Werken in de zorg...

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

christien
Majoor
Majoor

Berichtdoor christien » 08 dec 2007 20:34

Zo heb vandaag eindelijk m´n rooster gehad wanneer ik moet werken met de feestdagen. Wel super vroeg!!! :x Echt zo balen dat je dat zo laat weet. Moet 4 nachten voor de kerst en dan kerst vrij. en dan vier vroege diensten voor en met oud en nieuw.

Wat moeten jullie werken met de feestdagen, en is dat ook zo laat bekend?

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 08 dec 2007 20:49

wij kregen half november ons rooster voor december inclusief de feestdagen.

Wij hebben onderling wat geschoven en nu werk ik 1ste kerstdag en oudjaarsdag een vroege dienst. Heb ik iig nog iets aan mijn kerst en oudjaarsdag een vroege dienst maak mij niet uit.

Ik kreeg mijn januari rooster van de week en ik moet 2 diensten meer werken dan mijn contract, alleen het is loodzwaar op moment. Denk dat ik kantoordiensten ga schrappen, want ik vind het wel even gezegend met ze. Ben van de week ook al paar dagen uit de running geweest omdat eht niet meer ging. De druk is enorm hoog en mijn lichaam is moe.
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 08 dec 2007 20:51

christien schreef:Gefeliciteerd koekie

@ gerdien B heel herkenbaar al die feestdrukte. Ik merk het op het werk ook veel meer bezoek en bewoners zijn soms er zo druk mee, dat je er soms een beetje moe van word :) . Heb vandaag genoten van m´n vrije dag. Moet het weekend werken, we staan goed tenminste als er geen spoed opname komt. Lekker veel tijd voor de bewoners.

Bij ons is er al een kerstverbod als het ware. Pas op kerstavond wordt er versierd en 2de kerstdag 's avonds wordt het weer opgeruimd. Dat is kerst en niet eerder.

Op het terrein liepen al 3 dagen sinterklazen rond. Dat was echt te veel voor ze en ze begrepen er niets van: sinterklaas is er maar we vieren het niet en de dag er na weer, de dag daarna kwam hij pas bij ons. Het leken wel 8 stuiterballen ipv 8 bewoners :S

christien
Majoor
Majoor

Berichtdoor christien » 08 dec 2007 20:55

@ gerdien b
Met welke doelgroep werk je precies?

Op het werk hebben we het gewoon op de dag zelf gevierd, echt wel gezellig. En gaan we in de loop van volgende week de afdeling versieren. Maar dat maakt bij ons niet uit, werk op een somatische afdeling met crisis en reactivering. Maar lijkt me lastig als de bewoners er zo onrustig van worden.

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 08 dec 2007 22:55

Ik werk op een groep van 8 autistische mannen die een licht tot ernstig verstandelijk handicap hebben. 1 heeft IQ van 90 maar is daarbij doof en stom dus communiceren wordt boven op het autisme extra bemoeilijkt. De persoon met laagste ingeschatte verstandelijke leeftijd is ongeveer 3 jaar.

Het is wel een groep waar vooral bewoners komen die al op andere groepen zijn uitgekotst vanwege hun gedrag (zelfs zeer geweldadig gedrag)

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 09 dec 2007 10:20

Wij krijgen in september het rooster van oktober tot en met 1 januari. Dus de feestdagen zijn bij ons al vroeg bekend.
Maar wij hebben de mazzel, dat we tijdens de feestdagen maar met in total 4 mensen een vroege, en 4 een late dienst draaien. En in totaal zijn er zo'n 35 groepsleiders, dus je bent zelden aan de beurt daarmee.
Ik ben nu nog invalkracht, en dan heb je sowieso erg vaak de feestdagen vrij. Heerlijk :D
Ik weet nog wel van de tijd dat ik in het verzorgingshuis werkte, zelfs als weekendbaan, dat ik altijd wel 1 van de feestdagen moest werken. Niks aan.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 09 dec 2007 11:09

De feestdagen werken vind ik nooit zo heel erg, het hoort toch een beetje bij je beroep. Wil je het pertinent niet werken, moet je maar op kantoor gaan zitten!!

