het borstvoedingstopic

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 20 dec 2007 11:49

rosalie83 schreef:
*|Scatie schreef:Verder kun je overigens met het geven van borstvoeding gewoon alles eten. De baby is aan je eetgewoontes gewend van tijdens je zwangerschap. Alleen let op het gebruik van scherpe kruiden, knoflook e.d. Gewoon met mate.

Dus kan je niet alles eten ;)

Je kunt alles eten met mate 8)

*|Scatie
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor *|Scatie » 20 dec 2007 12:23

Teveel is nooit goed he ;)

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 20 dec 2007 13:26

rosalie83 schreef:
*|Scatie schreef:Verder kun je overigens met het geven van borstvoeding gewoon alles eten. De baby is aan je eetgewoontes gewend van tijdens je zwangerschap. Alleen let op het gebruik van scherpe kruiden, knoflook e.d. Gewoon met mate.

Dus kan je niet alles eten ;)

als je dat tijdens de zwnagerschap ook gegeten ehbt maakt et niet uit!!

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 20 dec 2007 13:32

Dat schijnt ook weer niet te kloppen. Op het cb zeiden ze tegen mij dat er zo weinig van die kruiden overgaat naar de baby.... veel minder dan dat er in de bv komt. Maar of dat nu echt waar is :?: Sarah heeft nml nooit last van krampjes gehad als ik sambal eet, en geloof me dat eet ik écht vaak :lol: Tijdens de zwangerschap dus ook, maar een grapefruit was meteen huilen! En dat had ik tijdens de zwangerschap niet op :)

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 20 dec 2007 13:50

lammetje schreef:Dat schijnt ook weer niet te kloppen. Op het cb zeiden ze tegen mij dat er zo weinig van die kruiden overgaat naar de baby.... veel minder dan dat er in de bv komt. Maar of dat nu echt waar is :?: Sarah heeft nml nooit last van krampjes gehad als ik sambal eet, en geloof me dat eet ik écht vaak :lol: Tijdens de zwangerschap dus ook, maar een grapefruit was meteen huilen! En dat had ik tijdens de zwangerschap niet op :)

me vriendin kreeg halverwege haar zwangeschap et advies van de vk om regelmatig dingen te eten die ze ook straks zou eten... en die kon ook gewoon sinasappels enzo eten!! omdat ze die ook tijdens de zwangerschap had gegeten!

jamillah
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor jamillah » 20 dec 2007 20:21

Ik heb nooit echt op eten gelet, tijdens en na de zwangerschap. Alleen alcohol nam ik tijdens de zwangerschap nooit en erna wel. Dat kwam dus in de bv. Ik merkte dat als ik twee glazen wijn op had de kleine sliep als een blok. Wel lekker rustig :mrgreen: maar als je er over nadenkt niet echt gezond. Dus met alcohol wel ernstig gematigt na de zwangerschap en tijdens de zwangerschap luste ik geen wijn dus dat was wel makkelijk.

Verder heb ik alleen de verplichte dingetjes die op dat moment afgeraden werden gelaten, als filé americain en dat soort stuf.

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 20 dec 2007 20:28

hier dus absoluut geen alcohol.. af en toe een advocaatje.. maar daar zit haast niks in!

k lus niet filet american.. maar k eet wel gewoon lever enzo!

Max
Mineur
Mineur

Berichtdoor Max » 20 dec 2007 20:55

:!: De WHO heeft onlangs een analyse vrijgegeven naar de gezondheidseffecten op de langere termijn indien men op jonge leeftijd borstvoeding heeft gekregen. De analyse spitste zich toe op een vijftal condities: bloeddruk, cholesterol, overgewicht en obesitas, diabetes type-2 en intellectuele prestaties.

Bloeddruk
Moedermelk blijkt kleine, maar wel significante, positieve beschermende effecten te hebben op de systolische en diastolische bloeddrukwaarden van volwassenen die op jonge leeftijd moedermelk gebruikten.

Cholesterol
Deze analyse suggereert dat de relatie tussen borstvoeding en het totaal cholesterol gehalte afhankelijk is van de leeftijd. Bij kinderen en jongvolwassenen blijkt er geen effect. Bij volwassenen echter die vroeger borstvoeding kregen blijkt het totaal cholesterol significant lager.

Overgewicht en obesitas
Uit de grote onderzoeken [meer dan 1500 deelnemers] blijkt dat borstvoeding geassocieerd wordt met Peen vermindering van het voorkomen van obesitas. Het effect op obesitas is groter dan het effect op overgewicht.

Diabetes type-2
Er zijn studies die een beschermende invloed melden van het gebruik van borstvoeding op het ontstaan van diabetes type-2. Toch kan op dit moment nog niet met grote stelligheid beweerd worden dat borstvoeding op lange termijn een verminderd risico op het ontstaan van diabetes type-2 geeft. Er zal uitgebreider onderzoek naar deze relatie moeten plaatsvinden.

Intellectuele prestaties
De vraag blijft of de relatie tussen borstvoedig en een verhoogde intelligentie een kwestie is van de kwaliteit van de melk of dat het proces van borstvoeding geven een grotere binding tussen moeder en kind oplevert en daardoor bijdraagt aan de intellectuele ontwikkeling van het kind. Toch schijnt het dat de samenstelling van de moedermelk op zich van invloed is.

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 20 dec 2007 22:10

Je hebt natuurlijk een heerlijk troostmiddel voor je baby/kind! Ik wil niet zeggen dat je meteen een goede band hebt later, maar Sarah komt echt knuffelen als ze komt drinken, heerlijk tegen me aan gekropen :lol:

Bumba
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Bumba » 31 dec 2007 15:45

Mijn dochter kwam ook altijd heerlijk knuffelen en tutten als ze wilde drinken, ik denk daar nog steeds met liefde aan terug!

Toch is de band die ze met haar papa heeft veel sterker dan de band die ze nu met mij heeft, terwijl dat tijdens de borstvoedingsperiode andersom was!

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 31 dec 2007 17:08

Volgens mij is dat hier ook het geval, vlieger vind ze velemale leuker :lol: Maar als ze heel erg verdrietig is of moe dan is mama toch beter :wink:

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 01 jan 2008 00:15

Komt vast doordat het een meid is, hier is het namelijk met Caroline ook het geval.
ja, dat is mijn mening dan he.....

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 14 jan 2008 18:35

jammer, Sarah wil savonds geen bv meer :o soms nog 2 slokjes, maar smorgens drinkt ze gelukkig nog erg lang :lol: Kan er geen afscheid van nemen eigenlijk, al is het wel handig dat ze de avond overslaat, kan ik tenminste wat vaker weg enzo :)

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 14 jan 2008 19:44

Ik kan me nu goed voorstellen dat je er geen afscheid van kunt nemen :wink: . Ik koos ervoor bv te geven vooral vanuit praktisch oogpunt: lekker goedkoop en je hebt het altijd bij de hand. Maar ondertussen ben ik erachter wat een geweldig gevoel het is als je kleintje zo tegen je aan ligt, en groot wordt van wat je hem zelf geeft.

Ik hoop het voorlopig nog even vol te kunnen houden :D :D !

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 14 jan 2008 19:48

precies zoals ik erover dacht, lekker goedkoop en we zien wel hoe het loopt! En nu, kan er bijna geen afscheid van nemen :oops: Maar heb besloten dat Sarah mag kiezen hoe lang ze wil, ik wil dr niet dwingen, lijkt me niet goed. Al bied ik het wel regelmatig aan :wink:

Terug naar “Archief”