Afslanken [deel 2]

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 10 dec 2007 11:13

ik heb mij juist voorgenomen om is wat meer te gaan eten. 'k Heb de laatste tijd weinig energie en misschien heb ik gewoon wat meer voedingsstoffen nodig.
Een mens moet toch iets proberen om wat meer fit te worden ;)
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 10 dec 2007 11:19

Goed eten kan geen kwaad, als je dan maar geen vet en suiker gaat kanen :P

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 10 dec 2007 15:27

Hm, mijn eens zo strakke buik begint een beetje op te zetten (nee, niet zwanger) nog geen vetrol gelukkig. Maar anderzijds boeit het me niet zo heel veel meer. Afgelopen vrijdag had ik het met een klant ook over afvallen etc. Ze zegt; 6 jaar geleden heb ik op het randje van de dood gelegen, en als ik nu geïrriteerd in de spiegel kijk omdat er een pluk haar verkeerd zit, denk ik; Ik ben eigenlijk gèk dat ik me daar druk om maak en om een paar kilootjes extra.
En eigenlijk heeft ze ook gewoon hartstikke gelijk, alleen willen we het gewoon niet zien. Ik pas voor een bijna-dood-ervaring, dat dan weer wel.

MrSokkie

Berichtdoor MrSokkie » 10 dec 2007 19:10

ik heb morgen een intake bij de sportschool en heb er helemaal zin in om weer fanatiek te gaan sporten. En ik merk ook al dat ik onbewust op mijn eten let: geen chips/cola in huis halen, niet snoepen op het werk, dat soort dingen. Het is erg handig dat ik mijn behoefte aan suiker uit lijk te kunnen schakelen.

jans1
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor jans1 » 10 dec 2007 20:29

Door vele spanningen van een relatie die uit is, ben ik 1,5 kilo afgevallen.. Kon opzich geen kwaad gelukkig..
Een dag niet gekraald is een dag niet geleefd!!
www.kralenjans.webs.com

MrSokkie

Berichtdoor MrSokkie » 10 dec 2007 21:24

jans1 schreef:Door vele spanningen van een relatie die uit is, ben ik 1,5 kilo afgevallen.. Kon opzich geen kwaad gelukkig..

op het diepst van mijn depressie woog ik nog maar 60 kg (man, 1m86). helemaal gezond was dat niet en het zag er ook niet echt uit. Maar als ik niet lekker in mijn vel zit stop ik met eten, gewoon helemaal. ik heb toen tijden overleefd op letterlijk niets meer dan een appel per dag. Het is een soort eerste waarschuwingsteken dat er iets niet goed zit, dus daar let ik tegenwoordig goed op.

Tegenwoordig probeer ik mijn gewicht op een wat verantwoordere manier onder controle te houden. 80-85kg zou mooi zijn, hangt een beetje van de hoeveelheid spiermassa af.

Funlover
Majoor
Majoor

Berichtdoor Funlover » 11 dec 2007 13:20

Tis idd een strijd.
Waar maak je je wel druk om, wanneer niet?
Wanneer zijn we tevreden?
Het is en blijft moeilijk....
Alles komt goed, hoe dan ook. Zo niet, dan toch!

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 11 dec 2007 13:49

Daar kan ik mij gelukkig vrij goed overheen zetten. ik weet dat ik minder eet als ik niet goed in mijn vel zit. Ik kan wel heel moeilijk en geforceerd er over gaan doen, maar daar heb ik mijzelf alleen maar meer mee en voel ik mij alleen mar ellendiger. Het zij zo en als het weer wat beter gaat eet ik ook gelijk beter. Nu zit ik lekker in mijn vel en eet ik echt alles. Ook gerust koek en chips. Mijn gewicht varieerd daardoor ook tussen de 64 en 67, soms zelfs 68 kilo. Je moet alleen uitkijken dat je geen wandelend graatje wordt in slechte tijden.

Sinds ik er minder krampachtig mee om ga geniet ik meer van maaltijden en ben ik minder gestresst als het eten even minder gaat door slechte tijden.

Joortje
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Eten..

Berichtdoor Joortje » 11 dec 2007 14:18

Mijn probleem is dat ik juist ga eten als ik spanning heb! Ik kan dan blijven eten, tliefst chocolade, koekjes e.d. Niet zo goed voor me!
En als ik geen spanning heb lust ik alles ook graag :-)
Ik ben 1.66m en ong. 70 kg. Dus niet moddervet, wel stevig.
Maar ik ben er wel tevreden mee hoor. Ik ga niet extreem lijnen ofzo, een paar kilo minder zou niet gek zijn uiteraard, maar ik vind alles zóóóóó lekker :-) Wat doe je er aan??? (tzit in de genen)
Neem mijn leven, laat het HEER,
Toegewijd zijn aan UW eer...
Maak mijn uren en mijn tijd,
Tot UW lof en dienst bereid!

