De refowebkids [deel 3]

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

bloempie
Majoor
Majoor

Berichtdoor bloempie » 19 dec 2007 17:54

Gezellig! :)
Thomas krijgt om 16.30 uur warm eten. Dan gaat ie daarna naar bed, zodat ik rustig kan koken en daarna samen eten. Voorlopig willen we nog wel ff genieten van het samen avondeten.
Thomas 19-06-2007
Sarah 30-04-2009

marjo
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor marjo » 19 dec 2007 20:05

En slaapt hij dan helemaal door? :shock:

Ik vind Thomas trouwens een prachtige baby!
Maar dat vind je zelf vast ook...

bloempie
Majoor
Majoor

Berichtdoor bloempie » 19 dec 2007 20:11

Dankjewel!
En ja, natuurlijk vind ik hem zelf ook een prachtige baby! 8)

Rond half negen 's avonds maak ik thomas wakker voor een laatste fles en dan tukt hij lekker door tot de volgende morgen 8 uur/ half 9. Hij slaapt dus het klokje rond! Heerlijk! :D
Thomas 19-06-2007
Sarah 30-04-2009

liefje
Majoor
Majoor

Berichtdoor liefje » 19 dec 2007 21:47

Tj hoe is het nu met je, en met Matteo??

Ik had nog een andere vraag waar heb jij dat kerstpakje gekocht?!
Vorig jaar waren er leuke bij Etos maar die zijn uitverkocht,

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 19 dec 2007 22:14

met mij gaat het nu wbt de b.o goed!! heb door kolven en goed laten drinken een verdere borstontsteking kunnen voorkomen!

Matteo voelt zich nog steeds niet lekker... hij heeft geen koorts meer, maar nog wel veel pijn aan zn oren... slapen gaat daardoor slecht.. en das niet fijn...

Maar nu zitten we nog met Milan

11 december geschreven :Milan heeft wel vaker gehad dat hij savonds totaal overstuur wakker werd... maar dat was heel af en toe.... nu is hij al 2 nachten bezig.... Zaterdagavond is hij 3 kwartier lang aan het gillen en huilen geweest... Hij wil dan niet dat Tobias bij hem komt... ik moet bij hem komen... en hij weet dan nie wat hij wil.. wel drinken.. niet drinken... dan wel liggen.. dan niet liggen.. dan wel dit dan niet dit.... zondagavond&nacht gebeurde het zelfde nog een keer.... Gisteravond weer... en Vannacht weer van kwart voor 6 tot half 7... kortom ik ben gesloopt, want het komt allemaal op mij aan...... ik weet echt niet wat het is... misshcien dat het komt doordat we het het weekend druk hebben gehad... Milan is er wel gevoelig voor... Hij is sowieso supergevoelig (krijgt tranen in zn ogen bij ontroerende reclames, kan er neit tegen als een ander onrecht aangedaan wordt enzenz) Misschien dat hij het niet aan kan om 2 drukke dagen achter elkaar te hebben...

donderdag 13 december zijn we naar de huisarts geweest... dokter zei dat het ws een overgangsfase was... milan wil smiddags helaas niet meer slapen.. en dan is hij dan eigenlijk te moe of zoiets.. volgens hem moesten we het negeren en dan elke 20 minuten even kijkne.. maar als je hem negeert, dan gaat hij zooooo hard gillen dat je matteo ook weer wakker hebt,.. dus ook neit echt handig!

het gebeurt nu meestal om de dag.. en begint om half 11.. de ene keer duurt het een kwartier de andere keer anderhalf uur....

afgelopen nacht was het van 23:15 t/m 0:45.... en dan ging hier vanochtend om half 7 al weer de wekker (snachts moet matteo ook nog 1 voeding)... ik ben dan ook zoooo kapot...

liefje
Majoor
Majoor

Berichtdoor liefje » 19 dec 2007 22:33

He bah kun je ziet niet even `uitbesteden` zotdat je zelf even kan opladen ???
Je had het toen over het gezin van de dominee ofzo...
Kan me voorstellen dat je HELEMAAL gesloopt bent :cry:
En wat rot voor Tobias dat Milan hem niet bij zich wil hebben, en alles op jou aan moet komen :!:

Ik wens je heel veel sterkte hiermee, en koppie op :)

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 19 dec 2007 22:45

Misschien krijgt Milan te veel te verwerken als je bijv. veel bent weggeweest. Kinderen reageren hun indrukken van overdag af in hun dromen. Op die peuterleeftijd hangen jongens ook vaak erg sterk aan hun moeder. Als jij nu helemaal niet in de buurt bent laat hij zich dan wel door Tobias troosten?

