40 dagen zonder seks bij de EO

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Riska

Berichtdoor Riska » 11 dec 2007 21:52

Atheist1984 schreef:Ik vraag me eigenlijk alleen af hoe je dat vol gaat houden, 40 dagen geen sex. Dus 40 dagen ook niet mastruberen. Wie houd dat nou vol?? :shock:

Je kunt beter vragen: wie controleert dat?
Zoals de nonnen vroeger eisten in internaten - handen boven de dekens???

Atheist1984

Berichtdoor Atheist1984 » 11 dec 2007 22:01

Riska schreef:Je kunt beter vragen: wie controleert dat?

Das een hele goede. Gaan de mensen bij de programma camera's in je slaapkamer en wc hangen ofzo? Is dat wel ethisch verantwoord?

Zoals de nonnen vroeger eisten in internaten - handen boven de dekens???

Ja natuurlijk zuster :roll:

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 11 dec 2007 22:28

Daarin zit gewoon een deel eerlijkheid van de deelnemers. Ze kiezen er zelf voor om mee te doen en de uitdaging aan te gaan en geven zelf ook eerlijk aan wat de moeilijke momenten zijn. En het gaat ook wel eens mis (op wel hele bizarre manieren trouwens, maar dat terzijde)

Je doet trouwens net alsof het zo'n wereldprestatie is om 40 dagen geen seks te hebben?! Het zal vast en zeker lastig zijn, zeker voor de deelnemers die echt heel veel seks hadden, maar om er nou zó heftig over te doen vind ik wel weer wat overdreven.
Er zijn ook zat mensen die het bij wijze van vasten doen etc.
pobody's nerfect

MrSokkie

Berichtdoor MrSokkie » 11 dec 2007 22:37

Atheist1984 schreef:Ik vraag me eigenlijk alleen af hoe je dat vol gaat houden, 40 dagen geen sex. Dus 40 dagen ook niet mastruberen. Wie houd dat nou vol?? :shock:

het hele feit dat jij je dat af moet vragen is een teken dat niet eens zo verkeerd zou zijn er een keer aan mee te doen. :mrgreen:

Abdijbiertje om 1:00
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Abdijbiertje om 1:00 » 12 dec 2007 00:26

Dat kan (bijna) iedereen. Dat je denkt dat het niet kan zit tussen de oren.
Ceterum censeo Amstelodamum esse delendum

Atheist1984

Berichtdoor Atheist1984 » 12 dec 2007 00:47

Abdijbiertje om 1:00 schreef:Dat kan (bijna) iedereen. Dat je denkt dat het niet kan zit tussen de oren.

Nou ik niet, na een paar dagen geen sex dan begint het echt behoorlijk te kriebelen.

Atheist1984

Berichtdoor Atheist1984 » 12 dec 2007 00:49

Jo'tje schreef:Daarin zit gewoon een deel eerlijkheid van de deelnemers.

Dus het komt er op neer dat het zo maar kan zijn dat er een paar tussen zitten die de bedoel gewoon bedriegen.

Je doet trouwens net alsof het zo'n wereldprestatie is om 40 dagen geen seks te hebben?!

Is het ook!

Het zal vast en zeker lastig zijn,

Nou en of!! Ik red dat never nooit.

MrSokkie

Berichtdoor MrSokkie » 12 dec 2007 07:31

Atheist1984 schreef:
Abdijbiertje om 1:00 schreef:Dat kan (bijna) iedereen. Dat je denkt dat het niet kan zit tussen de oren.

Nou ik niet, na een paar dagen geen sex dan begint het echt behoorlijk te kriebelen.

klopt, en wat dan nog? Ben je zo'n slaaf van je lusten dat je jezelf niet in de hand hebt? ... uhhh.. misschien niet helemaal de juiste woordkeuze. :mrgreen:

MrSokkie

Berichtdoor MrSokkie » 12 dec 2007 07:33

Atheist1984 schreef:Dus het komt er op neer dat het zo maar kan zijn dat er een paar tussen zitten die de bedoel gewoon bedriegen.

Ah, het nadeel van de twijfel, altijd een goede insteek.

Je doet trouwens net alsof het zo'n wereldprestatie is om 40 dagen geen seks te hebben?!

Is het ook!

Valt ook wel weer mee hoor, het is Mount Everest niet.

Het zal vast en zeker lastig zijn,

Nou en of!! Ik red dat never nooit.

Kijk dan eens hoe lang je het volhoudt. Hopelijk leer je jezelf er iets beter door kennen.

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 12 dec 2007 10:08

Riska schreef:
Boekenlezer schreef:
Gerdien B. schreef:
Riska schreef:De vrouw is bij voorbaat altijd schuldig, dat wist je toch wel???

Dat is het hele erge er aan dat het slachtoffer de schuld toegeschoven wordt.

Wel eens gehoord dat de slachtoffers wel wilden schreeuwen maar niet konden? hand op de keel, op de mond of op een andere manier bedreigen is al genoeg om ze niet te laten schreeuwen. Daarbij is de vrouw dan vaak zo verlamd van schrik dat ze zonder bovengenomede niet eens kan schreeuwen.

Waar ageer jij nu precies tegen? (Een vraag die ook voor Riska geldt.)
Riska doet met Russell mee. Russell, die te beroerd is om de Bijbel op een positieve manier te bekijken, en dus in zijn afkeer van geloof wel moet vervallen in eenzijdige schimpscheuten, in het geven van een vertekend beeld. (Net zoals de duivel bijvoorbeeld in het paradijs deed, zie Genesis 3:1-5.) Dat is toch geen lijn om door te trekken? Of hebben jullie nou helemaal geen onderscheidingsgave?

