Adoptie

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 12 dec 2007 14:42

rosalie83 schreef:Zo hey, welkom terug! ;)

Wat een verhaal joh :| Het lijkt me een heel aparte gewaarwording als je voor je gevoel een keuze had en dat het nu ineens anders ligt. Wel ontzettend bijzonder dat dat verlangen naar een adoptiekind er dus 'niet voor niets' was!

Zeker een aparte gewaarwording! Maar toen ik het hoorde, zei ik meteen tegen de gynaecoloog dat we allang ingeschreven waren voor adoptie. Ze keek een beetje raar, maar ik legde het uit en zowaar verscheen er een glimlach op haar gezicht en dat wat eigenlijk een moeilijk gesprek had moeten worden, was een heel fijn en een heel hoopvol gesprek. Over een paar jaar hebben wij ons kindje.

En tja. Eigenlijk voel ik me enorm bevoorrecht! Want voor hoeveel stellen is het niet een ramp om zulk nieuws te horen te krijgen. Stel je toch voor dat je al jaren probeert een kindje te krijgen... en dan tot de conclusie moet komen dat het niet kan. Daar gaat zoveel verdriet mee gepaard, dat moet vreselijk zijn!

Maar wij voelen dat verdriet niet zo. Want we kijken al zo uit naar een kindje. En ja, we zijn niet voor niets begonnen aan die hele procedure: juist omdat het ons niets uitmaakt of een kindje biologisch gezien van ons is of niet. Het enige wat wel erg teleurstellend is, is het feit dat we steeds zo'n idee hadden van toch wel 3 kinderen ofzo. Maar dat is financieel bijna niet te doen; adopteren kost een vermogen! Maar als dat nou ons verdriet moet zijn na zulk nieuws... dan vind ik toch dat we enorm bevoorrecht zijn!!!
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 12 dec 2007 14:46

Misschien is dat één van de redenen dat ik me nooit zo heel goed kan voorstellen dat iemand het gevoel heeft dat zijn/haar leven volledig op z'n kop staat als hij/zij hoort dat ze biologisch gezien geen kinderen kunnen krijgen; omdat we al bezig zijn met adoptie. Als wij nu soortgelijk nieuws zouden horen als dat van jullie, dan denk ik niet dat ik het gevoel heb dat mijn leven geen zin meer heeft of zo. Ik kan me heel goed inleven in jullie gevoel: dat je niet voor niets bent begonnen aan de procedure en er op een andere manier een kindje voor jullie is 'weggelegd'. Etc.

Drie kindjes adopteren is financieel gezien wel heftig ja! Is een sibling niet een idee?

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 12 dec 2007 15:20

rosalie83 schreef:Drie kindjes adopteren is financieel gezien wel heftig ja! Is een sibling niet een idee?

Daar wilden we wel voor gaan, maar dat is ook een smak geld hoor, in elk geval duurder als 1 kindje, alhoewel wel weer goedkoper als twee keer 1 kindje apart halen... In elk geval heeft een sibling wel onze voorkeur, dat had het zelfs al voordat we wisten dat we zelf waarschijnlijk nooit kids zullen krijgen!

*Annette*
Majoor
Majoor

Berichtdoor *Annette* » 12 dec 2007 15:41

Wel een aparte gewaarwording Gelateia! Maar gelukkig hebben jullie een verlangen naar een adoptiekind!

Ff vraagje wat is sibling? Heb dr ff op dit moment geen idee bij :oops:.

Sterkte verder!
Wat de toekomst brengen moge........

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 12 dec 2007 15:55

Galateia schreef:
rosalie83 schreef:Drie kindjes adopteren is financieel gezien wel heftig ja! Is een sibling niet een idee?

Daar wilden we wel voor gaan, maar dat is ook een smak geld hoor, in elk geval duurder als 1 kindje, alhoewel wel weer goedkoper als twee keer 1 kindje apart halen... In elk geval heeft een sibling wel onze voorkeur, dat had het zelfs al voordat we wisten dat we zelf waarschijnlijk nooit kids zullen krijgen!

Wel een smak geld, maar (klinkt beetje raar misschien) naar verhouding goedkoper. En het lijkt me ook wel heel leuk eigenlijk!!

*Annette* schreef:Ff vraagje wat is sibling? Heb dr ff op dit moment geen idee bij :oops:.

Een sibling zijn twee broertjes of zusjes of twee kindjes die vanaf hun geboorte altijd samen geweest zijn in een tehuis ofzo en erg aan elkaar gebonden zijn. Zo kun je ook een tribling hebben, dat zijn dan drie kindjes.

Acire
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Acire » 12 dec 2007 16:14

Sjonge, wel heftig Galateia.....
Maar wel enorm fijn dat jullie er zo op reageren......

