40 dagen zonder seks bij de EO

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Riska

Berichtdoor Riska » 12 dec 2007 16:54

Ik vrees ( :wink: ) dat de Bijbel wel degelijk alleen door mannen is geschreven...
Kijk maar naar de profeten, naar de Evangeliën en de brieven van de diverse Apostelen...

goshen
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor goshen » 12 dec 2007 17:01

Riska schreef:Ik vrees ( :wink: ) dat de Bijbel wel degelijk alleen door mannen is geschreven...
Kijk maar naar de profeten, naar de Evangeliën en de brieven van de diverse Apostelen...
Vandaar dat ik nog even een stevige slag om de arm hield omdat ik het niet zeker weet. Maar zoals wel vaker het geval is zullen de vrouwen wel de broek aan hebben gehad thuis :wink:

Riska

Berichtdoor Riska » 12 dec 2007 17:07

Ik denk dat je je eens in die tijd moet verdiepen..
Maar het is volgens mij volstrekt off-topic! :wink: :wink:

goshen
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor goshen » 12 dec 2007 19:09

Riska schreef:Ik denk dat je je eens in die tijd moet verdiepen..
Maar het is volgens mij volstrekt off-topic! :wink: :wink:
Tja, dat waren nog eens goeie tijden :(old :mrgreen:
En zoals zo vaak kan ik op Carm een antwoord op mijn vraag vinden: http://www.carm.org/bible/biblewhen.htm

Atheist1984

Berichtdoor Atheist1984 » 12 dec 2007 22:36

Marnix schreef:Ja nou en? Bij een alcoholist gaat het ook kriebelen als hij een dag niet drinkt en bij een roker die wil stoppen ook als hij een dag niet rookt. Toch moeten die er van af kunnen komen :)

Nou is dat bij seks niet zo maar ik wil maar aangeven dat je dat "kriebelen" wel kan weerstaan. Hoewel het inderdaad lastig is.

Waarom maak je de vergelijking dan toch terwijl je zelf vind dat hij krom is?

Maar bij de personages die meedoen (en dat is wel een tendens die bij meer mensen aanwezig is, is seks zo belangrijk voor ze geworden dat 40 dagen stoppen wel goed is, om een ietwat reeelere kijk op seks te krijgen :)

Ik denk eerder een gesprek bij een psygoloog of sexuoloog. Wel flauw van de eo dat ze express de extremen uit de samenleving pakken, zo lijkt het echt ofdat elke jongere er met iedereen op los sext terwijl dat helemaal niet het geval is.

Mooi praktisch boek he, de Bijbel... en zo pro-seks.

Waarom dan tegen sex voor het huwelijk?

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 13 dec 2007 10:56

Riska schreef:Ik vrees ( :wink: ) dat de Bijbel wel degelijk alleen door mannen is geschreven...

Klopt, maar daarmee hoeft de Bijbel nog geen vrouwonvriendelijk boek te zijn. In die tijd werden bijna alle boeken overigens door mannen geschreven :)
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Riska

Berichtdoor Riska » 13 dec 2007 11:21

Marnix schreef:Klopt, maar daarmee hoeft de Bijbel nog geen vrouwonvriendelijk boek te zijn. In die tijd werden bijna alle boeken overigens door mannen geschreven

Ben ik met je eens. Alleen hebben mannen later wel zeer eenzijdig de Bijbel in hun voordeel uitgelegd... :wink:

SimonT
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor SimonT » 13 dec 2007 11:46

40 dagen maar... ik doe het al 23 en een half jaar zonder, wat zeuren ze nu...
Gelukkig met mijn vriendin(netje)!

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 13 dec 2007 12:20

Waarom maak je de vergelijking dan toch terwijl je zelf vind dat hij krom is?

Omdat de vergelijking op bepaalde punten mank gaat maar toch wel iets heel duidelijk maakt... namelijk dat die kriebel, die prikkel om iets te doe of overmatig te doen, kan worden tegengegaan. (kom op, zelf een beetje logisch denken mag ook wel hoor, dit had je wel kunnen opmaken uit mijn post ;))

Ik denk eerder een gesprek bij een psygoloog of sexuoloog. Wel flauw van de eo dat ze express de extremen uit de samenleving pakken, zo lijkt het echt ofdat elke jongere er met iedereen op los sext terwijl dat helemaal niet het geval is.

