 6:10; Judas 7.
---------------------------------------------
Ik vermoed dat mijn argumenten nu wel duidelijk zijn, zo niet lees dan de teksten die verwezen worden maar.
En het is helemaal waar dat er in het refowereldje vaak negatief over gesproken wordt waardoor jonge mensen niet voor hun geaardheid uit durven te komen! Maar daarnaast blijf ik erbij dat je het wel mag zijn, maar uitleven door God als een gruwel wordt benoemd! En als je naar Gods Woord wil leven, zal het ook heel erg moeilijk zijn om hiermee om te gaan, maar ik weet zeker, dat als je het doet omdat God het zo wil, dat Hij je zal helpen!
Trouwens, wat mij altijd is geleerd, niks eigenlijk want mijn eigen oom is homo en mijn ouders hebben me altijd laten zien dat je dat niet kan veranderen en dat hij het er heel moeilijk mee heeft (gehad)! Of hij het uitleeft of niet zal me om het even zijn, hij is iig niet kerkelijk dus met Bijbelse argumenten hoef ik niet aan te komen zetten. Dat hij niet kerkelijk is heeft uiteindelijk NIKS te maken met het homo-zijn. En bij ons in de kerk wordt ook niet gezegd dat mensen met homoseksuele gevoelens slechter zijn dan anderen en nogmaals, ik ken een aantal kerkeraadsleden van de ger.gem. vrij goed om te kunnen en durven zeggen dat ze je overal in zullen bijstaan, óók als je met de vraag kom hoe je hiermee moet omgaan. Maar of ze het antwoord geven wat je graag wil horen, ik denk het niet! Omdat dit mijns inziens niet met de Bijbel dus met Gods Woord overeenkomt...
Met welke Bijbelteksten kun je aanwijzen waarin staat dat het wel mag?
Laatst gewijzigd door
lammetje op 31 dec 2007 17:17, 1 keer totaal gewijzigd.