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 12 dec 2007 17:07

Tsjonge Galateia, wat een verhaal. Ik vind dat je er erg goed mee omgaat zeg! Ik weet wel dat ik de eerste week nadat onze uitslag kwam alleen maar kon huilen als ik eraan dacht....ik ben blij dat jij dat anders opvat. Wat betreft die rust die je nu hebt, dat kan ik me helemaal voorstellen want dat heb ik nu ook..

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 12 dec 2007 17:23

LauraC schreef:Tsjonge Galateia, wat een verhaal. Ik vind dat je er erg goed mee omgaat zeg! Ik weet wel dat ik de eerste week nadat onze uitslag kwam alleen maar kon huilen als ik eraan dacht....ik ben blij dat jij dat anders opvat. Wat betreft die rust die je nu hebt, dat kan ik me helemaal voorstellen want dat heb ik nu ook..

Het scheelt denk ik alles omdat we al zo bezig waren met adoptie. We hebben nog nooit geprobeerd zwanger te raken. Daar waren we helemaal niet mee bezig. Dus we hebben nooit het verdriet gekend van mislukken en we hebben ook nooit het specifieke verlangen naar een biologisch kindje gehad. En ons kindje komt er toch wel... we zitten er nu middenin :mrgreen:

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 12 dec 2007 17:29

Ik vind dat helemaal geweldig. Een vraagje...waarom is het in Nederland zo duur om te adopteren dan? Hier in Schotland wordt alles voor ons betaald (dat is dan wel binnenlandse adoptie maar toch...)!

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 12 dec 2007 18:05

LauraC schreef:Ik vind dat helemaal geweldig. Een vraagje...waarom is het in Nederland zo duur om te adopteren dan? Hier in Schotland wordt alles voor ons betaald (dat is dan wel binnenlandse adoptie maar toch...)!

Tsja, dat is een goede vraag. Het begint al bij het verkrijgen van de papieren: een verplichte 'voorlichtingscursus' van 6 middagen voor 900 euro. Dan moet er bemiddeld gaan worden in Nederland en het land en het tehuis van ons toekomstig kind. Daar hangen bemiddelingskosten aan vast, juridische kosten die het bemiddelingsbureau maakt in het land, de medewerkers die betaald moeten worden, etc. etc. Dan moeten we als alles rond is nog naar het land reizen, daar een bepaalde tijd verblijven en met het kind weer terugreizen...

Uhm. Ik denk dat ik niet eens wil weten waar al dat geld naartoe gaat, het is namelijk een enorme smak geld. Het is een beetje afhankelijk van het land waaruit je adopteert natuurlijk (de kosten die in het land zelf gemaakt worden, verschillen natuurlijk per land). Maar als je eens kijkt op de website van wereldkinderen (bijvoorbeeld) dan zie je dat het adopteren (zonder de reis- en verblijfskosten) minimaal zo'n 10.000 euro kost voor een kind...

Helaas. :(

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 12 dec 2007 18:31

WOW....dus je moet nog aardig rijk zijn om een kind te krijgen!!! Bizar man! Wij krijgen bijna geld toe...als we adopteren binnen het land (en dat gaan wij doen) krijgen we een zgn start-up grant, waarmee we spullen voor de kleine kunnen kopen. En het gaat hier ook veel sneller. Als mijn man niet in April weg had gemoeten (dat is aankomende april) dan waren we ws tegen die tijd al wel met een kind voorzien. Nu is dat ws pas na de zomer maar goed, we hebben er dan net een jaar over gedaan, van aanmelding tot kind zeg maar.

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 13 dec 2007 10:21

Galateia schreef:Maar als je eens kijkt op de website van wereldkinderen (bijvoorbeeld) dan zie je dat het adopteren (zonder de reis- en verblijfskosten) minimaal zo'n 10.000 euro kost voor een kind...

Hmm, zijn de bedragen niet inclusief de reiskosten!? :shock:

LauraC schreef:WOW....dus je moet nog aardig rijk zijn om een kind te krijgen!!!

Je weet in elk geval waarvoor je spaart ;)

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 13 dec 2007 10:27

rosalie83 schreef:Hmm, zijn de bedragen niet inclusief de reiskosten!? :shock:

Nope.

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 13 dec 2007 10:30

Galateia schreef:

Nope.

Dat dacht ik echt! Hoe kom ik daar dan bij zeg 8)

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 13 dec 2007 11:42

rosalie83 schreef:
Galateia schreef:

Nope.

Dat dacht ik echt! Hoe kom ik daar dan bij zeg 8)

Als je bij weredkinderen in de lijst met tarieven kijkt, dan zie je de bedragen uitgesplitst. Reis- en verblijfskosten zitten daar dus niet bij. Helaas... :(

Terug naar “Archief”