Werken in de zorg...

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Maaike

Berichtdoor Maaike » 12 dec 2007 16:50

Ga je in Lelystad in het zh werken, vpk?

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 12 dec 2007 22:24

Gerdien B. schreef:lekker hoor om zo vrog al je rooster te hebben.

Een bewoner kwam met een vreemd gezicht izjn bed uit maandag. Nu blijkt dat een zenuw in zijn gezicht verlamd is geraakt. Het is nog maar de vraag o dit ooit weer goed gaat komen. Het ziet er zo zielig uit en we merken aan zijn stemming, dat hij merkt dat zijngezicht anders is/ aanvoelt maar er moeilijk mee over weg kan.
Alleen uitleggen heeft geen zin. laag nivo is hij en lag dan maar is een verlamde zenuw uit. Daarbij kunnen we geen hoop geven omdat ons is gezegd: ga er maar vanuit dat het nooit meer volledig goed komt.

Hoe stel je zo'n bewoner dan gerust?

Ik heb het bij meerdere mensen meegemaakt die een gezichtverlamming kregen.
Maar dkan heel lang duren maar meestal trekt het bij! Wij hebben een client gehad en daar heeft bijna 8 maanden geduurd voordat het helemaal weg was.

jans1
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor jans1 » 12 dec 2007 22:27

Het lijkt me mooi en dankbaar werk om in de zorg te werken, maar het is absoluut niks voor mij!

Aangezien ik voor me eigen al niet altijd even zorgzaam en zachthandig ben 8)
Een dag niet gekraald is een dag niet geleefd!!
www.kralenjans.webs.com

christien
Majoor
Majoor

Berichtdoor christien » 12 dec 2007 22:31

jans1 schreef:Het lijkt me mooi en dankbaar werk om in de zorg te werken, maar het is absoluut niks voor mij!

Haha, iedereen zijn beroep he!
tÍs inderdaad echt een heel dankbaar beroep, en vind het super om te doen.

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 12 dec 2007 22:49

Fijn dat er iig nog een beetje hoop is. Het is zo naar om te zien.

jans1 schreef:Het lijkt me mooi en dankbaar werk om in de zorg te werken, maar het is absoluut niks voor mij!

haha, ik ben voor mijzelf ook niet echt zorgzaam en zachthandig. Daarom werk ik nog wel in de zorg. De zorg is zo breed dat iedereen wel ergens een plekje zou kunnen vinden om te werken.

Activiteiten doen met ouderen of gehandicapten valt ook onder zorg bijvoorbeeld.

Mensen wassen heb ik echt moeten leren. Dat vond ik verschrikkelijk, maar nu geen moeite mee. Al zou ik het weer niet in een ziekenhuis kunnen. De mensen die ik nu moet wassen weten al 50 jaar of meer niet beter dan dat ze gewassen worden.
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

mw
Moderator

Berichtdoor mw » 12 dec 2007 23:57

@koekie: gefeliciteeeeeeerd!
@vpk: welke afdeling? Doe ze daar de groeten in Lelystad.

Ik werk met kerst de nachten. ga er de 24e in, kom er de 27e uit geloof ik. Heerlijk!! en dan ook tot 2 januari vrij. :lol:
God nu is getrouw, Die niet zal toelaten dat u verzocht wordt boven wat u aankunt, maar Hij zal de uitkomst geven.... 1 Kor. 10:13 ged.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 13 dec 2007 11:12

Het is hier toch echt een zooitje!
Eerst was ik aangenomen, mondeling dan wel. Maar het team wilde toch sollciitatiegesprekken, om de gewone procedure te volgen. Welja, prima hoor, ik was toch al aangenomen.
Belt de teamleidster van de week, dat het team mij geschikt vind, maar liever een ouder en ervarener iemand heeft (heel logisch, het team ligt totaal op zijn gat, en ze kunnen zo niet verder).
Dus ik heb een gesprek met haar aangevraagd dat ik dit niet vind kunnen!

Nu is het wel zo dat ik wel aangenomen word, als er va buitenaf geen goede sollicitant komt. Tja, ik vraag me af of ik dat nog wel wil...
Maargoed, het is me er helemaal ingepeperd door iedereen op heel de stichting dat het echt niet aan mijn kwaliteiten ligt, maar aan de ervarenheid.
Nouja, ik ben benieuwd.

Wel heb ik nu geprobeer deen vast contract voor onbepaalde tijd als invalkracht eruit te halen. Nu krijg je als invalkracht maximaal 3 x een jaarcontract. En dan moet je er drie maanden uit. Dus ik hoop dat ik dit nu voor elkaar krijg.

