Je bedoelt dat hun straf dan minder zwaar is?
nee, ze worden dan alsnog veroordeeld als de daden te licht worden bevonden: maar als de daden in orde zijn of Gods goedkeuring weg kunnen dragen, dan worden deze mensen alsnog gerechtvaardigd buiten het geloof en gehoorzaamheid aan Jesjoea om.
en daarbij moet men niet vergeten dat het zich vergrijpen aan Gods oogappel en als niet geringe misdaad in Gods ogen geldt, zo leert Zecharja 2
6 Hui, hui, vliedt toch uit het Noorderland, spreekt J*H*W*H; want Ik heb ulieden uitgebreid naar de vier winden des hemels, spreekt J*H*W*H.
7 Hui, Tziyon! ontkomt gij, die woont bij de dochter van Bavel!
8 Want zo zegt J*H*W*H der heerscharen: Naar de heerlijkheid over u, heeft Hij mij gezonden tot die heidenen, die ulieden beroofd hebben;
want die ulieden aanraakt, die raakt Zijn oogappel aan.
9 Want ziet, Ik zal Mijn hand over henlieden bewegen, en zij zullen hunnen knechten een roof wezen. Alzo zult gijlieden weten, dat J*H*W*H der heirscharen mij gezonden heeft.
10 Juich en verblijd u, gij dochter van Tziyon; want zie, Ik kom, en Ik zal in het midden van u wonen, spreekt J*H*W*H.
11 En vele heidenen zullen te dien dage aan J*H*W*H toegevoegd worden, en zij zullen Mij tot een volk wezen; en Ik zal in het midden van u wonen; en gij zult weten, dat J*H*W*H der heerscharen mij tot u gezonden heeft.
12 Dan zal J*H*W*H Jehoeda erven voor Zijn deel, in het heilige land, en Hij zal Jeroesjalajiem nog verkiezen.
13 Zwijg, alle vlees, voor het aangezicht van J*H*W*H ! want Hij is ontwaakt uit Zijn heilige woning.
י הוי הוי, ונסו מארץ צפון--נאם-יהוה: כי כארבע רוחות השמים, פרשתי אתכם--נאם-יהוה. יא הוי ציון, המלטי--יושבת, בת-בבל. יב כי כה אמר, יהוה צבאות, אחר כבוד, שלחני אל-הגוים השללים אתכם: כי הנגע בכם, נגע בבבת עינו. יג כי הנני מניף את-ידי, עליהם, והיו שלל, לעבדיהם; וידעתם, כי-יהוה צבאות שלחני.
יד רני ושמחי, בת-ציון--כי הנני-בא ושכנתי בתוכך, נאם-יהוה. טו ונלוו גוים רבים אל-יהוה ביום ההוא, והיו לי לעם; ושכנתי בתוכך--וידעת, כי-יהוה צבאות שלחני אליך. טז ונחל יהוה את-יהודה חלקו, על אדמת הקדש; ובחר עוד, בירושלם. יז הס כל-בשר, מפני יהוה--כי נעור, ממעון קדשו.
en mocht dat geval zijn bij beide heren dan weten we dat Saddam en Adolf niet zo veel goeds hebben om mee uit het graf op te staan.
Dan zullen de Israëlieten weer verlangen naar J*H*W*H, hun God, en hun koning David (de Masjieach);