De refowebkids [deel 3]

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 08 dec 2007 21:15

gisterenavond had hij er voor het eerst heel erg last van. Gelukkig is het schoonzusje, van mijn zusje kraamverpleegster en heeft hem echt op zijn kop moeten houden om hem te helpen het op te hoesten. Daarna zijn mond en zo gereinigd met alcohol. Mijn zusje was zo blij dat zij er net was, anders had ze echt niet geweten wat ze had moeten doen
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

Memmem
Moderator

Berichtdoor Memmem » 08 dec 2007 22:46

Gerdien gefeliciteerd met je neefje en Bloempie met je nichtje.

Hier zijn, voor zover ik weet, geen van onze kinderen uitgezogen. Dit was wel thuis.

Haai, elke keer als ik zie dat jij gepost hebt denk ik: zal ze bevallen zijn.

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 09 dec 2007 10:00

hier is het bij beiden ook niet gebeurt... zij waren daardoor de eerste dagen ook erg misselijk... en beiden stikten ze soms bijna in het slijm!! best eng om te zien!! ik had ze allebei altijd ergens staan waar ik ze in het oog had...

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 09 dec 2007 10:02

Matteo is al weer een half jaar!!! tgaat zo snel he!!

rosekapje
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor rosekapje » 09 dec 2007 15:00

Gerdien B. schreef:Wat weten jullie hiervan:

de slokdarmen en mondje zijn van mijn neefje, na de geboorte neit uitgezogen. Het schijnt dat dit sinds kort niet meer gebeurd bij babytjes vanwege het kunnen raken van bepaalde dingen (wat weet ik niet precies). Het grote nadeel is wel dat mijn neefje nu continu misselijk is en nog steeds binnegekomen vruchtwater ophoest/ spuugt. Hij zit dan echt te kokhalzen.

vraag mij af of het wel erg slim is om niet meer uit te zuigen

Mijn vriendin is afgelopen woensdag bevallen van een dochter, ook haar dochtertje was erg misselijk en idd niet uitgezogen. ze braakte elke keer. Persoonlijk lijkt het mij beter om het idd door het lichaam erzelf uit te werken, ook al zijn de kindjes er misselijk van, lijkt me altijd nog beter dan een ding achter in je keel. Die misselijkheid is in principe maar van korte duur uiteindelijk.

Christiaan is denk ik wel uitgezogen, maar die had in het begin heel veel problemen met ademhalen ed en is gelijk naar de kinderafdeling gegaan dus wat er allemaal met hem gebeurt is weet ik niet precies...

Simon is niet uitgezogen, heeft een prima start gehad.
Wees sterk en moedig. Sidder niet en wordt niet verschrikt. want de Here, uw God, is met u, overal waar u gaat (Jozua 1:9)

rosekapje
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor rosekapje » 09 dec 2007 15:04

lammetje schreef:
Vandaag is Sarah trouwens 10 maanden, weeg 8300 gram en is 73,5 cm lang!! Ben blij dat het zo goed gaat! Ze eet dan ook als een volwassen 'vent' dus had het eerlijk gezegt ook wel verwacht. Ze is wel onder het gemiddelde, maar dat zal ze wel blijven ook denk :D In elk geval gaat de groeilijn lekker omhoog!!!

dat woog christiaan met 14 maanden, daar zaten ze op het bureau ook altijd over te zeuren, sinds we verhuisd zijn minder, heb nu een hele fijne cb arts en verpleegkundige. Op zich ziet hij er goed uit, lekkere bolle toet, maar zijn lijf is gewoon magertjes.

en dat gezeur van onder het gemiddelde, er moeten kinderen boven en onder zitten, want anders kom je toch ook nooit aan een gemiddelde :wink:

Simon zit ook iets onder het gemiddelde, maar is in onze beleving een stuk forser als zijn broer.
Wees sterk en moedig. Sidder niet en wordt niet verschrikt. want de Here, uw God, is met u, overal waar u gaat (Jozua 1:9)

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 09 dec 2007 20:07

ik heb besloten dat ik voortaan alleen nog naar het cb ga als Matteo een inenting moet.. ze hebben toch geen tijd voor je... dus ik ga er eigenlijk altijd voor niets heen... vind het maar tijdverspilling!

