hoeveel kinderen??

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 28 dec 2007 19:09

Je hebt als mens niet voor het zeggen of je nu kinderen krijgt of niet. heel veel mensen hier willen graag kinderen en lukt het niet... heel veel mensen krijgen een kindje wat niet leeft of geen overlevingskansen heeft, wat heb je als mens dan voor het zeggen????

Enne ik weet zeker dat het niet de bedoeling is om voor je huwelijk kinderen te krijgen, God heeft dat gemaakt voor IN het huwelijk, niet voor ervoor. Maar dat wil niet zeggen dat God het niet wil vergeven!

En dan nog, als je er voor zorgt dat je niet zwanger wordt dmv bv pilgebruik kan er alsnog een kindje komen hoor!

Sabra
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Sabra » 28 dec 2007 19:16

lammetje schreef:Ik merk wel dat er vaak gezegd wordt: 2 kinderen is net goed want dan kan er nog een vriendje mee op vakantie in de auto, hebben ze een eigen kamer, kunnen ze studeren, kan mama blijven werken of weer gaan werken als de kinderen op school zitten en vooral erg luxe leven. Als je zo kinderen 'plan' vind ik het eerlijk gezegd ook niet echt christelijk.

Wat is daar dan niet christelijk aan? Er lijkt me niets mis met een dergelijke opvatting.

Maar als je gewoon niet kunt rondkomen en 'primitief' leeft, lichamelijk of psychische afgeraden wordt door verschillende artsen... tja dan vind ik dat je met verstand 'bij elkaar moet liggen' zoals het huwelijksformulier zegt!

In het huwelijkformulier wat wij hebben gebruikt, staat dat niet. M.a.w, je moet gewoon anticonceptie gebruiken.

En erover na denken vind ik ook niet slecht, maar om te zeggen dat een moeder met meer dan 10 kinderen in soms 10 of 15 jaar tijd meteen een legbatterij of fokkerij is, dát vind ik wel heel erg!

Waarom is dat erg? Dat is dan toch gewoon zo.

Sabra
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Sabra » 28 dec 2007 19:21

lammetje schreef:Je hebt als mens niet voor het zeggen of je nu kinderen krijgt of niet. heel veel mensen hier willen graag kinderen en lukt het niet.

Toevallig is een zeer goede vriendin van mij verloskundige. Zij zegt dat het gemiddeld een jaar duurt voordat je zwanger raakt, als je probeert dat te worden.

heel veel mensen krijgen een kindje wat niet leeft of geen overlevingskansen heeft, wat heb je als mens dan voor het zeggen?

Niets, maar dit is een non-argument. Zulke dingen gebeuren nu eenmaal, daar kun je geen invloed op uitoefenen.

Enne ik weet zeker dat het niet de bedoeling is om voor je huwelijk kinderen te krijgen, God heeft dat gemaakt voor IN het huwelijk, niet voor ervoor. Maar dat wil niet zeggen dat God het niet wil vergeven!

Misschien zou je eens de bijbel moeten bestuderen over pre-huwelijkse sex. Dan praat je wel anders.

En dan nog, als je er voor zorgt dat je niet zwanger wordt dmv bv pilgebruik kan er alsnog een kindje komen hoor!

Zeker, maar die kans is behoorlijk gereduceerd.

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 28 dec 2007 19:33

Ik denk dat wij dan een andere Bijbel lezen, ik lees duidelijk in de Bijbel dat seks gemaakt is om IN het huwelijk van te genieten.

Verder kun je mijn mening lezen in de posts hiervoor, daar staat duidelijk in hoe ik erover denk.

Maar even een vraag, je reageert op mijn zin dat er veel stellen proberen zwanger te worden terwijl dit niet lukt dat het gemiddelde 1 jaar is. bedoel je hiermee te zeggen dat ze nog even moeten wachten en vooral door moeten gaan?
er zijn gewoon veel mensen met een aandoening waardoor een natuurlijke zwangerschap onmogelijk is, dan kun je nog zoveel seks hebben, het baat dan niks! Ik heb dit van dichtbij mee gemaakt, 6 jaar bezig en in de medische molen en daar erachter komen dat het nooit maar dan nooit zal lukken.

Moet je maar eens op het kindjeopkomst forum vragen hoeveel vrouwen zwanger geworden zijn door de pil heen, dat zijn er héél veel!

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 28 dec 2007 19:43

lammetje: Vaak worden vrouwen zwanger omdat ze de pil een keertje vergeven of overgeven of diarree hebben. Als je de pil goed slikt is de kans 0.5% per jaar om zwanger te worden, maar in de praktijk wordt 3% zwanger .

keessie
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor keessie » 28 dec 2007 19:58

Het aantal kinderen heeft volgens mij te maken met meerdere dingen

Ook als je de natuur zijn gang wil laten gaan heb je te maken met keuzes. Krijg je bijvoorbeeld te maken met lichamelijke of psychische zwakte van één van de echtgenoten....is het dan verstandig om snel weer een kind te krijgen of te willen?

Of als je een gehandicapt kindje krijgt, wat meestal veel vergt van het gezin......is het dan niet verstandiger om te wachten?
Stap voor stap, weer een stapje verder.

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 28 dec 2007 20:15

Dat Hij de kinderzegen schenkt wil niet zeggen dat Hij het goedkeurd, anders zouden alle stellen die samen wonen geen kinderen krijgen en er uit buitenechtelijke relaties geen kindren voortkomen.

