tenminste houdbaar tot...

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 26 dec 2007 09:34

Hoe in vredesnaam krijg je het voor elkaar om zo lang met je container te doen!? De gft container is bij ons elke twee maanden toch wel vol, met groente- en fruitafval, stro en rotzooi uit het konijnehok, bloemen en plantenafval uit de tuin en van binnen. En zomers nog vaker. En de grijze container is elke twee weken vol.

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 26 dec 2007 10:35

Wij hebben geen gft-ding, want we wonen in een flat. Het glas en papier moeten we momenteel best ver weg brengen :( Ik hoop dat er toch containers dichterbij worden geplaatst. Het kan komen doordat we in een klein nieuwbouwwijkje wonen.

phox
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor phox » 26 dec 2007 11:16

Wij hebben met de bewoners ook een gezamenlijke papiercontainer, misschien kun je dat via de VVE ook bij jullie voor elkaar krijgen? Glasbak staat bij de supermarkt. Niet echt in de buurt, maar daar moet je toch geregeld naar toe.

Een GFT-bak hebben we dan weer niet, maar in die categorie heb ik eigenlijk ook vrij bescheiden hoeveelheden afval. Een klokhuisje, schilletje, snij-afval en af en toe wat plantenblaadjes, dan houdt het wel op.

Maar ahum, ging dit over gescheiden afval of over houdbaarheid? :wink:
Maar de vrucht des Geestes is liefde, blijdschap, vrede, lankmoedigheid, goedertierenheid, goedheid, geloof, zachtmoedigheid, matigheid. (Galaten 5:22)

koekie
Mineur
Mineur

Berichtdoor koekie » 26 dec 2007 11:32

ik heb laatst nog fritesaus gegeten wat houdbaar was tot juli dit jaar, twas wat klonterig maar voor de rest proef je er niks van en ik ben nog niet ziek geworden 8)
als je een kuil graaft met je tanden, krijg je geen vieze handen.

jamillah
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor jamillah » 26 dec 2007 11:50

rosalie83 schreef:Hoe in vredesnaam krijg je het voor elkaar om zo lang met je container te doen!? De gft container is bij ons elke twee maanden toch wel vol, met groente- en fruitafval, stro en rotzooi uit het konijnehok, bloemen en plantenafval uit de tuin en van binnen. En zomers nog vaker. En de grijze container is elke twee weken vol.

Krek wak zeggen wou.

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 26 dec 2007 12:10

jamillah schreef:
rosalie83 schreef:Hoe in vredesnaam krijg je het voor elkaar om zo lang met je container te doen!? De gft container is bij ons elke twee maanden toch wel vol, met groente- en fruitafval, stro en rotzooi uit het konijnehok, bloemen en plantenafval uit de tuin en van binnen. En zomers nog vaker. En de grijze container is elke twee weken vol.

Krek wak zeggen wou.

wij doen niet aan gft... we zetten alleen de grijze een keer in de zes weken buiten.... K snap niet dat je niet met zn tweetjes langer kan doen als 2 weken :oops: ben wel benieuwd dan hoeveel vuilnis jullie hebben...

nu zetten we em tijdelijk om de twee weken buiten omdat we aant verbouwen zijn en daar de nodige troepjes... van hebben!

L'être extraterrestre
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor L'être extraterrestre » 26 dec 2007 12:25

@Koekie, bah!

Op zich gaat alleen de kwaliteit van de producten achteruit na die bepaalde datum. Maar je kunt bijna alles wel eten na die datum.

De groene container is bij ons elke 2-4 weken vol, de grijze elke 2 weken. Binnen 2 weken zelfs.

1 jaar vind ik wel erg goed. Maar als je alleen woont niet zo raar.

MrSokkie

Berichtdoor MrSokkie » 26 dec 2007 13:04

toen ik nog samenwoonde heb ik tijden een eigen composthoopje gehad. Een grote vuilnisbak ingraven in het gemeenteplantsoen achter ons huis, een paar gaten onderin voor de drainage en zeker in de zomer kun je er echt als je GFT(keuken)afval in kwijt. Je moet er alleen geen gras in gooien, dat breekt erg langzaam af, en in de winter gaat het ook wat langzamer allemaal. Het geeft echt geen stank of vliegen ofzo, dat valt reuze mee.

Mijn record qua overschreden houdbaarheid is trouwens vorig jaar een bus slagroom die 2 jaar over de datum was... klonten!

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 26 dec 2007 13:06

De zwarte zet ik sowieso elke twee weken aan de weg. Al istie niet vol, omdat ik het vies vind anders.
Naja, wij wonen in een rijtje van drie, en de buurman zet ze altijd alledrie aan de weg. Dan haal ik ze meestal alledrie weer op. Dan is het zo gebeurd. Het enige vervelende is dat onze buren als hun bak vol zit, de onze ook volgooien, en als de onze vooraan in de rij staat gooien ze sowieso alles in de onze. Naja, met zn tween gaat het inderdaad prima.
Maar bij mn ouders moest mn broertje na anderhalve week altijd even springen in het ding, zodat er meer bij kon.

Kranten moeten bij ons ook wel ver, maar daar hebben we genoeg ruimte voor beneden, dus dat doen we zelden. Glas ook niet, maar dat kan bij een supermarkt wel.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Rolf

Berichtdoor Rolf » 26 dec 2007 13:42

De reactie m.b.t. afval is geplaatst in een nieuw onderwerp.
Zie hier.

jamillah
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor jamillah » 26 dec 2007 23:54

paprikameisje2 schreef:
jamillah schreef:

Krek wak zeggen wou.

wij doen niet aan gft... we zetten alleen de grijze een keer in de zes weken buiten.... K snap niet dat je niet met zn tweetjes langer kan doen als 2 weken :oops: ben wel benieuwd dan hoeveel vuilnis jullie hebben...

Wij zijn met zn vieren en de kliko zit na een week al vol. Gelukkig woont mn alleenstaande tante in dezelfde straat dus die heeft net na het gourmetten al twee vuilniszakken vol meegenomen..
En nu moeten we dus nog een week.

Verder hebben we ook nog elke twee weken een enorme doos oud papier. In de winter hebben we niet echt veel gft maar zomers wel want wij hebben een tuin met een heg enzeau.

Sja, daarom kunnen we dus niet langer dan twee weken met de kliko doen.

jamillah
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor jamillah » 26 dec 2007 23:56

Ow, luiers, dat is enorm veel afval. Twee peuters, vier of vijf per persoon per dag. Dat is een pedaalemmerzak vol per dag. Daar hebben we de meeste afval van.

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 27 dec 2007 11:54

Luiers kun je toch inleveren en laten recyclen? Ik heb m'n zus daar wel eens over gehoord, die had zo'n systeempje daarvoor dat het niet teveel ging stinken enzo als je het ff moest bewaren ;)
pobody's nerfect

André

Berichtdoor André » 27 dec 2007 13:51

Jo'tje schreef:Luiers kun je toch inleveren en laten recyclen? Ik heb m'n zus daar wel eens over gehoord, die had zo'n systeempje daarvoor dat het niet teveel ging stinken enzo als je het ff moest bewaren ;)
Dan moet je wel eerst van die luiers kopen waarmee dat kan, enzo.

Rolf

Berichtdoor Rolf » 27 dec 2007 14:06

Het onderwerp afval is hiervoortgezet.

Terug naar “Archief”