Situatie in Israel

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

goshen
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor goshen » 06 dec 2007 13:52

Optimatus schreef:Zouden degenen die Israel een warm hart toedragen nog even willen reageren over het bekeringsverhaal wat ik een paar dagen geleden heb gepost?
Het hele verhaal komt nogal onbetrouwbaar over, het lijkt erop dat Klaus Moshe Pülz e.e.a. flink aandikt, dus zolang hij de enige is die dergelijke lasterpraatjes verkoopt neem ik hem niet serieus. Op Internet zijn verder nogal wat ruzieverhalen over hem te vinden. http://www.refdag.nl/artikel/1310562/Pr ... %FClz.html
Maar met sommige dingen die hij noemt zou hij best een punt kunnen hebben, lekker belangrijk vergeleken met andere landen in het MO en hun anti-christelijke vuilnisbelt.

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 06 dec 2007 14:30

Als Israel zich ook aan deze praktijken schuldig maakt, is Israel natuurlijk geen haar beter dan zijn omgeving.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

goshen
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor goshen » 06 dec 2007 14:39

Optimatus schreef:Als Israel zich ook aan deze praktijken schuldig maakt, is Israel natuurlijk geen haar beter dan zijn omgeving.
Dat betwijfel ik juist. Israël heeft zoveel verbeten vijanden dat wanneer een dergelijk verhaal waar was geweest het allang breed uitgemeten in de pers was geweest en er bijvoorbeeld bij Netwerk wel weer een zielige rapportage was langs gekomen.

Russell
Mineur
Mineur

Berichtdoor Russell » 06 dec 2007 15:12

goshen schreef:
Optimatus schreef:Zouden degenen die Israel een warm hart toedragen nog even willen reageren over het bekeringsverhaal wat ik een paar dagen geleden heb gepost?
Het hele verhaal komt nogal onbetrouwbaar over, het lijkt erop dat Klaus Moshe Pülz e.e.a. flink aandikt, dus zolang hij de enige is die dergelijke lasterpraatjes verkoopt neem ik hem niet serieus. Op Internet zijn verder nogal wat ruzieverhalen over hem te vinden. http://www.refdag.nl/artikel/1310562/Pr ... %FClz.html
Maar met sommige dingen die hij noemt zou hij best een punt kunnen hebben, lekker belangrijk vergeleken met andere landen in het MO en hun anti-christelijke vuilnisbelt.

De gebruikelijke voorspelbare reactie. "Ja maar zij doen het ook en nog veel erger ook!"

Verdrer staat dit bericht niet geheel op zichzelf, zie ook: http://www.refo-nieuws.nl/nieuws/Christenen_in_Jeruzalem_zijn_vernederingen_door_joden_zat

Dat betwijfel ik juist. Israël heeft zoveel verbeten vijanden dat wanneer een dergelijk verhaal waar was geweest het allang breed uitgemeten in de pers was geweest en er bijvoorbeeld bij Netwerk wel weer een zielige rapportage was langs gekomen.

Sterk argument, Calimero! d:)b
"Weinig wetenschap verwijdert van God, veel wetenschap brengt tot Hem terug." (Francis Bacon)

dalethvav
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor dalethvav » 06 dec 2007 15:26

Daarin ben ik idd nalatig geweest. Ik wil eerst nog even een paar dingen uitzoeken hierover, en dan zal ik op dit bericht reageren. :oops:
Ps. 122vs6: Bidt om de vrede van Jeruzalem; wel moeten zij varen, die u beminnen.

goshen
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor goshen » 06 dec 2007 15:28

Russell schreef:De gebruikelijke voorspelbare reactie. "Ja maar zij doen het ook en nog veel erger ook!"
Je leest maar half blijkt weer. Ik zeg helemaal niet dat ze het doen, ik beweer juist dat de persoon in kwestie e.e.a. flink aandikt en op sommige punten zelfs liegt. Voorbeeld is zijn bewering over het evangelische echtpaar Ron en Carol zou juist kunnen zijn, daarom schuif ik niet alles wat hij beweerd opzij. Het is bekend dat de beste manier om te liegen het vertellen van de halve waarheid is...

Verdrer staat dit bericht niet geheel op zichzelf, zie ook: http://www.refo-nieuws.nl/nieuws/Christenen_in_Jeruzalem_zijn_vernederingen_door_joden_zat
In het zelfde stuk staat dat de dader veroordeeld is door de rechter, gelukkig maar!