Wij kregen ons rooster ongeveer half november. Ik wist al dat ik met kerst moest werken (had ik ook zelf ingevuld). Gelukkig heb ik twee vroege diensten (van 6.45 t/m 15.15 en van 7.30 t/m 16.00 uur) en geen nachtdienst, dat lijkt me niet zo leuk :?
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

linde
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor linde » 10 dec 2007 15:01

laat - vroeg met kerst
we kunnen het zelf invullen, dus meestal zorgen we er dan voor dat de collega's die goed met elkaar kunnen opschieten samen werken met de feestdagen dan is het dubbel zo gezellig :wink: 8)

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 10 dec 2007 16:40

woeihh ik begin 2 januari met vroege dienst heeerlijk zo.

Ik ga iets van 32 uur per week werken. Heb vandaag m'n contracten ontvangen (die 26 nov. op de bus is gedaan). Echt erg laat. Staat er in de brief dat ik m'n contract voor 7 dec. terug moet sturen. Lekker geregeld allemaal. Zal mij benieuwen hoe dat straks gaat.

nonno
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor nonno » 10 dec 2007 19:28

Met kerst werken vind ik niet zo erg. Als ik met oud&nieuw maar vrij ben!
Afgelopen jaar 2 vroege diensten gedraaid, da was nie wat.

Dit jaar heb ik late dienst op 2e kerstdag.
"zonder mannen aten we de hele dag moorkoppen"

christien
Majoor
Majoor

Berichtdoor christien » 10 dec 2007 19:32

Lekker dat jullie rooster al zo vroeg bekend is. Ik moet nachtdienster voor kerst en met oud en nieuw vroege diensten. Maar vind het op zich niet echt erg, en ja het hoort bij je beroep he!
Vind het wel jammer dat ik met bijna allemaal collega´s werk die volgende week pas naar onze afdeling komen, dus die ik eigenlijk niet kan.

Werd vanochtend gebeld dat ik morgen de nacht niet in ga, maar daar voor 2 vroege diensten moet werken, helaas weg rust. :mrgreen:

HansenMirjam
Mineur
Mineur

Berichtdoor HansenMirjam » 12 dec 2007 04:27

Wij kunnen ook zelf onze diensten invullen met feestdagen, en in oktober was de lijst met de feestdagen er. Ik heb nachtdienst met kerst, maar ook zelf aangevraagd. Dat doe ik al 5 jaar zo. Dit jaar wel helemaal heerlijk, ik ga maandag de 24e de nacht in en kom er de 27e alweer uit. Dan vrij tot na oud en nieuw, heerlijk! Hans is ook vrij tussen kerst en oud en nieuw, dus echt gezellig!
A smile costs nothing, but gives much

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 12 dec 2007 11:02

jippie, ik kreeg het rooster van januari tot en met maart.
Elke week voor 32 uur of meer ingedeeld, dat red ik totaal niet naast mijn afstuderen en huis. Dat gaat dus mooi niet door.
En op 1,2 en 3 januari meteen nachtdiensten :?
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 12 dec 2007 13:09

lekker hoor om zo vrog al je rooster te hebben.

Een bewoner kwam met een vreemd gezicht izjn bed uit maandag. Nu blijkt dat een zenuw in zijn gezicht verlamd is geraakt. Het is nog maar de vraag o dit ooit weer goed gaat komen. Het ziet er zo zielig uit en we merken aan zijn stemming, dat hij merkt dat zijngezicht anders is/ aanvoelt maar er moeilijk mee over weg kan.
Alleen uitleggen heeft geen zin. laag nivo is hij en lag dan maar is een verlamde zenuw uit. Daarbij kunnen we geen hoop geven omdat ons is gezegd: ga er maar vanuit dat het nooit meer volledig goed komt.

Hoe stel je zo'n bewoner dan gerust?

vpk
Majoor
Majoor

Berichtdoor vpk » 12 dec 2007 13:31

Tjonge Gerdien, heftig. Lijkt me een pittige afdeling...

Ben met de feestdagen lekker vrij!! Werk nu nog als oproep in apeldoorn, maar ga per 2 januari voor vast naar lelystad. Dus neem met kerst en oud en nieuw gewoon eens geen diensten aan dit jaar. Kan nog vaak genoeg met feestdagen werken dacht ik zo!
Zijn handen, jouw handen
jouw zorg, Zijn zorg!

Terug naar “Archief”