God zet Nederland op de kaart!

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 01 dec 2007 15:30

Nee toch, we krijgen hier toch niet allemaal van die discussies die we normaal gesproken hebben in 'Wetenschap & Filosofie'? :roll:
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

MrSokkie

Berichtdoor MrSokkie » 01 dec 2007 15:44

Tja, daar wordt de boel op slot geknald omdat het (voorspelbaar) allemaal in een kringetje ronddraait, en dan steekt het toch ergens anders de kop weer op.

rai
Mineur
Mineur

Berichtdoor rai » 02 dec 2007 10:21

Och ja mr sokkie probeert het nu in dit topic.
In het gesloten topic had hij geen succes, maar misschien in deze wel. :lol:

MrSokkie

Berichtdoor MrSokkie » 02 dec 2007 11:49

ach rai, ik moet jou toch de kans geven mij af te zeiken. het lijkt er namelijk op alsof jij alleen maar hier bent om dat te doen. Een normale reactie van jou op mij heb ik in ieder geval al heel lang niet meer gezien.

Veel plezier ermee verder hoor.

rai
Mineur
Mineur

Berichtdoor rai » 02 dec 2007 14:03

MrSokkie schreef:ach rai, ik moet jou toch de kans geven mij af te zeiken. het lijkt er namelijk op alsof jij alleen maar hier bent om dat te doen. Een normale reactie van jou op mij heb ik in ieder geval al heel lang niet meer gezien.

Veel plezier ermee verder hoor.

Jawel hoor, eergisteren nog over die herkauwer, maar daar stak de moderator een stokje voor. Je gooit zelf altijd je eigen ramen in, want je gaat met iemand in discussie, en je gaat weer ouwe koeien uit de sloot halen. En ja, daar komen oude bekenden weer op af he. :wink:

TKF
Moderator

Berichtdoor TKF » 03 dec 2007 05:57

On-topic a.u.b.!

Anthony
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Anthony » 05 dec 2007 09:40

Dus kom jij hier om dat feit te verkondigen (ijdelheid?) of om anderen van jouw gelijk te overtuigen (dat wordt een teleurstelling). Zeg het maar...

Ik kwam hier om te vertellen over heaven on earth. Daar is dit topic mee begonnen weetje nog...

Maar open staan voor nieuwe ideeen, open staan voor twijfel, open staan voor het idee dat ook jij niet de Waarheid in pacht hebt, open staan om in een gesprek met een ander te leren en te groeien

open staan voor twijfel???? Hier raak je dus precies de kern van waarom ik niet naar die dingen luister....omdat het twijfel probeert te zaaien in mijn geloof! Verder heb ik de waarheid ook niet in pacht maar God wel. In een gesprek sta ik altijd open voor een ander zijn ideeën maar ik vergelijk andere "wijsheden" wel altijd met wat er in de bijbel staat. Jezus is het licht de WAARHEID en het leven.

MrSokkie schreef:

Ik vermoed nog steeds dat zelfs de meest uitgebreide universitaire bibliotheken het niet in hun collectie hebben opgenomen, sorry.

En waarom zal dat zijn denk je? Misschien omdat het een boek is wie vanuit de bijbel spreekt, en dat ze daar nou niet veel van moet hebben.

Klopt

Gaat niet over de persoon Hovind, maar over de dingen wie hij verteld

psies

hoeveelheid boeken over geloof en de Bijbel, zeker als er een faculteit filosofie/theologie is.

ja zolang het maar theologie blijft en het vooral niet stimulerend is om echt radicaal Jezus te gaan volgen. Niet alles en iedereen die iets over het geloof schrijft is daadwerkelijk een volgeling van Jezus...Ik denk ook dat door dat soort mensen in jou omgeving jou geloof is afgestorven omdat jij nooit een echt levend geloof heb ervaren....maar dat weet ik natuurlijk niet want ik ken je verder niet.

On-topic a.u.b

Het topic is dus HEAVEN ON EARTH 1 tm 4 mei 2008
Aanbid Hem in eenheid!
Het gaat niet om 1 kerk/gemeente/denominatie. We hebben allen 1 vader. Laten we samenwerken voor Zijn koningkrijk!