Russell
Mineur
Mineur

Berichtdoor Russell » 06 dec 2007 15:42

goshen schreef:
Russell schreef:De gebruikelijke voorspelbare reactie. "Ja maar zij doen het ook en nog veel erger ook!"
Je leest maar half blijkt weer. Ik zeg helemaal niet dat ze het doen, ik beweer juist dat de persoon in kwestie e.e.a. flink aandikt en op sommige punten zelfs liegt. Voorbeeld is zijn bewering over het evangelische echtpaar Ron en Carol zou juist kunnen zijn, daarom schuif ik niet alles wat hij beweerd opzij. Het is bekend dat de beste manier om te liegen het vertellen van de halve waarheid is...

Ik heb de rest natuurlijk ook gelezen, maar reageerde vooral op de achteloosheid waarmee je dit wegwuifde: "...lekker belangrijk vergeleken met andere landen in het MO en hun anti-christelijke vuilnisbelt."
"Weinig wetenschap verwijdert van God, veel wetenschap brengt tot Hem terug." (Francis Bacon)

Yael
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Yael » 06 dec 2007 18:52

Optimatus schreef:Als Israel zich ook aan deze praktijken schuldig maakt, is Israel natuurlijk geen haar beter dan zijn omgeving.

Het kan zijn dat er bepaalde druk wordt uitgeoefend op messiaanse joden om terug te keren naar het Judaisme, maar dan nog lijkt mij dat je eigen keus als je dat doet. Het zal in dit geval wel om immigranten gaan. Maar het bericht laat jammer genoeg veel informatie weg.
Al is het denk ik inderdaad zo dat het niet populair is messiasbelijdende jood te zijn in Israel.

Russell
Verdrer staat dit bericht niet geheel op zichzelf, zie ook: http://www.refo-nieuws.nl/nieuws/Christ ... _joden_zat

De kop slaat nergens op. Het gaat hier om 2 incidenten die onder een vergrootglas gelegt worden, nu lijkt het net alsof christenen in Jerusalem geen leven hebben.

dalethvav
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor dalethvav » 07 dec 2007 15:26

dalethvav schreef:

Daarin ben ik idd nalatig geweest. Ik wil eerst nog even een paar dingen uitzoeken hierover, en dan zal ik op dit bericht reageren. :oops:

Bij deze m'n reactie. Als het werkelijk zo is, dan is dit gewoon fout van diegenen die dit doen.
Ik zet er ondertussen wel wat vraagtekens bij (nogmaals zonder feiten te willen ontkennen):

Allereerst dit: Er verschijnen op refonieuws regelmatig nieuwtjes die van manna-vandaag worden afgehaald. Het is al meerdere malen gebeurd dat ik toch m'n vraagtekens zette bij nieuwsfeiten van deze site. Dit zegt echter nog niets. (Ja, misschien meer over mij dan over manna-vandaag :roll: .)

Verder heb ik verschillende keren van Messiasbelijdende Joden gehoord (gekleurde info) dat ze door de legerleiding zelf wel erg gewaardeerd worden vanwege hun plichtsgetrouwheid.

Dan over dhr Klaus Moshe Pülz zelf. Mij lijkt het op z'n minst een wat twijfelachtig figuur. Zie ook de link die goshen al gaf.
Ook de volgende link (speciaal voor Opti, in het Duits :lol: ): http://www.sekten.ch/forum/viewtopic.ph ... cc39442fc7
Ik vindt het nog al wat: De manier waarop Pülz dingen zegt van (voor zover mij bekend) integere figuren als Ds W.J.J. Glashouwer en wijlen Pe Koelewijn.

Hoe het zit met het verbieden van deelname aan de elk jaar door de icej georganiseerde Jeruzalemmars weet ik niet. Het zou kunnen, maar op de site van icej zelf vindt ik hier totaal niets over terug. Vreemd. Er zou toch op z'n minst iets terug te vinden moeten zijn.

Verder: Dat er nogal negatief aangekeken wordt tegen christenen in het algemeen is NIET goed te praten, echter vanuit historisch oogpunt gezien toch wel wat begrijpelijk (maar dat is weer een heel ander en vooral ook heel lang verhaal).
Ps. 122vs6: Bidt om de vrede van Jeruzalem; wel moeten zij varen, die u beminnen.

Pete
Verkenner
Verkenner

Zelem / Herr Pülz

Berichtdoor Pete » 14 dec 2007 10:55

Hallo ,
ich bin Deutscher und kann kein Holländisch.
Ich bin Opfer von Zelem / Herrn Pülz.

Kann jemand die Diskussion über Zelem in Deutsche oder Englische übersetzen.

Danke.

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 14 dec 2007 11:09

Das könnte ich machen, hätte ich den Lust dazu.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Pete
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Pete » 14 dec 2007 17:49

Hallo lest einmal,
was die Christen aus Österreich über das Ehepaar Cantrell an President Peres geschrieben haben.

