Homofilie 3

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Denkertje21

Berichtdoor Denkertje21 » 31 dec 2007 12:28

lammetje schreef: Vandaar dat ik het niet allemaal heb gelezen.
En ik krijg geen andere ideeën dan: je mag best homo zijn, maar niet uitleven, dit lees ik duidelijk terug in de Bijbel.

Kijk, daarom schiet een discussie ook niet echt op: je hebt een standpunt ingenomen op basis van wat je altijd is geleerd en je bent dus kennelijk ook niet bereid om je te verdiepen in andere inzichten op grond van diezelfde bijbel...

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 31 dec 2007 12:42

Als twee homo's zich met elkaar willen uitleven, dan gaan ze hun gang maar. Ik heb geen zeggenschap over de invulling van een relatie tussen twee anderen.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

henkie
Beheerder

Berichtdoor henkie » 31 dec 2007 12:54

Denkertje21 schreef:
Kijk, daarom schiet een discussie ook niet echt op: je hebt een standpunt ingenomen op basis van wat je altijd is geleerd en je bent dus kennelijk ook niet bereid om je te verdiepen in andere inzichten op grond van diezelfde bijbel...

Een gesprek schiet helemaal niet op als je iedere discussie de grond in trapt door keer op keer te verkondigen dat wat anderen denken alleen maar komt omdat ze dat vroeger geleerd hebben en zelf niet nadenken. ;-)
Dat is wel erg gemakkelijk helemaal als je bedenkt dat verreweg de meeste christenen al duizenden jaren die mening zijn aangedaan en dat nog steeds de grote meerderheid hier vast van overtuigd is. Bovendien begint het een beetje een karikatuur te worden.

meboy

Berichtdoor meboy » 31 dec 2007 13:37

@ Henkie,

Je kunt die stellingname op dit moment in dit specifieke geval Denkertje moeilijk kwalijk nemen. Lammetje geeft aan het een te grote opgave te vinden het allemaal te lezen. Dat is prima maar dan is de conclusie die Denkertje trekt m.i. in dit geval gerechtvaardigd. Denkertje zegt ook niet dat ze niet nadenkt. Hij zegt alleen dat de inzet, om je te verdiepen in een ánder standpunt, ontbreekt.

Dat duizenden Christenen al jaren zo denken is geen rechtvaardiging om dan maar niet te lezen maar wel te posten. Slavernij is ook een poosje christelijke historie geweest.

Ik ben ook wel benieuwd wát je nu precies een karikatuur vindt worden

aardmannetje
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor aardmannetje » 31 dec 2007 13:56

lammetje schreef:Enne aardmannetje: sorry maar je reactie volg ik even helemaal niet :oops:
kan ik daar iets aan doen dan ... :)
je kunt zijn wie je bent om te worden wie je bent maar nog niet kunt zijn

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 31 dec 2007 14:34

Misschien kun je het in andere woorden benoemen?

-------------------------

Ik heb zeker niet veel zin om 3 topics door te lezen en mijn reactie was dan ook op optimatus die zei dat hij zich niet met die relatie zal bemoeien. Ik reageerde hierop en zal er nu wat Bijbelse argumenten bij vermelden waarin duidelijk staat dat homoseksualiteit uitleven door God verboden wordt!

Zie hiervoor in Leviticus 18 vers 22 Bij een manspersoon zult gij niet liggen met vrouwelijke bijligging; dit is een gruwel.
In de verklaring staat erbij: dat is, gelijk men bij de vrouwen ligt. (Duidelijk verklaard dat seks met dezelfde sekse Bijbels gezien dus verboden is)
Leviticus 20 vers 13 Wanneer ook een man bij een manspersoon zal gelegen hebben, met vrouwelijke bijligging, zij hebben beiden een gruwel gedaan; zij zullen zekerlijk gedood worden; hun bloed is op hen!

Die vrouwelijke bijligging houdt dus in dat je seks hebt zoals je ook met vrouwen seks hebt. Dit versta ik dan ook onder het uitleven van homoseksualiteit (dit kan overigens ook met 2 vrouwen!)