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 05 dec 2007 12:47

Wat een harde woorden.... Dat gelovigen wonderen kunnen doen door Gods kracht, dat zegt de Bijbel duidelijk. Maar waar lees jij dat ze dat ook moeten doen omdat ze anders geen echte christenen zijn? Krijgen we nu een prestatiegeloof, waarbij geloof kan worden afgemeten aan het aantal onderlijke verhoringen, hoeveel mensen je geneest enzovoorts? Nee. Waarom oordeel je dan.

Ik wil graag een afspraak met je maken Anthony. We spreken ergens af en we gaan dan naar zieke gelovigen toe. Jij gaat hen genezen in Jezus naam. We mogen en kunnen als kinderen van God mensen genezen... en al wat je vraagt in Zijn naam zal Hij je schenken. De Bijbel zegt ook dat we als gelovigen bergen kunnen verzetten. Het hoeft geen grote berg te zijn, een zandhoopje is genoeg. En zo kan je mij overtuigen van mijn ongeloof!

Ik ken genoeg mensen met een levend geloof die vraagtekens zetten bij het succes-geloof, als je maar goed genoeg gelooft ben je niet ziek en kan je alles. Als dat zo was waren er meer mensen niet ziek geworden. Ook mensen die dit riepen werden vervolgens ziek.... Het is gewoon te kort door de bocht. Hoe kijk je tegen deze tekst aan bijvoorbeeld?

Jakob was ziek en stierf daardoor. Izaak was lange tijd blind. Elisa, de profeet van God, was ziek en stierf aan die ziekte. En in de kerk en waar ook zien we mensen ziek worden en soms niet meer genezen. Snap je dan niet dat als je dat wijt aan een gebrekkig geloof of aan andere zaken, dat voor gefronsde wenkbrauwen zorgt? Jij wordt niet beter dus jij doet iets niet goed, anders zou je wel genezen. Over twijfel in iemands geloofsleven zaaien gesproken. Ik ken iemand uit mijn gemeente die vast geloofde dat God haar zou genezen. Ze ging naar genezingsdiensten en daar zeiden ze het ook. God wil dat je geneest. Maar ze genas niet en ging twijfelen aan haar geloof. Totdat ze ontdekte dat het geen ongeloof was waardoor ze niet genas. Ze stierf gerust. Er zijn mensen die nog lang niet de leeftijd hadden om te sterven maar die rust hebben op hun sterfbed omdat ze weten dat God hen bij zich neemt, dat ze voor eeuwig bij Hem mogen zijn. Dat is hun diepste verlangen.... God belooft mensen hier geen leven zonder ziekte, zonder dood, zonder moeiten. Hij belooft een nieuwe hemel en nieuwe aarde waar die dingen niet meer zullen zijn. Als mensen daar naar uitkijken, ook in hun ziekte, is dat goed. Het kan zijn dat je als christen niet geneest.... en dat je voor eeuwig in de autorieit van Christus mag leven.

Verder geloof ik dat God alles kan genezen, alles kan doen. Maar dat wil nog niet zeggen dat Hij dat dus ook altijd doet. Soms blijven mensen ziek en heeft God daar een doel mee. Sommige mensen kunnen enorm veel van God zien als ze iemand blijmoedig, vrolijk en dankbaar zien leven ondanks beperktheden. Sommige mensen worden geraakt door de rust en zekerheid die mensen uitstralen bij een naderende dood.... en ga zo maar door.

En die volmaaktheid die komt zeker wel. Maar heb nog een beetje geduld.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Anthony
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Anthony » 05 dec 2007 15:46

Maar waar lees jij dat ze dat ook moeten doen omdat ze anders geen echte christenen zijn?

Waar lees jij dat ik dat zeg???

We spreken ergens af en we gaan dan naar zieke gelovigen toe. Jij gaat hen genezen in Jezus naam.