Keessie: ik ben het helemaal met je eens!

Lalage:het blijft dus nog steeds 3%, of je hem nu vergeet of niet, het kan wel en gebeurd in de praktijk gewoon heel erg vaak. Net als tijdens het hebben van een spiraaltje, gebruik van condoom. Niks is 100% veilig, en dan nog kan God wonderen doen.
Ik blijf dus bij mijn mening dat je het als mens nooit voor het zeggen hebt, in geen enkel opzicht over je hele leven. God is de laatste Die Spreekt!

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 28 dec 2007 20:17

lammetje: het maakt natuurlijk wel uit of je hem vergeet of niet... net zoals het ook uitmaakt hoe vaak je seks hebt en hoe vruchtbaar je bent.

Memmem
Moderator

Berichtdoor Memmem » 28 dec 2007 22:05

Ik heb het topic gesplitst. We gaan hier gewoon verder met hoeveel kinderen. In het topic gezin en financiën kun je verder kletsen over geld enz.

Sabra
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Sabra » 28 dec 2007 22:19

lammetje schreef:Ik denk dat wij dan een andere Bijbel lezen, ik lees duidelijk in de Bijbel dat seks gemaakt is om IN het huwelijk van te genieten.

Dan ben ik benieuwd waar jij dat zo expliciet leest.

Maar even een vraag, je reageert op mijn zin dat er veel stellen proberen zwanger te worden terwijl dit niet lukt dat het gemiddelde 1 jaar is. bedoel je hiermee te zeggen dat ze nog even moeten wachten en vooral door moeten gaan?

Het duurt gemiddeld één jaar voordat een vrouw zwanger raakt, ervan uitgaande dat ze geen voorbehoedsmiddelen gebruiken.

Memmem
Moderator

Berichtdoor Memmem » 28 dec 2007 22:44

Sabra schreef:
lammetje schreef:Ik denk dat wij dan een andere Bijbel lezen, ik lees duidelijk in de Bijbel dat seks gemaakt is om IN het huwelijk van te genieten.

Dan ben ik benieuwd waar jij dat zo expliciet leest.

Gen 2:24 o.a:Daarom zal de man zijn vader en zijn moeder verlaten, en zijn vrouw aankleven; en zij zullen tot een vlees zijn.
Deut 22:13 env:Wanneer een man een vrouw zal genomen hebben, en tot haar ingegaan zijnde. Dus eerst openbaar tot vrouw nemen en dan tot 1 vlees worden.

lammetje schreef:Maar even een vraag, je reageert op mijn zin dat er veel stellen proberen zwanger te worden terwijl dit niet lukt dat het gemiddelde 1 jaar is. bedoel je hiermee te zeggen dat ze nog even moeten wachten en vooral door moeten gaan?

Sabra schreef:Het duurt gemiddeld één jaar voordat een vrouw zwanger raakt, ervan uitgaande dat ze geen voorbehoedsmiddelen gebruiken.

Het duurt gemiddeld 1 jaar voor stellen bewust zwanger worden. De gemiddeldes lopen uit van na 1 maand tot jaren wachten. Wel merk ik dat wanneer mensen heel bewust zwanger willen worden dat het door spanning veel langer kan duren.

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 28 dec 2007 23:14

ja je hoort vaak dat vrouwen er 'teveel' mee bezig zijn en als ze dan denken: laat maar, we gaan eerst nog een opleiding volgen of verhuizen dat ze dan 'opeens' zwanger zijn!

@Sabra: Dat een verloskundige zegt dat het gemiddeld een jaar duurt voordat een vrouw zwanger wordt, wil toch niet zeggen dát ze ook daadwerkelijk zwanger wordt? Je hebt het dus niet zelf voor het zeggen, God opent én sluit de baarmoeder.

Er blijven altijd mensen die de Bijbel lezen en verklaren zoals ze zelf graag willen.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 29 dec 2007 08:47

Huh? Ik heb ook nog nooit gelezen dat gemeenschap, en kinderen, voor in een huwelijk zijn hoor. En met wie ik er ook over praat, iedereen heeft uiteindelijk dezelfde mening. Dat gemeenschap voor 1 persoon bedoeld is. Dat lijkt me een prima uitgangspunt, die ook bijbels is, als je de bovengenoemde teksten meeneemt. Niets over een huwelijk...

Waarom denken mensen altijd dat zij de bijbel goed interpreteren?

En door de pil heen zwanger worden is 0,01 % ofzo. Mensen die echt zwanger worden de pil worden dat gewoon omdat ze onregelmtaig slikken of ziek zijn geweest zijn ofzo.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Sabra
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Sabra » 29 dec 2007 09:42

Memmem schreef:Gen 2:24 o.a:Daarom zal de man zijn vader en zijn moeder verlaten, en zijn vrouw aankleven; en zij zullen tot een vlees zijn.
Deut 22:13 env:Wanneer een man een vrouw zal genomen hebben, en tot haar ingegaan zijnde.

Over een huwelijk wordt daar echter niet gesproken.

Sabra
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Sabra » 29 dec 2007 09:44

lammetje schreef: Je hebt het dus niet zelf voor het zeggen, God opent én sluit de baarmoeder.

Dat kan en mag je geloven. Maar ik geloof daar absoluut niet in. Aangezien je dit uit de bijbel hebt, kan het ook niet meer zijn dan een punt van geloof. Het zal nooit een feit worden.

Terug naar “Archief”