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 11 dec 2007 16:42

Ik merk wel dat als ik teveel met eten bezig ben, ik er niet gelukkiger van word. Ik vind het vreselijk als ik merk dat ik bij elke maaltijd denk: oei, dat maakt me wel dik.
Ik merk dat ik veel gelukkiger ben als ik gewoon wat oplet, en lekker eet, maar er niet steeds mee bezig ben.
Zo probeer ik wel gezonde maaltijden te maken, maar let ik niet steeds op de calorieen ofzo.
Ik wil wel erg graag 5 kilo kwijt, dan zit ik op een mooi gewicht. Al zit ik nu ook prima, ik ben soms bang dat als ik er niet zo op let, ik aan kom, en ik mijn eigen maatje kwijt raak.
En als mijn man dan op de weegschaal gaat staan (59 bij een lengte van 1.70) dan schaam ik me voor mijn gewicht, en als mn zusje dr op gaat staan (42 kg bij 1.68) dan helemaal. Niet dat ik dat wil bereiken, maar iets eraf zou best mogen. Lang leve het roeiapparaat in de garage. Nu mn knieen nog laten repareren zodat ik m kan gebruiken :D
En dan gaan die kilo's er vast weer eens af, i hope so :D
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 11 dec 2007 16:56

sorry, maar ik vind dat vrij lage gewichten voor zulke lengtes. ik zou zo weinig niet eens willen wegen. Dan blijft er toch niets vna je over en ben je enkel een graatje. Zie je al je botten zitten. zeker het sleutelbeen steekt dan zo akelig uit

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 11 dec 2007 17:07

Gerdien B. schreef:sorry, maar ik vind dat vrij lage gewichten voor zulke lengtes. ik zou zo weinig niet eens willen wegen. Dan blijft er toch niets vna je over en ben je enkel een graatje. Zie je al je botten zitten. zeker het sleutelbeen steekt dan zo akelig uit

Nee, natuurlijk niet. Mijn zusje is veel te mager, al kan ze er totaal niets aan doen.
Maar het zet mij wel eens stil bij mijn eetgewoonten en gewicht, want hoe meer ik naar mezelf kijk, hoe meer ik ontdek dat mijn bouw helemaal niet stevig is. Ik heb wel aanleg voor een buikje, maar ik merk dat ik nu overal uitdij en dat is volgens mij helemaal niet nodig. Dat is niet op een goede manier met eten om gaan. En al leef ik nu veel gezonder, die extra kilo's zitten er wel aan, en die mogen best wel eens weg.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

MrSokkie

Berichtdoor MrSokkie » 11 dec 2007 19:41

ik moet toegeven dat ik persoonlijk een maatje meer bij een vrouw wel aantrekkelijk vind hoor. :mrgreen:

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 11 dec 2007 20:08

Ondertussen zijn we hier al een maand of 3 bezig met Sonja Bakkeren ;)
Ik zeg eerlijk: doordeweeks gaat dat prima, maar in het weekend ben ik niet zo braaf. Ook eten we ook niet iedere avond een menu uit het boek, maar wel eens gewoon waar we zin in hebben, maar dan wat bewuster. Geen vette sausjes, frituur, zakken kroepoek etc. Het gaat niet zo superhard, maar ik ben in die 3 maanden al wel 6 kilo kwijt :)
Het maakt me geen klap uit dat het niet zo hard gaat. Het gaat er in ieder geval áf, en ik voel me er meer dan prima bij! We eten lekker en gezond en ik merk dat ik gewoon echt ben gaan wennen aan de kleinere hoeveelheden. In het begin zat ik op de klok te kijken wanneer ik mijn tussendoortje mocht eten, nu moet ik soms m'n best doen om het niet te vergeten.
Dus ik ga maar gewoon zo door. Het eten vind ik heerlijk zo en als er nog een paar kilo's afgaan is dat best! Op den duur zal ik wel op het goede gewicht blijven hangen :)
pobody's nerfect

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 11 dec 2007 20:09

En ik heb nieuwe broeken gekocht, maatje kleiner want de rest was allemaal veeeel te wijd aan het worden. Jahoe, dat was echt een duidelijk gevoel van jippie-heid 8)

(niet alles tegelijk vervangen natuurlijk, dat kan de bankrekening niet aan!)
pobody's nerfect

Terug naar “Archief”