In genesis 19 over Sodom en Gomora staat het ook:
Vers 5 En zij riepen (10) Lot toe, en zeiden tot hem: Waar zijn die mannen, die deze nacht tot u gekomen zijn? breng hen uit tot ons, opdat (11) wij ze bekennen.

In de kanttekeningen hierbij staat: riepen
10) Zij schaamden zich niet hun eigen zonde en schande openbaar uit te roepen, en voor ieder man bekend te staan, Dezen Sodomietischen roem in het kwaad verwijt God den Israëlieten, Jes. 3:9, waar Hij zegt: Hun zonden spreken zij vrijuit, gelijk Sodom, zij verbergen haar niet.

11) opdat
Wat gruwel zij door deze manier van spreken verstaan kan men uit het antwoord van Lot klaarlijk zien. Zie Lev. 18:22, en Lev. 20:13; Rom. 1:26,27; 1 Cor. 6:10; Judas 7.

---------------------------------------------

Ik vermoed dat mijn argumenten nu wel duidelijk zijn, zo niet lees dan de teksten die verwezen worden maar.

En het is helemaal waar dat er in het refowereldje vaak negatief over gesproken wordt waardoor jonge mensen niet voor hun geaardheid uit durven te komen! Maar daarnaast blijf ik erbij dat je het wel mag zijn, maar uitleven door God als een gruwel wordt benoemd! En als je naar Gods Woord wil leven, zal het ook heel erg moeilijk zijn om hiermee om te gaan, maar ik weet zeker, dat als je het doet omdat God het zo wil, dat Hij je zal helpen!

Trouwens, wat mij altijd is geleerd, niks eigenlijk want mijn eigen oom is homo en mijn ouders hebben me altijd laten zien dat je dat niet kan veranderen en dat hij het er heel moeilijk mee heeft (gehad)! Of hij het uitleeft of niet zal me om het even zijn, hij is iig niet kerkelijk dus met Bijbelse argumenten hoef ik niet aan te komen zetten. Dat hij niet kerkelijk is heeft uiteindelijk NIKS te maken met het homo-zijn. En bij ons in de kerk wordt ook niet gezegd dat mensen met homoseksuele gevoelens slechter zijn dan anderen en nogmaals, ik ken een aantal kerkeraadsleden van de ger.gem. vrij goed om te kunnen en durven zeggen dat ze je overal in zullen bijstaan, óók als je met de vraag kom hoe je hiermee moet omgaan. Maar of ze het antwoord geven wat je graag wil horen, ik denk het niet! Omdat dit mijns inziens niet met de Bijbel dus met Gods Woord overeenkomt...

Met welke Bijbelteksten kun je aanwijzen waarin staat dat het wel mag?
Laatst gewijzigd door lammetje op 31 dec 2007 17:17, 1 keer totaal gewijzigd.

Denkertje21

Berichtdoor Denkertje21 » 31 dec 2007 14:40

Optimatus schreef:Als twee homo's zich met elkaar willen uitleven, dan gaan ze hun gang maar. Ik heb geen zeggenschap over de invulling van een relatie tussen twee anderen.

Wat een ROT opmerking!

Je hebt er kennelijk geen idee van hoeveel strijd, gebed en zoekwerk er is voor dat een christenhomo de ruimte ziet en krijgt om heel voorzichtig een relatie aan te gaan met elkaar, áls ze al zover komen!

Het klinkt net zo lomp als dat ik zou zeggen: Optimatus, als je je wilt uitleven met Gerdien, dan ga je je gang maar!

Denkertje21

Berichtdoor Denkertje21 » 31 dec 2007 14:45

henkie schreef:Een gesprek schiet helemaal niet op als je iedere discussie de grond in trapt door keer op keer te verkondigen dat wat anderen denken alleen maar komt omdat ze dat vroeger geleerd hebben en zelf niet nadenken. ;-)

Even voor alle helderheid: je hebt mij nooit horen zeggen dat ik de visie op celibatair leven op grond van de bijbel afwijs. Ik geloof oprecht dat dat voor sommigen waar is en zal deze visie nooit als fout of onwaar afwijzen. Ik kan niet voor een ander bepalen hoe zij God's stem verstaan.