Quelle : http://www.csi.or.at/index.php?inh=1&sub=3&Archiv=110

Evangelistischem Ehepaar droht die Abschiebung

President
Shimon Peres
Hanassi Street
Jerusalem
92188 Israel

A case about an evangelical couple from the USA made me write to you. In Jerusalem Ron Cantrell, 59, and his wife Carol, 54, have been leading the mission “Shalom Shalom Jerusalem” for four years. In June their apply for a permanent residence permit was refused. Eventually, they were ordered to leave the country within two weeks, since they have been charged with missionary activities.
I want to point out, that the couple Cantrell has been living in Israel since almost twenty years and that they have integrated very well. Ron Cantrell, who had been busy to raise funds for Israel, lived in Israel with a visa for clergymen. Later, though, he returned to the tourtist´s visa, which has to be renewed every third to sixth month. Moreover, two children of the couple married Israeli citizens and are in the possession of valid Israeli documents.
Not only the advance of the authorities, but also the legal basis, which prohibits missionary in Israel, irritates me. To my mind, the expel of the couple Cantrell who has been integrated in Israel since long a time, contradicts the right of free practice of religion which is embodied in the article 18 of the human rights. Please confront the responsible authorities with my request to grant Ron and Carol Cantrell a residence permit.

Yours respectfully

Übersetzung / Translation
Ein Fall betreffend ein evangelikales Ehepaar aus den USA hat mich dazu bewogen, mich an Sie zu wenden. Vier Jahre lang haben Ron Cantrell, 59, und seine Ehefrau Carol, 54, in Jerusalem den Missionsdienst „Shalom Shalom Jerusalem“ geleitet. Im Juni ist ihr Ansuchen auf eine permanente Aufenthaltsbewilligung abgelehnt worden. Schließlich sind die beiden aufgefordert worden, innerhalb von nur zwei Wochen das Land zu verlassen, weil ihnen missionarische Tätigkeit vorgeworfen wird. Ich möchte betonen, dass das Ehepaar Cantrell seit fast zwanzig Jahren in Israel gelebt und sich hier sehr gut integriert hat. Ron Cantrell, der lange Zeit damit beschäftigt war, Geld für Israel zu sammeln, hat lange Zeit mit einem Visum für Geistliche in Israel gelebt. Später ging er allerdings wieder auf das Touristenvisum zurück, das alle drei bis sechs Monate erneuert werden muss. Darüber hinaus haben zwei Kinder des Ehepaares israelische Staatsbürger geheiratet und sind in Besitz gültiger israelischer Papiere. Doch nicht nur das Vorgehen der Behörden, sondern auch die Rechtslage, wonach missionarische Tätigkeit in Israel verboten ist, hat mich irritiert. Meines Erachtens widerspricht die Ausweisung des seit langer Zeit in Israel integrierten Ehepaares Cantrell dem gemäß Artikel 18 der Allgemeinen Erklärung der Menschenrechte verankerten Recht auf freie Religionsausübung. Bitte konfrontieren Sie die zuständigen Behörden mit meinem Anliegen, Ron und Carol Cantrell weiterhin das Aufenthaltsrecht in Israel zu gewähren.

Yael
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Yael » 14 dec 2007 19:33

Inderdaad jammer dat dit gebeurd is. Maar ik vraag me af in hoeverre zo'n brief naar Peres zin heeft.

Pete
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Pete » 29 dec 2007 17:45

Da leider keiner das obige übersetzt, noch weiteres über die furchtbaren Dinge, die der Zelemvorstand gemacht hat.

1.) Psychoterror durch Herrn Pülz.
Jetzt ist die junge Frau ganz krank davon !!!!

http://www.sekten.ch/forum/viewtopic.php?t=1581

2.) Psychatrie oder Selbstmord oder Mord

http://www.sekten.ch/forum/viewtopic.php?t=1637

3.) Suche Betroffene, Aussteiger oder Opfer des Zelem e.V.

http://www.sekten.ch/forum/viewtopic.php?t=712

4.) und weiteres unter Wolfgang 50 unter www.Sekten.ch

---------

Warum hat Gott so etwas zugelassen ?????????

goshen
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor goshen » 24 jan 2008 16:03

Israël wil alle banden met de Gazastrook verbreken nadat palestijnse extremisten de grensmuur naar Egypte hebben opgeblazen (en de palestijnen massaal op bezoek gaan naar het land van hun voorouders). http://www.elsevier.nl/nieuws/buitenlan ... index.html
Mooi plan van Israel, helaas gaat het niet werken. De Egyptenaren zullen de grens sluiten en de palestijnse arabieren net zo lang laten hongeren totdat Israel moet toegeven.

Nog meer nieuws, sjeik hassan nasrallah beweert een israelisch kadaver en andere lichaamsdelen te bezitten. Lekkere vent die sjeik :| http://news.bbc.co.uk/2/hi/middle_east/7197679.stm

Terug naar “Archief”