Kom aanstaande weekend maar naar de gratis conferentie: Wonderen: Bewijs van Gods liefde bij trin! kijk op www.trin.nl voor de gegevens. En je hoeft echt niet met mij een afspraak te maken voor genezingen hoor, er wordt zo vaak voor genezingen gebeden en zo vaak genezen er mensen. Dat jij dat nooit hoort wil niet zeggen dat het niet gebeurd!

En zo kan je mij overtuigen van mijn ongeloof!

Ik zal dat nooit kunnen alleen God kan dat.

Jakob was ziek en stierf daardoor. Izaak was lange tijd blind. Elisa, de profeet van God, was ziek en stierf aan die ziekte

Klopt...alleen wat natuurlijk opgemerkt en gezegd mag worden is dat dit allemaal voor Jezus' komst was he...

Jij wordt niet beter dus jij doet iets niet goed, anders zou je wel genezen

Dat heb ik nooit gezegd vriend! Leg mij geen uitspraken in mijn mond waar ik zelf geneens achter sta.

Er zijn mensen die nog lang niet de leeftijd hadden om te sterven maar die rust hebben op hun sterfbed omdat ze weten dat God hen bij zich neemt, dat ze voor eeuwig bij Hem mogen zijn

ja en dat is toch prachtig!

God belooft mensen hier geen leven zonder ziekte, zonder dood, zonder moeiten.

Ben ik het niet helemaal mee eens. Ons nieuwe leven is nu al begonnen... in Jezus zijn wij gestorven en weer opgwekt(wedergeboren noemt de bijbel dat) dus ons eeuwige leven is nu al begonnen....

Maar dat wil nog niet zeggen dat Hij dat dus ook altijd doet

dat mag duidelijk zijn maar vaak wel, en ik geloof niet dat God mensen (zijn kinderen dan voornamelijk) expres ziek houdt!

maar nu dwalen we weer off topic
Aanbid Hem in eenheid!

Het gaat niet om 1 kerk/gemeente/denominatie. We hebben allen 1 vader. Laten we samenwerken voor Zijn koningkrijk!

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 05 dec 2007 15:57

Kijk, ik word het al meer met je eens.

Op je laatste zin heb ik wel een opmerking. Ik geloof dat het Gods plan kan zijn dat iemand sterft... en dat kan door middel van ziekte. Het kan dan zijn dat iemand God vraagt om genezing, maar dat niet gebeurt. Tenminste, niet zoals wij dat zouden zien. Als zo iemand op de nieuwe hemel en aarde volledig gezond zal zijn, nooit meer ziek zal worden en niet meer zal sterven, is dat gebed dan ook niet verhoord?

het enige waar ik wat huiverig voor ben is teveel zelf dingen gaan invullen. Kom naar die en die conferentie want daar gaat het gebeuren (uitstorting in dit geval). Maar goed, ik ben benieuwd. Ik geloof zeker dat het kan.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

MrSokkie

Berichtdoor MrSokkie » 05 dec 2007 18:06

Anthony schreef:open staan voor twijfel???? Hier raak je dus precies de kern van waarom ik niet naar die dingen luister....omdat het twijfel probeert te zaaien in mijn geloof!

Niks mis met twijfel in geloof, sterker nog, twijfel is een stuk gezonder dan zogenaamde absolute zekerheid aangezien dat nogal eens leidt to hele nare uitingsvormen.

In een gesprek sta ik altijd open voor een ander zijn ideeën maar ik vergelijk andere "wijsheden" wel altijd met wat er in de bijbel staat. Jezus is het licht de WAARHEID en het leven.

Dus sta je helemaal niet zo open voor een ander zijn ideeen. Het hangt er natuurlijk een beetje van af hoe je het brengt.

ja zolang het maar theologie blijft en het vooral niet stimulerend is om echt radicaal Jezus te gaan volgen. Niet alles en iedereen die iets over het geloof schrijft is daadwerkelijk een volgeling van Jezus...Ik denk ook dat door dat soort mensen in jou omgeving jou geloof is afgestorven omdat jij nooit een echt levend geloof heb ervaren....maar dat weet ik natuurlijk niet want ik ken je verder niet.

