"Open internet"

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Wieowie
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Wieowie » 10 dec 2003 09:40

Wel eens van gehoord dat je ook de historie kunt wissen. Dus dan is er niets meer van te zien waar je geweest bent.
Omdat Hij mij het eerst heeft lief gehad

joepie

Berichtdoor joepie » 10 dec 2003 09:42

Niet geweten dat je het dan nog steeds terug kunt vinden?

@mic
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor @mic » 10 dec 2003 10:01

als je het grondig doet niet hoor
Afbeelding
@mic: amic.filternet.nl

Poolrev
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Poolrev » 10 dec 2003 22:02

O jawel hoor. Tis nie alleen je history, er zijn nog veel meer 'dingen' die bijhouden waar je komt....

En als je weet dat elke site waar je komt ook erg veel van jou gegevens heeft, ze weten je precies te vinden hoor. :wink:
Earth has no sorrow that
Heaven cannot heal

caprice

Berichtdoor caprice » 11 dec 2003 06:09

Maartje schreef:
caprice schreef:Ik denk dat een volwassene wel verantwoord met open internet om kan gaan.

...

O ja? Slaap dan maar lekker verder. :mrgreen:

Uitzonderingen daargelaten dan!

Het gaat over volwassenen met verstand.

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 11 dec 2003 07:24

caprice schreef:
Het gaat over volwassenen met verstand.

volgens mij heeft het niks met verstand te maken hoor... ook mensen met het volle verstand komen op die sites, dat weet ik zekr!!

Wishori Wasesu
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor Wishori Wasesu » 11 dec 2003 11:52

volgens mij heeft het niks met verstand te maken hoor... ook mensen met het volle verstand komen op die sites, dat weet ik zekr!!

ik ook
sol lucet omnibus

Gershwin
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Gershwin » 11 dec 2003 13:59

Wishori Wasesu schreef:

ik ook

Jij ook: zeker weten of sites bezoeken? :D

Overigens vind ik het een beetje onzinnig de geschiedenis van je computer als maatstaf te nemen, de maatstaf is je geweten. Als het al dan niet bezoeken van foute sites afhangt van de controleerbaarheid van je surfgedrag, is er iets mis.
Together, we can. But we won't.

Goodbye.

Wishori Wasesu
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor Wishori Wasesu » 11 dec 2003 17:16

Jij ook: zeker weten of sites bezoeken?

zeker weten en ik hoop het nooit meer te doen :wink:
sol lucet omnibus

Poolrev
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Poolrev » 11 dec 2003 19:29

Gershwin schreef:Overigens vind ik het een beetje onzinnig de geschiedenis van je computer als maatstaf te nemen, de maatstaf is je geweten. Als het al dan niet bezoeken van foute sites afhangt van de controleerbaarheid van je surfgedrag, is er iets mis.

Denk et ook, want je eigen history van je leven staat vast bij God, en die is niet te wissen. En Hij alleen zal oordelen over ons doen en laten hier op deze wereld, ook wat wij op internet doen. Want ook al denk je alleen te zijn samen met je pc, dan nog ziet God je, overal en altijd, maakt niet uit waar......
Earth has no sorrow that

Heaven cannot heal

caprice

Berichtdoor caprice » 11 dec 2003 20:11

Uitbreiding: Mensen met verstand die weten dat ze eenmaal rekenschap af moeten leggen van hun daden voor een alwetend God.

essieee
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 13 dec 2003 12:48

Ik heb ook open internet en kan er gelukkig goed mee om gaan!

Thera
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Thera » 15 dec 2003 16:26

Wij hebben thuis ook open internet maar ik had liever filternet gehad, want voor je het weet zit je 'perongeluk' op een verkeerde site. Je hoeft alleen de hetnet nieuwsbrieven maar te openen en je hebt al een link naar sites die niet echt christelijk zijn. :o

André

Berichtdoor André » 17 dec 2003 00:34

essieee schreef:Ik heb ook open internet en kan er gelukkig goed mee om gaan!

Kijk zo bedoel ik het ook probeer Gods geboden te houden, en vraag om vergeveng als het niet is gelukt die dag.
En om nog maar eens een voorbeeld te nemen een filter op een sigaret is ook geen garantie

joepie

Berichtdoor joepie » 17 dec 2003 07:53

Poolrev schreef:
Gershwin schreef:Overigens vind ik het een beetje onzinnig de geschiedenis van je computer als maatstaf te nemen, de maatstaf is je geweten. Als het al dan niet bezoeken van foute sites afhangt van de controleerbaarheid van je surfgedrag, is er iets mis.

Denk et ook, want je eigen history van je leven staat vast bij God, en die is niet te wissen. En Hij alleen zal oordelen over ons doen en laten hier op deze wereld, ook wat wij op internet doen. Want ook al denk je alleen te zijn samen met je pc, dan nog ziet God je, overal en altijd, maakt niet uit waar......

Er is dan zeker iets mis als je het daarvan af laat hangen. Maar ik bedoelde dus te zeggen, dat er ouders zijn die er een filternet op zetten, en dan denken dat hun kinderen ongestoord op internet kunnen. En daarmee de verantwoordelijkheid gewoon bij het filternet leggen.
Terwijl als je als ouders je zelf daarvoor verantwoordelijk voelt je ze kunt controleren via de pc. En ze als het dan nodig blijkt ze aan kunt spreken op hun gedrag zodat er tenminste een opbouwend gesprek kan plaatsvinden. En het belangrijkste: zodat je dan ook samen voor God kunt gaan. Op die manier praat je tenminste met elkaar, en neem je als ouders de verantwoordelijkheid.
En dan kan er dus ook geleerd worden wat er goed en fout is, en kunnen ook de kinderen zich leren verantwoordelijk te gedragen.
Op die manier wordt filternet pas echt overbodig!

Terug naar “Archief”