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 10 dec 2007 09:04

Hier nemen ze echt de tijd voor je, zelfs met het inloopspreekuur gaan ze zelf te lang door. En toen Sarah zo slecht sliep en ik helemaal kapot was hebben ze me zelfs huishoudelijke hulp aangeboden, niet dat ik daar op zat te wachten want daar werd ik waarschijnlijk alleen maar gekker van, maar vind het wel netjes dat ze zagen dat ik echt 'op' was.
Nu vragen ze ook telkens als ik binnen stap; hoe gaat het slapen? Als ze dan horen dat het goed gaat staan ze bijna te juichen :P

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 10 dec 2007 19:48

even goed nieuws vanaf hier over Matteo! Het gaat goed met Matteo!! Hij heeft vaker goede dagen gehad.. maar deze keer lijkt het blijvend te zijn... Hij is nu al een week echt supervrolijk!! hij huilt soms alleen nog maar even als hij moet slapen! maar zelfs dan vaak niet!! echt .. ik weet niet wat ik meemaak... ik moet er gewoon helemaal aan wennen!! hij is nu zo vrolijk... hij lacht naar iedereen, brabbelt er op los... echt zoo leuk!!! het is een compleet ander kind!!!!! als we maar wel op tijd zn medicijnen geven!!

jamillah
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor jamillah » 10 dec 2007 19:51

Fijn te horen TJ, dat geeft weer rust hé. En energie denk ik!

Ben vanmiddag weer bij dat CB geweest met Gerlinde. Ze had deze keer niets te mauwen.. Precies goed gegroeit, en met de voeding deed ik het helemaal perfect. Alleen die vitamine D... Sja, die staat idd netjes in het keukenkastje maar ja.. Ze heeft twee prikken gehad, krijsen!! Maar goed, nu hoeft ze pas over drie jaar weer.

Tot zover het CB-journaal 8)

mirjan25
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor mirjan25 » 10 dec 2007 19:57

TJ leuk man dat het zo goed gaat met Matteo!!! dan wordt alles opeens veel vrolijker!! :P :P

bloempie
Majoor
Majoor

Berichtdoor bloempie » 10 dec 2007 21:00

TJ, fijn dat het zo goed gaat met matteo! Lekker genieten nu! :D

Ik had vandaag naar de zorglijn van het cb gebeld, omdat thomas nu een prak en toetje krijgt om half vijf 's middags. Vier uur daarvoor en daarna krijgt hij een fles, maar tussen die acht uur krijgt hij dus geen drinken.
Ik heb een paar keer geprobeerd hem wat water of sap te geven, maar zelfs op een paar slokken reageert hij heel heftig, hij gaat dan gelijk spugen omdat hij drinken krijgt zonder verdikkingsmiddel.
Als ik hem 's avonds verschoon heeft hij altijd een droge luier en heeft een droge huid. Hij krijgt dus te kort vocht binnen.
Nu werd mij aangeraden om water door zijn prak te doen, maar ten eerste is het dan niet te doen om het op een lepeltje te geven en ten tweede gaat hij ook daarvan spugen.
Enige oplossing is op dit moment dat ik thomas tussendoor wat melk geef (met johannesbroodpitmeel).
Maar hij moet toch uiteindelijk ook drinken binnen kunnen houden zonder verdikkingsmiddel??!
Eigenlijk was de wijkverpleegkundige die ik aan de lijn had, verbaasd dat ik nog geen onderzoek heb laten doen en vind dat ik dit de volgende keer bij het cb te sprake moet brengen.
Heeft iemand ervaring met bovenstaande? Wat zou een oplossing kunnen zijn?
Thomas 19-06-2007
Sarah 30-04-2009

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 10 dec 2007 21:23

Mijn nichtje had reflux en moest een uur na de voeding rechtop blijven zitten zodat de voeding zakte. Ze zeiden dat het over zou gaan met het jaar ongeveer en dat klopte wel.

Je kan in het andere drinken toch ook verdikkingsmiddel doen?

liefje
Majoor
Majoor

Berichtdoor liefje » 10 dec 2007 21:39

misschien kun je eens Enfamil (AR2) gebruiken ook een soort van verdikkingsmiddel!
Speen van de fles heel strak draaien, krijgt hij niet teveel te gelijk binnen.

Anders misschien een keer laten onderzoeken :cry:

Sterkte!!

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 10 dec 2007 22:04

Afbeelding

Terug naar “Archief”