Als je weet dat je dat niet weet, onthou je dan van dit soort domme opmerkingen.

scape
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Re: God zet Nederland op de kaart!

Berichtdoor scape » 05 dec 2007 18:32

Anthony schreef:waarbij alle denominaties, alle generaties en ALLE NATIES VAN DE WERELD in eenheid God zullen aanbidden.

Dit heeft in de hele wereldgeschiedenis nog nooit plaatsgevonden en misschien gebeurt het ook wel nooit meer voordat de Heer terugkomt.

Wat deed iedereen de afgelopen zondag eigenlijk? Zomaar een vraag hoor.

Anthony
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Anthony » 06 dec 2007 09:25

Niks mis met twijfel in geloof, sterker nog, twijfel is een stuk gezonder dan zogenaamde absolute zekerheid

Vind jij... ik vertrouw liever op God dan op mensen.

Dus sta je helemaal niet zo open voor een ander zijn ideeen

Niet als die tegen Jezus' ideeën ingaan nee. Ik wil er wel naar luisteren maar ga ze niet aannemen.

Als je weet dat je dat niet weet, onthou je dan van dit soort domme opmerkingen.

Ik zeg ik denk.... die opmerking was niet zomaar bedoeld om wat te roepen maar jou te laten zien dat wat jij met het geloof mee heb gemaakt (wat dat dan ook mag zijn) waarschijnlijk niet is zoals God het bedoeld heeft...dus dat jij slachtoffer van de verkeerde mensen bent geworden

Anthony schreef:
waarbij alle denominaties, alle generaties en ALLE NATIES VAN DE WERELD in eenheid God zullen aanbidden.

Dit heeft in de hele wereldgeschiedenis nog nooit plaatsgevonden en misschien gebeurt het ook wel nooit meer voordat de Heer terugkomt.

ik begrijp je punt maar met heaven on earth zullen alle naties "gezamenlijk en verenigd" God aanbidden. misschien had ik die woorden voor de duidelijkheid er even bij moeten zetten maar een ieder die goed leest is wel snugger genoeg om dat uit de tekst op te merken
Aanbid Hem in eenheid!

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 06 dec 2007 09:34

Vind jij... ik vertrouw liever op God dan op mensen.
Twijfel in je geloof is wat anders dan twijfelen aan God of aan je geloof ;) Lees het boek 'Twijfel' van Allister McGrath eens erg verduidelijkend.

Niet als die tegen Jezus' ideeën ingaan nee. Ik wil er wel naar luisteren maar ga ze niet aannemen.
Ik vraag mij soms wel af wat mensen bedoelen met 'Jezus Ideeën´ vaak zijn het menselijke gedachten over uitspraken van Jezus Christus die voorkomen in de Bijbel. God is meer dan Jezus, reduceer je op zo´n manier God niet tot een Een-Eenheid in plaats van een Drie-Eenheid?

Ik zeg ik denk.... die opmerking was niet zomaar bedoeld om wat te roepen maar jou te laten zien dat wat jij met het geloof mee heb gemaakt (wat dat dan ook mag zijn) waarschijnlijk niet is zoals God het bedoeld heeft...dus dat jij slachtoffer van de verkeerde mensen bent geworden
Wanneer je geloofd in een Almachtige God, waarom zou het an niet 'Gods bedoeling' zijn, Hij gebruikt zoveel dingen, ook negatieve geloofsbelevingen.
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

scape
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor scape » 06 dec 2007 10:58

Anthony schreef:
waarbij alle denominaties, alle generaties en ALLE NATIES VAN DE WERELD in eenheid God zullen aanbidden.

ik begrijp je punt maar met heaven on earth zullen alle naties "gezamenlijk en verenigd" God aanbidden. misschien had ik die woorden voor de duidelijkheid er even bij moeten zetten maar een ieder die goed leest is wel snugger genoeg om dat uit de tekst op te merken[/quote]

Eenheid in Diversiteit. Ik heb geen gehoefte aan een grootschalige meeting. Maar dat ik daar niet aanwezig ben doet niets af aan "gezamelijk & verenigd".

Terug naar “Archief”