Ik reageer op een serie opmerkingen, die begonnen zijn met:
Russell schreef:parsifal schreef:
Het idee is toch dat een vrouw kan schreeuwen, op het platteland heb je weinig kans dat iemand het daadwerkelijk hoort, in een stad is het vrij onwaarschijnlijk dat niemand het hoort.

Best vervelend voor vrouwen die uit pure angst en consternatie niet durven te schreeuwen of niet eens op het idee komen.

Ik denk in dit geval totaal niet uit Bijbels oogpunt, alleen maar aan het zeer trieste feit dat vrouwen en meisjes vaak beschadigd zijn door jongens en mannen. Ik heb er persoonlijk geen enkele behoefte aan Russell te weerleggen met Bijbelteksten, omdat ik zo het vermoeden heb dat het toch geen zin heeft. Het heeft dus niets te maken met een lijn die doorgetrokken wordt (welke?) of wat je er verder bij haalt.

Die lijn van opmerkingen die je plaatst, die zag ik ook zo.
Waar ik mij aan stoorde, was dat je na de reactie van Russell - die uiteraard geen moeite doet om eens nauwkeurig te exegetiseren en zich lekker snel tevreden stelt met een eerste oppervlakkige en subjectieve indruk - een reactie plaatst waarbij het overkomt alsof je Russell even lekker gaat ondersteunen.
Als je het niet over de bijbeltekst hebt, maar over praktische gevallen van vandaag, maak dat dan even duidelijk, en ga dan niet net doen alsof jij vindt dat Russell groot gelijk heeft in het beschimpen van de Bijbel. Want dat het hem daar om te doen is, dat maakt de toon van zijn reactie toch wel heel duidelijk, nietwaar?
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 12 dec 2007 10:51

Atheist1984 schreef:

Ja nou en? Bij een alcoholist gaat het ook kriebelen als hij een dag niet drinkt en bij een roker die wil stoppen ook als hij een dag niet rookt. Toch moeten die er van af kunnen komen :)

Nou is dat bij seks niet zo maar ik wil maar aangeven dat je dat "kriebelen" wel kan weerstaan. Hoewel het inderdaad lastig is.

Maar bij de personages die meedoen (en dat is wel een tendens die bij meer mensen aanwezig is, is seks zo belangrijk voor ze geworden dat 40 dagen stoppen wel goed is, om een ietwat reeelere kijk op seks te krijgen :)

Overigens zegt de Bijbel ook wel over die kriebels. Wel in het kader van man en vrouw in een huwelijk overigens ;)

Onthou elkaar de gemeenschap niet tenzij je je enige tijd aan het gebed wil wijden. Kom daarna weer samen, anders zal de duivel uw gebrek aan zelfbeheersing gebruiken om u te verleiden.

Mooi praktisch boek he, de Bijbel... en zo pro-seks.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

MrSokkie

Berichtdoor MrSokkie » 12 dec 2007 11:55

Marnix schreef:Onthou elkaar de gemeenschap niet tenzij je je enige tijd aan het gebed wil wijden. Kom daarna weer samen, anders zal de duivel uw gebrek aan zelfbeheersing gebruiken om u te verleiden.

Mooi praktisch boek he, de Bijbel... en zo pro-seks.

Dit kan je ook lezen als een gebod sex te hebben met je huwelijkspartner terwijl je er eigenlijk geen zin in hebt... en dat lijkt me een bijzonder kwalijke zaak.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 12 dec 2007 12:23

Yep. Je kan alles negatief lezen / uitleggen als je dat graag wil. :)

Overigens gaat het hier om structurele onthouding, Paulus zegt niet dat je dus maar elke dag seks moet hebben als een van beiden dat wil, ongeacht of je hoofdpijn hebt, ziek bent, ongesteld bent enzovoorts.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Riska

Berichtdoor Riska » 12 dec 2007 16:39

Boekenlezer, even terughalen waar het begon:

Russel schreef:Best vervelend voor vrouwen die uit pure angst en consternatie niet durven te schreeuwen of niet eens op het idee komen.

Maargoed, we wisten natuurlijk allang dat de bijbel voor en door mannen is geschreven.

Daarop schrijf ik dat hij toch moet weten dat vrouwen altijd schuldig zijn. Ik reageer daarmee op de eerste zin. Dat hij er nog wat achteraan heeft geschreven over de bijbel en dat ie geschreven is door mannen, was niet eens tot mij doorgedrongen. Het ging mij daar ook helemaal niet om.

goshen
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor goshen » 12 dec 2007 16:48

Riska schreef:Daarop schrijf ik dat hij toch moet weten dat vrouwen altijd schuldig zijn. Ik reageer daarmee op de eerste zin. Dat hij er nog wat achteraan heeft geschreven over de bijbel en dat ie geschreven is door mannen, was niet eens tot mij doorgedrongen. Het ging mij daar ook helemaal niet om.
Of de Bijbel niet mede geschreven is door vrouwen weet ik niet, het zal mij in ieder geval niet verbazen getuige het lijstje sterke vrouwen, Esther, Deborah, Sara, Elisabeth, Ruth etc. Op voorhand geloof ik dus niet wat Rusell beweerd.

Terug naar “Archief”