Dat stelt de EO niet. De EO stelt dat er relatief grote groep is die vallen onder wat je "de extremen van de samenleving" noemt. Ze stellen niet dat alle jongeren er met iedereen op los sexen. Dat maak jij er van... en dat is natuurlijk onzin. Als je een uitzending hebt over overmatig alcoholgebruik onder jongeren, omdat dat een probleem is, stel je daarmee toch ook nog niet dat alle jongeren er maar op loszuipen? Of als je een docu maakt over drugsverslaving ga je toch ook niet denken dat heel Nederland zwaar aan de drugs zit? Dus als de EO een docu maakt over overmatig seksueel verkeer of in de meeste gevallen zelfs seksverslaving stellen ze daarmee nog niet iets over alle jongeren. Die generalisatie breng jij hier ten onrechte aan.

Waarom dan tegen sex voor het huwelijk?

Omdat de Bijbel seks hoger waardeert dan een flesje cola of een bacardi breezer... gewoon pakken als je zin hebt. Maar seks als iets heel waardevols ziet en vooral iets intiems ziet wat je voor een persoon bewaart... waar je voorzichtig mee omgaat.

En ik noemde de Bijbel al een mooi praktisch boek. Dit heeft ook wel praktische overwegingen. Als iedereen zich aan bovenstaande zou houden zou dat de volgende gevolgen hebben:

- Geen alleenstaande (vaak tiener)moeders meer
- Geen abortusklinieken meer nodig
- Aidsprobleem opgelost
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

MrSokkie

Berichtdoor MrSokkie » 13 dec 2007 19:39

SimonT schreef:40 dagen maar... ik doe het al 23 en een half jaar zonder, wat zeuren ze nu...

ook nog nooit gemasturbeerd?

MrSokkie

Berichtdoor MrSokkie » 13 dec 2007 19:43

Marnix schreef:En ik noemde de Bijbel al een mooi praktisch boek. Dit heeft ook wel praktische overwegingen. Als iedereen zich aan bovenstaande zou houden zou dat de volgende gevolgen hebben:

- Geen alleenstaande (vaak tiener)moeders meer
- Geen abortusklinieken meer nodig
- Aidsprobleem opgelost

Dat is nogal een als natuurlijk, maar goed. Weet je wat het ook zou opleveren?

- Ongelukkige huwelijken
- Gezinnen met allemaal 10-12 kinderen
- Jongeren die veel te snel trouwen omdat ze sex willen (en vervolgens puntje 1)
- Een Victoriaans-Puritijnse houding ten opzichte van zelfbevrediging

goshen
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor goshen » 13 dec 2007 19:46

MrSokkie schreef:
SimonT schreef:ook nog nooit gemasturbeerd?
Het is niet kies om zulke indiscrete vragen te stellen. Je had als je echt interesse hebt ook een PB'tje kunnen sturen. ::((

MrSokkie

Berichtdoor MrSokkie » 13 dec 2007 21:02

goshen schreef:
MrSokkie schreef:
SimonT schreef:ook nog nooit gemasturbeerd?
Het is niet kies om zulke indiscrete vragen te stellen. Je had als je echt interesse hebt ook een PB'tje kunnen sturen. ::((

mwa, kom op nou zeg. Als het in een topic over seks gaat mag je het niet over seks hebben... De vraag is toch volledig relevant, zeker omdat het EO-programma waar het over gaat onder Geen Seks ook Niet Masturberen verstaat.

Ik vraag het niet om aan een soort perverse behoefte te voldoen hoor. En antwoorden is trouwens niet verplicht.

Atheist1984

Berichtdoor Atheist1984 » 13 dec 2007 23:52

goshen schreef:Het is niet kies om zulke indiscrete vragen te stellen. Je had als je echt interesse hebt ook een PB'tje kunnen sturen. ::((

Ik vermoed dat het antwoord ja is.

Abdijbiertje om 1:00
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Abdijbiertje om 1:00 » 14 dec 2007 00:45

MrSokkie schreef:
SimonT schreef:40 dagen maar... ik doe het al 23 en een half jaar zonder, wat zeuren ze nu...

ook nog nooit gemasturbeerd?

Ja. Ben ik nu een beest?
Ceterum censeo Amstelodamum esse delendum

Terug naar “Archief”