Andersom gebeurt het wel. Als ik zeg dat ik oprecht geloof dat God mij in Zijn Woord wél die ruimte geeft, wordt er zelden de moeite gedaan om die visie te onderzoeken of mijn argumenten anders te weer leggen dan altijd al is gedaan.

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 31 dec 2007 14:48

Waar baseer je die argumenten dan op? Op de Bijbel? Op dingen die in je leven zijn gebeurd?

De opmerking van optimatus kan net zo goed worden toegepast in een topic over seks voor het huwelijk. Maar homoseksualiteit kan tegenwoordig ook uitgeleefd worden ín het huwelijk...

meboy

Berichtdoor meboy » 31 dec 2007 14:50

@ lammetje,

Ok nu is het mijn beurt om een beetje boos te worden!

Als je geen zin hebt om te lezen; plemp dan niet iets met de verwachting dat mensen er op zullen reageren. Dat is gewoon pure luiheid.

Als je het topic en de discussie serieus wil aangaan dan zal je een beetje moeite moeten doen! Denk je nu echt dat er in die 3 topics lang niemand is geweest die dezelfde insteek heeft genomen?

Je bent een beste meid maar dit is echt om moedeloos van te worden... Breng hetzelfde met een nieuwe insteek of breng het niet & ga eerst lezen.

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 31 dec 2007 14:53

meboy schreef:@ lammetje,

Ok nu is het mijn beurt om een beetje boos te worden!

Als je geen zin hebt om te lezen; plemp dan niet iets met de verwachting dat mensen er op zullen reageren. Dat is gewoon pure luiheid.

Als je het topic en de discussie serieus wil aangaan dan zal je een beetje moeite moeten doen! Denk je nu echt dat er in die 3 topics lang niemand is geweest die dezelfde insteek heeft genomen?

Je bent een beste meid maar dit is echt om moedeloos van te worden... Breng hetzelfde met een nieuwe insteek of breng het niet & ga eerst lezen.

Dat iemand besluit de voorgaande topics niet te lezen wil niet zeggen dat hij/zij zich niet verdiept in/ wil verdiepen in dit onderwerp, lijkt mij zo... Het is ook nog mogelijk je informatie ergens anders vandaan te halen. En het feit dat de argumenten die Lammetje aanhaalt al eens eerder genoemd zijn: so what? Omdat ze al genoemd zijn mogen ze niet meer gebruikt worden ofzo?? Ik volg de discussie hier al een tijdje en moet eerlijk zeggen dat ik ook van jouw en Denkertjes kant geen nieuwe argumenten meer langs zie komen, dat is ook al 3 topics hetzelfde...

columbus
Majoor
Majoor

Berichtdoor columbus » 31 dec 2007 14:58

Lees de Bijbel van a-z en wat is dan de conclusie? Alles wijst erop dat huwelijksrelatie's tussen man en vrouw de manier van leven is, ja, dat God het huwelijk tussen man en vrouw heeft ingesteld en die wilt zegenen. Daar is nog veel meer over te zeggen.
Waar werkelijk niets over geschreven staat is dat homorelatie's, homosexualiteit en andere relatie's geaccepteerd dan wel gedoogd werden. Nu kan je zeggen dat wat er niet staat dus ook niet verboden is maar die vlieger gaat niet op ben ik van mening.
Nu ken ik iemand (hetero) die al een eind in de 40 is en nooit een partner heeft gehad en dat in het verleden graag had gewild.
Die vrouw heeft meerdere aanbiedingen gehad van mannen die wel een relatie met haar wilden of geen relatie maar wel sex. Sommige mannen vond ze wel leuk en soms zelfs meer dan leuk maar ze heeft altijd de boot afgehouden omdat het geen gelijk span zou zijn qua geloof, of dat
één van die mannen alleen lichamelijk kontakt wilde, kortom, het was niet goed om daar op in te gaan.
Nu is ze nog steeds alleen en heeft daar vrede mee ook al zijn en waren er verleidingen, ze heeft ze met hulp van God weerstaan en voelt zich zeer gezegend.
Wat ik wil duidelijk maken is dat een leven zonder een huwelijksverbinding of sex ook mogelijk is als dat op je pad komt, het kost wel strijd en naar ik begreep van die vrouw kost dat soms véél strijd.
Maar het kan wél!
Alleen daar kan liefde leven, alleen daar is het leven goed, waar pa stil en ongedwongen, de aardappels schilt en de afwas doet.

