De kerkenraad en zondag 1

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

joepie

Berichtdoor joepie » 10 dec 2003 18:02

Kaw schreef:Maar God moet het toch doen? Tegenwoordig proberen de mensen het zelf en houden zich dan voor bekeert enzo. Maar wie kent er nachten van schreien om je zonden? Dat is wel een kenmerk van de ware uitverkorene, want Jezus schrijft daarover.

Dus jij geloofd dat JIJ eerst dat gedaan moet hebben voor je je tot de uitverkorene mag rekenen?
Jij moet iets doen?
Nee Kaw. Jij kunt niets doen, zefs de opgen uit je hoofd huilen over je zonde helpt niet.
Christus heeft het gedaan! En uit genade mag je zijn offer aanvaarden.

@mic
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor @mic » 10 dec 2003 18:13

joepie schreef:
Kaw schreef:Maar God moet het toch doen? Tegenwoordig proberen de mensen het zelf en houden zich dan voor bekeert enzo. Maar wie kent er nachten van schreien om je zonden? Dat is wel een kenmerk van de ware uitverkorene, want Jezus schrijft daarover.

Dus jij geloofd dat JIJ eerst dat gedaan moet hebben voor je je tot de uitverkorene mag rekenen?
Jij moet iets doen?
Nee Kaw. Jij kunt niets doen, zefs de opgen uit je hoofd huilen over je zonde helpt niet.
Christus heeft het gedaan! En uit genade mag je zijn offer aanvaarden.

Ik had eigenlijk de indruk dat Kaw daarmee bedoelde dat hij het daar juist niet eens mee is, maar ik kan me vergissen natuurlijk. :wink:
Afbeelding
@mic: amic.filternet.nl

Kaw
Majoor
Majoor

Berichtdoor Kaw » 11 dec 2003 08:06

Het was iets wat die mensen uit deze gemeente zeggen en inderdaad niet mijn woorden joepie.

joepie

Berichtdoor joepie » 11 dec 2003 09:24

Oke! Dan begreep ik je verkeerd.

Kaw
Majoor
Majoor

Berichtdoor Kaw » 11 dec 2003 09:35

joepie schreef:Oke! Dan begreep ik je verkeerd.

Of ik was onduidelijk.

Klaas
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Klaas » 11 dec 2003 09:38

of allebei
the words are what you trusted
but the eyes have final say
now you still got the devil left to pay

Kaw
Majoor
Majoor

Berichtdoor Kaw » 11 dec 2003 09:41

Klaas schreef:of allebei

Ja, dat kan ook. Zal ik er een topic over openen?

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Re: De kerkenraad en zondag 1

Berichtdoor Evelien » 11 dec 2003 09:51

Kaw schreef:Ik heb ontdekt dat de kerkenraad van de kerk waar ik wel eens kom, geen van allen kan en durft na te zeggen wat er in zondag 1 staat. Dat geld ook van de dominee.
Niemand van de club is dus schijnbaar een wedergeboren christen.

Wat moet ik hier nu van denken?

(Ik heb het hier niet expliciet over zondag 1, maar ik bedoel meer dat geen van de kerkenraadsleden gelooft en er zekerheid en rust in vind, dat hij deel heeft aan de genade van God.)

Omdat het hier over HC zondag 1 gaat wil ik toch nog even wat woorden kwijt.

Ik heb iemand gekend (op jonge leeftijd overleden), niet zo zeer diep persoonlijk, maar heeft tijdens zijn ziekte HC zondag 1 mogen ervaren.
Deze persoon had een ziekte wat heel het zenuwstelsel plat legde (lichamelijk niks meer kon doen dan alleen maar met zijn hoofd communiceren). Kon ook niet meer praten en om nog te kunnen communiceren met die persoon werd dat mogelijk gemaakt door een soort alfabet. (door te knikken) De laatste zondag dat die persoon in de kerk was, was op dat moment ook de bediening van het Heilig Avondmaal. Met behulp van andere mensen kon die persoon toch deel maken van het Heilig Avondmaal. Twee weken later is die persoon overleden en werd die persoon opgehaald door de Hemelse Vader.
Tijdens zijn rouwdienst werd HC zondag 1 gelezen. Omdat de dominee vroeg welk Bijbelgedeelte die persoon toch zoveel aansprak, wees die persoon op HC zondag 1. Wat mooi om zo te kunnen getuigen.

Die persoon was een eenvoudig iemand. Niet iemand die op de voorgrond stond en ook niet op de achtergrond was. Het was een persoon net zo eenvoudig als jij en ik.

janp
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor janp » 11 dec 2003 12:30

Kaw schreef:Het was iets wat die mensen uit deze gemeente zeggen en inderdaad niet mijn woorden joepie.

Een kenmerk is toch iets anders dan een voorwaarde dat iemand iets moet doen?
Niemand die de 3 formulieren van enigheid van harte onderschrijft, zal zoiets zeggen.

Kaw
Majoor
Majoor

Berichtdoor Kaw » 11 dec 2003 13:52

janp schreef:
Kaw schreef:Het was iets wat die mensen uit deze gemeente zeggen en inderdaad niet mijn woorden joepie.

Een kenmerk is toch iets anders dan een voorwaarde dat iemand iets moet doen?
Niemand die de 3 formulieren van enigheid van harte onderschrijft, zal zoiets zeggen.

Als dit een kenmerk is, dan moet je dit kunnen onderkennen dat dit ook in jouwn leven gebeurt en dan wordt het wel weer een voorwaarde om uitverkoren te kunnen zijn.

Terug naar “Archief”