Pfff, ik wist wel dat er nogal wat frustraties waren bij de stichting, van personeel, maar omdat ik die niet had heb ik me er helemaal niet mee bemoeid, Maar dit kan echt niet.

Ik kan ook erg moeilijk gaan doen, omdat ik mondeling wel aangenomen ben. En dat is gewoon rechtsgeldig, maarja, zo steek ik nou ook weer niet in elkaar...

Het werk is trouwens nog steeds geweldig :D Gister was het een bende, drie mensen geautomutileerd, eentje haar kamer totaaaal verbouwd.
Het zorgt wel voor uitdaging :)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

kipje18
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor kipje18 » 13 dec 2007 11:15

Ik wist in november dat ik alleen 1e kerstdag moet werken. Wij hebben zo'n groot team. Dat je vaak maar 1 dag van de feestdagen hoeft te werken. Echt heerlijk. Ik ben nu dus ook met oud en nieuw vrij. Ik werk persoonlijk liever met de kerst dan met oud en nieuw. Ik heb 2 weken geleden het rooster gekregen van januari, februari, en de eerste dagen van maart.
Dus voorlopig weet ik weer waar ik aan toe ben.
Afbeelding
Buellrider en kipje18 verloofd op 15-09-2006

vpk
Majoor
Majoor

Berichtdoor vpk » 13 dec 2007 11:31

Kom in Lelystad in het ziekenhuis ja. Op longgeneeskunde.

Hoorde van een kennis dat daar interne vacatures waren omdat de afdeling met 13 bedden ging uitbreiden. Is wel leuk als je er dan van buitenaf zo in kan komen.
Heb er echt zin in om daar een hele nieuwe start te maken!

Nou Fem, lekker is dat. Echt frustrerend lijkt me!
Zijn handen, jouw handen
jouw zorg, Zijn zorg!

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 13 dec 2007 13:13

balen MissF :? :( :?

ik heb gisteravond gewerkt. Ik heb te horen gekregen van een bewoonster dat haar kleindochter ongeneeslijk ziek is (leukemie) en heeft waarschijnlijk niet lang meer te leven. De man van de kleindochter heeft al eerder zijn vrouw verloren en nu ook zijn tweede vrouw.. ik was er gewoon helemaal stil van !!

Ze vroeg of ik voor haar wilde bidden en dat heb ik dus ook gedaan. Pff heftig zeg!! Voor zulke dingen maak je dan toch even wat extra tijd voor de bewoner(s)
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 13 dec 2007 17:47

lijkt mij ook moeilijk als je dan naast haar staat.

Dat is echt fiks balen MissF! Dan had ze jou nou die baan mogen beloven.
Ik kan mij voorstellen dat je op deze manier geen zin meer hebt om op die groep te gaan werken. Succes!

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 13 dec 2007 21:27

@MissF: Balen zeg! En wat de rechtsgeldigheid van mondelinge toezeggingen betreft: dan heb je vaak wel een bewijsprobleem... wat dat betreft is 't denk ik wel verstandig van je om er geen werk van te maken: dat levert doorgaans vooral een boel frustraties, spanning en gedoe op.
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 14 dec 2007 16:38

Vervelend MissF! Ik hoop dat je het alsnog voor elkaar krijgt!

Kwebbel: moeilijk situaties....

Maandag en dinsdag in de nacht gezeten, heerlijk! Wel even wennen, maar vond het echt leuk!

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 14 dec 2007 18:21

Ik heb een nieuwe baan! Ik was school al een hele poos zo verschrikkelijk beu! Gebeuren allemaal dingen die ik absoluut niet vind kunnen enz. Gesprek met praktijkbegeleider gehad en heb voor mezelf de keuze gemaakt er nu even mee te stoppen! Eigenlijk moet je dan heel de opleiding terug betalen omdat ik de BBL deed maar ze hebben van hoger hand besloten dat ik niks hoef te betalen omdat er fouten gemaakt zijn op school!
Ik was zo opgelucht! Maar ondertussen heb ik een sollicitatie gestuurd naar de thuiszorg westbrabant die staat erg hoog aangeschreven enz
Dus ik voor helpende gesolliciteerd omdat ik mijn diploma vz IG net niet heb. Vanmorgen mocht ik komen heb anderhalf uur met de maneger gepraat was erg leuk en ik wordt nu gewoon als verzorgende C aangenomen! DUs medicijnen ogen druppelen insuline spuiten mag ik gewoon blijven doen! En in september ga ik de verkorte IG doen en dan ben ik helemaal klaar!
2 januari begin ik al!

Ben echt helemaal gelukkig! alles gaat voor de wind!!!

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 14 dec 2007 18:35

Dat klinkt goed Liefie. gefeliciteerd!

Terug naar “Archief”