Net als mensen die tegen hun kind zeggen (de moeder praat tegen het kind): kijk mama eens aan.'
Of: wat zei mama net?
Het is gewoon: kijk MIJ eens aan, en wat zei IK net.
Leuk hoor, die verschillen in opvoeding

Moderator: Moderafo's
LeChat schreef:Ik meen mij te herinneren uit mijn colleges over kindertaalverwerving dat het bij jonge kinderen wél goed is om als moeder te spreken over 'mama doet nu dit of dat', omdat het voor de kleintjes anders verwarrend is: zij moeten immers de betekenis van het (abstracte) "ik" leren... zijzelf zijn "ik" en hoe kan mama dan ook "ik" zijn?
ajl schreef:grinnik.....klopt. Ik ken een meisje van 1 jaar die terwijl zij naar zichzelf wijst het over "die" heeft. Dat klinkt erg grappig!
sela schreef:LeChat schreef:Ik meen mij te herinneren uit mijn colleges over kindertaalverwerving dat het bij jonge kinderen wél goed is om als moeder te spreken over 'mama doet nu dit of dat', omdat het voor de kleintjes anders verwarrend is: zij moeten immers de betekenis van het (abstracte) "ik" leren... zijzelf zijn "ik" en hoe kan mama dan ook "ik" zijn?
'was net bezig om een dergelijke post te typen. heb ook begrepen dat kinderen als ze jong zijn het begrip ik en jij helemaal niet doorhebben.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten