Waar bemoeit de kerk zich mee?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 11 dec 2003 13:46

Als ik in een niet nader te noemen plaats naar de kerk ga en iedereen komt daar met de auto heen (terwijl de overgrote meerderheid niet meer dan 10 minuten fietsen van de kerk woont) en na de dienst wordt er enorm veel gerookt, ga ik me toch wel afvragen of daar niet 's een preek over kan komen ofzo. In de kerk van mijn ouders heb ik een dominee regelmatig gehoord over dat je als christen zorg moet dragen voor het milieu, we zijn immers rentmeesters van de aarde. Ik zou dolgraag die dominee eens naar die andere kerk sturen....

TKF
Moderator

Berichtdoor TKF » 11 dec 2003 14:09

Als ik in een niet nader te noemen plaats naar de kerk ga en iedereen komt daar met de auto heen (terwijl de overgrote meerderheid niet meer dan 10 minuten fietsen van de kerk woont)

Dit vind ik ten eerste al een appart iets, waarom allemaal zo lui, dat iedereen bij een afstand van 10 minuten fietsen niemand meer de fiets pakt.

en na de dienst wordt er enorm veel gerookt, ga ik me toch wel afvragen of daar niet 's een preek over kan komen ofzo. In de kerk van mijn ouders heb ik een dominee regelmatig gehoord over dat je als christen zorg moet dragen voor het milieu, we zijn immers rentmeesters van de aarde. Ik zou dolgraag die dominee eens naar die andere kerk sturen....

Dat zou ik ook wel. In een niet nader te noemen kerk waar een dominee dit ook verkondigde, kwam de ouderling van dienst toen hij naar de kerk liep met een peukje in zijn mond, dan denk ik ook van ja... ben je nu ouderling of ben je nu geen ouderling?
'Real discoveries come from chaos.'
- Chuck Palahniuk

Terug naar “Archief”