Moderator: Moderafo's
Russell schreef:Het is natuurlijk heel makkelijk om te zeggen dat jullie ook van alles fout doen. Maar de volgende vraag is wel wat precies de meerwaarde van jullie religieuze regels en moraal is als die er kennelijk niet toe leiden dat je daadwerkelijk een ander leven leidt.
Maar...... ik denk wel dat christenen er in slagen een goed leven te leiden. Dat maken de misdaadstatistieken toch wel duidelijk, in christelijke omgeving is het leven mooier, helaas niet zoveel mooier als zou moeten maar toch!Gerdien B. schreef:Het is misschien makkelijk beantwoord in jou ogen, maar wel de waarheid. Daar gaat het volgens mij om.
Christenen streven, als het goed is, naar een goed en zondeloos leven. Dat houdt dan weer niet in dat zij het halen. Zij vallen ook in de zelfde zonden als niet christenen.
Ik geef toe dat het lastig is, maar met een beetje fantasie kun je de 'Bible Belt' terug vinden in de statistieken. Kies bijvoorbeeld maar eens voor selecteer misdrijf, mishandeling of bedreiging in: http://misdaadmeter.i-serve.net/Gerdien B. schreef:Dat is alleen maar fijn als dat uit cijfers blijkt. Daarom kan je niet ontkennen dat ook onder christenen dingen gebeuren die echt niet kunnen.
Jo'tje schreef:Wat hebben sommige mensen toch een verheven beeld van christenen zeg. Tss.
Flappie schreef:Russell schreef:Het is natuurlijk heel makkelijk om te zeggen dat jullie ook van alles fout doen. Maar de volgende vraag is wel wat precies de meerwaarde van jullie religieuze regels en moraal is als die er kennelijk niet toe leiden dat je daadwerkelijk een ander leven leidt.
Dat is een goeie vraag. En die mogen christenen zich ook ter harte nemen natuurlijk. Bepaalde regels voorstaan en uitdragen vergt natuurlijk wel dat je ze zelf ook nastreeft en je niet verschuilt achter bepaalde zaken. Maar het is ook goed om geen verheven beeld van christenen te hebben.
goshen schreef:Ik geef toe dat het lastig is, maar met een beetje fantasie kun je de 'Bible Belt' terug vinden in de statistieken. Kies bijvoorbeeld maar eens voor selecteer misdrijf, mishandeling of bedreiging in: http://misdaadmeter.i-serve.net/Gerdien B. schreef:Dat is alleen maar fijn als dat uit cijfers blijkt. Daarom kan je niet ontkennen dat ook onder christenen dingen gebeuren die echt niet kunnen.
Ik moet zeggen dat Brabant ook zo slecht nog niet is om te wonen.
Wishful thinking,maar idd stond er laatst wel een stukje in de krant over een baldadigere jaarwisseling in dorpjes waar veel christelijke jongeren wonen. Maar ik heb de indruk dat die 'oproeren' zich wel afspelen binnen (te ruime) grenzen.Russell schreef:Verder heb ik dan weer van een speciaal daarop gericht onderzoek gelezen waarin religieuze mensen juist iets crimineler zijn dan niet-gelovigen, dus dat verhaal gaat niet op.
Russell schreef:goshen schreef:Ik geef toe dat het lastig is, maar met een beetje fantasie kun je de 'Bible Belt' terug vinden in de statistieken. Kies bijvoorbeeld maar eens voor selecteer misdrijf, mishandeling of bedreiging in: http://misdaadmeter.i-serve.net/Gerdien B. schreef:Dat is alleen maar fijn als dat uit cijfers blijkt. Daarom kan je niet ontkennen dat ook onder christenen dingen gebeuren die echt niet kunnen.
Ik moet zeggen dat Brabant ook zo slecht nog niet is om te wonen.
Het scheelt dat op de Nederlandse bible belt en in Brabant voornamelijk kleinere dorpen liggen. Daar is de criminaliteit over het algemeen lager dan in de grote steden.
Verder heb ik dan weer van een speciaal daarop gericht onderzoek gelezen waarin religieuze mensen juist iets crimineler zijn dan niet-gelovigen, dus dat verhaal gaat niet op.
Russell schreef:Hippieblijhoofd schreef:Maar het is wel makkelijk om dat hypocriet te noemen wanneer je zelf geen moraal hebt of de moraal zelf bedenkt ipv dat je 'm uit iets/Iemand anders haalt.
Dat het makkelijk is maakt het niet minder waar natuurlijk. Een moraal die dicht bij jezelf staat is veel natuurlijker dan iedereen in hetzelfde keurslijf te willen dringen, binnen de grenzen van onze rechtsstaat uiteraard.
Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 48 gasten