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 31 dec 2007 15:00

Ik heb het topic in het begin meegelezenen ik verbaas me erover dat we nu al op het 3de topic hierover zitten terwijl het voor de meeste onder ons toch vrij duidelijk is hoe erover gedacht (zou moeten) word(t)(en).

De enige reden om niet al die 3 topics door te lezen is het feit dat er ontzettend veel dingen in staan die ik totaal niet belangrijk vind om te weten. Vandaar mijn vraag welke (Bijbelse) argumenten men heeft om homoseksualiteit tóch uit te leven! Ik heb het globaal gelezen en dit kon ik niet 1 2 3 vinden. Dan lijkt mij geen probleem om dit nogmaals te vertellen? Als je hier vol van bent zal het je hooguit 5 minuten kosten om dit neer te zetten, 3 topics goed doorlezen betekend voor mij minimaal een uur, dit wil niet zeggen dat ik lui ben maar ik heb heel wat meer te doen dan topics doorlezen en wil me er toch graag een keer in gaan mengen...

Of moet ik hieruit concluderen dat er gewoon GEEN Bijbelse argumenten zijn om het toch uit te leven?

meboy

Berichtdoor meboy » 31 dec 2007 15:07

@ Haai

Natuurlijk mag ze die inbrengen, dat is helemaal niet verboden. Maar als je weet dat ze de antwoorden op de vragen die ze stelt zelfs in de laatste 10 pagina's kan vinden zijn dan is het toch ook niet gek een oproep te doen om je een beetje meer in te zetten?

Voor wat betreft nieuwe argumenten; ik haat op-de-borst-klopperij maar als je nauwkeurig terugleest dan zie ik wel degelijk groei en ontwikkelng in de manier waarop ik dingen ervaar en benoem. Ik ben net dezelfde persoon als 3 jaar geleden. Die stappen zijn niet spectaculair maar ze zijn er wel. Dus dat er geen 3 topics lang geen enkele vooruitgang is dat bestrijd ik.

Denkertje21

Berichtdoor Denkertje21 » 31 dec 2007 15:17

columbus schreef: Lees de Bijbel van a-z en wat is dan de conclusie? Alles wijst erop dat huwelijksrelatie's tussen man en vrouw de manier van leven is, ja, dat God het huwelijk tussen man en vrouw heeft ingesteld en die wilt zegenen.

Dat deze stelling mank gaat lijkt me logisch want dit impliceert dat ook zij in zonde leven die niet trouwen.

columbus schreef: Waar werkelijk niets over geschreven staat is dat homorelatie's, homosexualiteit en andere relatie's geaccepteerd dan wel gedoogd werden. Nu kan je zeggen dat wat er niet staat dus ook niet verboden is maar die vlieger gaat niet op ben ik van mening.

Hier heb je de crux. Jij zegt "die vlieger gaat niet op, ben ik van mening". Juist om dit argument heb ik een andere mening.

columbus schreef: Wat ik wil duidelijk maken is dat een leven zonder een huwelijksverbinding of sex ook mogelijk is als dat op je pad komt, het kost wel strijd en naar ik begreep van die vrouw kost dat soms véél strijd.
Maar het kan wél!

Dat ben ik helemaal met je eens. Ik ben er zelf het voorbeeld van. Maar velen hier zeggen dat dat moet en dát geloof ik niet...

Terug naar “Archief”