Maar het is slopend allemaal. Sterkte.

jamillah
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor jamillah » 19 dec 2007 23:54

Wat vervelend TJ! Boudin krijst tegenwoordig iedere middag als ik hem uit bed haal een half uur. Dan wil hij ook niets. Het maakt niet uit wie hem uit bed haalt. Als ik hem wakker maak is het zo en als hij zelf wakker word is het zo. Als ik hem niet naar bed doe dan wordt hij om vijf uur al weer stront vervelend en huilerig. Ik heb alles al geprobeert. Een half uurtje laten slapen, een uur, anderhalf uur. Niet wakker maken, wel wakker maken. Oma uit bed laten halen. Een kwartier laten huilen op zn kamer.

Gelukkig heb ik een tante die kraamverzorgster is en die het in heel veel gezinnen meegemaakt heeft met kinderen van deze leeftijd. Het schijnt een fase te zijn en gaat vanzelf weer over. Maar het is wel lastig.

Het enige wat werkt is meteen zn jas aan doen en naar buiten, dat vind hij geweldig maar dat komt helaas niet altijd uit.

Dus TJ, ik hoop echt voor je dat het over gaat. Geen wilde spelletjes of tv kijken voor het slapen gaan is wel beter voor kinderen heb ik me laten vertellen. Zo min mogelijk prikkels ofzeau..

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 20 dec 2007 08:14

tobias mag milan overdag en als hij snachts gewoon even wakker wordt wel troosten.. maar tijdens zon bui dus niet... :| :|

vannacht helaas weer wakker geweest.. nu van 3-half 4!

Voordat milan in bad en op bed gaat, gaan we nog even wandelen! als milan tv kijkt, dan maar tot het avondeten, daarna niet meer...

ik kon het me goed voorstellen als hij zo deed als we een drukke dag achter de rug hadden... dan kon ik me voorstellen dat hij dat moet verwerken.. maar het gebeurt nu elke willekeurige dag.. ook als we een dag nik s bijzonders hebben gedaan!

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 20 dec 2007 09:50

vervelend TJ! Ik hoop dat jullie snel een oplossing vinden hiervoor! Het is voor hem zielig maar voor jou misschien nog wel vervelender...

Rhode: ik heb de lilypads, maar heb er nooit mee gezwommen. Als je badkleding een beetje 'strak' zit zouden ze er niet zomaar tussenuit komen, maar ik vermoed dat als het een beetje los zit zoals bij een badpak meestal dat ze snel op je buik plakken :mrgreen: Dus ik zal zeggen, wil je het lekker voorkomen en heb je een bikini: gebruik lilypads, maar bij een badpak zou ik het niet doen denk....

Enne voeden voor het zwemmen zou ik niet doen, waarschijnlijk spuugt ze de hele voeding eruit als ze in het water bezig is! Afkolven met je hand kan ook! De 'druk' eraf halen door knijpen, staat er iig geen spanning op. Verder zal het niet opvallen hoor int water!

mirjan25
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor mirjan25 » 20 dec 2007 11:00

TJ heel veel sterkte. Lijkt me echt rot.

Ik heb er zelf natuurlijk geen ervaring mee, maar als je deze verhalen hoort dan wordt ik me ook nog eens bewust dat het hebben van kinderen niet altijd!! zo super is.
Er zijn ook rot momenten merk ik wel.

Ik hoop dat het gauw weer goed mag gaan!!!!

rhodé1986
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor rhodé1986 » 21 dec 2007 13:39

bedankt voor de adviezen allemaal!! :)
Ik denk dat ik idd. na het voeden een uurtje ofzo wacht en dan ga zwemmen. dan heeft ze toch alles opgedronken, dus lekken zal dan wel meevallen hoop ik.
- Elke echte vriend is een glimp van God- Lucy Larcom

Bumba
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Bumba » 21 dec 2007 14:08

Ha Rhode,

Ik heb de Lilypads ook, op aanraden van een vriendin. Ik heb er ook mee gezwommen en dat ging goed, ze lekten niet en bleven zitten waar ze hoorden :mrgreen:

Maar toen ik uit het water kwam en mezelf eens van dichtbij bekeek, komt de vorm van de Lilypads toch wel door je badpak heen. Dat vond ik minder geslaagd! (Ach, alleen moeders weten waarschijnlijk wat ze zien)

vlinder
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor vlinder » 21 dec 2007 16:22

@ Bloempie Leuke foto's weer van Thomas!

@ TJ Sterkte meid!

vlinder
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor vlinder » 21 dec 2007 16:35

Ik ben vanmorgen met Merel en Timo naar het bos geweest :)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En toen kreeg ik koude handjes en vond ik het even niet leuk meer :(
Afbeelding

Nog even met mama en Merel op de kiek
Afbeelding

En nog een paar foto's van het hertenpark

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Daarna heeft Timo 3,5 uur geslapen! :shock:
Hij was blijkbaar erg moe geworden van al die frisse buitenlucht :mrgreen:

Toch wel erg lekker als je zo dicht in de buurt van bos enz. woont. ( het is maar 5 min fietsen en het park is vlak achter mijn huis)
Dat is toch een heel verschil met de drukke stad waar we al die jaren gewoond hebben.
En deze lucht is ook een stuk gezonder :mrgreen:

Terug naar “Archief”