Verhuizen????

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

phox
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor phox » 04 dec 2007 20:04

Ben al een tijdje op zoek naar een woning wat dichter bij m'n werk. Maar ik ben vrij kieskeurig, dus het wil allemaal nog niet zo vlotten. Daarom ga ik als voorlopige oplossing (want ben het rijden redelijk zat) morgen met de makelaar een kijkje nemen in een nieuwbouwappartement aan de rand van een natuurgebied, dat binnen enkele weker al opgeleverd kan worden. En toch nog met eigen keuze voor keuken en sanitair e.d. (die dan uiteraard wel later komen ivm levertijd).

Klinkt erg goed, hoop dat het in de praktijk ook zo is. Kan ik lekker op m'n gemak weer verder kijken naar een "definitieve" woning en dat appartement brengt dan toch z'n geld wel weer op...

Kan dus zomaar zijn dat ik binnenkort ook aan het klussen (nou ja, met mijn handigheid meer regelen) en verhuizen ben :P
Maar de vrucht des Geestes is liefde, blijdschap, vrede, lankmoedigheid, goedertierenheid, goedheid, geloof, zachtmoedigheid, matigheid. (Galaten 5:22)

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 05 dec 2007 09:29

Klinkt als een mooie 'tussenoplossing', phox. Hoe ver woon je nu van je werk?
Op dit moment woon ik dicht bij mijn werk, maar dat gaat in de toekomst wellicht veranderen. 'k Heb er nog geen ervaring mee, maar het lijkt me best zwaar om elke dag bijv. 1 uur enkele reis te moeten reizen... Binnenkort ga ik 't als het goed is voor een kortere periode 'testen': stage in hartje Rotterdam, daar ben ik ook niet zo 1-2-3...
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 05 dec 2007 11:18

LeChat: in de trein kan je lezen en op de fiets dromen of vast over je werk nadenken. Ik woon nu minder dan een uur reizen van mijn werk, maar dat is wel goed te doen. Het enige vervelende vind ik in de kou op bus of trein wachten. En als je een stuk moet fietsen, beweeg je ook nog eens en dat is gezond. Als ik in 5 minuten op mijn werk zou zijn, dan zou ik heel wat goede ideeen missen die ik regelmatig op de fiets krijg, omdat je dan tijd hebt om na te denken of om te bidden.

phox
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor phox » 05 dec 2007 21:18

Woon nu zo'n 50 km van m'n werk. Duurt zonder file slechts iets meer dan een half uur, maar helaas is dat zelden het geval. En openbaar vervoer is al helemaal geen optie.

Maar ik ben bij het appartement wezen kijken en het ziet er echt goed uit! Ik zie mezelf er misschien wel gewoon voor langere tijd wonen. En 't is net geen 10 km van m'n werk, dus ik zie mezelf er (behalve met weer zoals vandaag) ook wel geregeld op de fiets heen gaan.

Nu nog even proberen de bouwrente te laten vervallen en dan hebben we denk ik een deal!
Maar de vrucht des Geestes is liefde, blijdschap, vrede, lankmoedigheid, goedertierenheid, goedheid, geloof, zachtmoedigheid, matigheid. (Galaten 5:22)

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 07 dec 2007 20:34

van de week is de hele huiskamer afgeschilderd nu moet mijn broer alleen de plinten aan de houten vloer doen.
Vanmiddag heeft mijn ma mij leren behangen (had heel makkelijk behang gekocht met een barok print) was dus heeeel erg passen en meten!!
Maar onze slaapkamer is helemaal klaar! en is zo mooi geworden!
Hoever staat het bij jullie allemaal?

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 10 dec 2007 06:52

Wij hadden zaterdag 2 man hulp extra. Zwager die timmerman is en schoonvader was ook (weer) mee. Het is makkelijk dat we al 2 grotere kinderen hebben. We willen een houtkachel, de oudste heeft een heel eind de schoorsteen (waar eerst gaskachel voor zat) weggesloopt en de andere zoon heeft veel behang van de muur gehaald. Er is echt heel veel gedaan maar we hebben zondag weer wat dingen bijbedacht die we gaan doen.... :mrgreen:

2 weken geleden heb ik behang besteld het is nog niet binnen, ze moeten nu wel opschieten want zaterdag willen we de keuken doen.

We gingen naar een zaak met een grote showroom voor een kachel kijken maar die waren duur! We wisten nog een ander adres dus daar kijken. Hun konden nagenoeg dezelfde kachel leveren als we daar gezien hadden voor ruim 600 euro goedkoper!!!! Hoest meugelijk hee.

Vanaf vandaag ga ik serieus pakken. Als het lukt met die 2 kleintjes in de buurt.

Vrijdag was Danny jarig, buren melancholiek doen: laatste verjaardag hier, niet leuk dat jullie weg gaan, we moeten er niet aan denken enz. Nooit geweten dat we zo geliefd waren hier.

*Annette*
Majoor
Majoor

Berichtdoor *Annette* » 10 dec 2007 23:09

Veel plezier en succes met klussen allemaal! Foto's..... :mrgreen:

Hoest met Dirk z'n been Annet??
Wat de toekomst brengen moge........

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 11 dec 2007 11:05

Dat been doet het weer aardig.

Wat een stakker, gister had hij wat op zijn vinger gekregen die was plat naderhand dik en blauw. Heb hem laten weten dat ie errug lomp is!

Acire
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Acire » 11 dec 2007 11:23

Aaaaahhh!

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 11 dec 2007 22:41

ik heb wel klus foto's maar die staan op mijn hyves krijg ze niet jier op refoweb sorry
MAar gaat allemaal lekker bij ons! Mijn broer is vanavond plinten komen bevestigen enz. Morgen middag komt de tafel 6 stoelen en kast al dat kon niet anders en donderdag komt onze hoekbank al!! gaat erg snel allemaal maar is wel lekker!
De salontafel is vanavond ook af gekomen moest alle poten nog schuren en lakken maar dat ging erg snel dus die staat nu te drogen en die kan morgen ook op zijn plaats in de huiskamer.
Wij hebben gelukkig nog geen ongelukken gehad. Alleen sloeg mijn broer met de vloer leggen zijn nieuwe sok er tussen dus daar zit een gat in :mrgreen:

Klusse allemaal

Johan81
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Johan81 » 12 dec 2007 12:08

In m'n leven nu 4x verhuisd

in 1990 in Soest zelf, we kregen toen een stuk grotere pastorie van de kerk.
in 1996 verhuisden we van Soest naar Maassluis (dat was weer een iets kleiner huis dus daar moest 1 en ander worden verbouwd, maar dat regelde commissie van beheer ;)
In 2006 verhuisden we van Maassluis naar Sliedrecht. Dat huis was meteen weer een stuk groter.
Kelder, flinke keuken, grote mooie woonkamer verdeeld in voor en achter kamer met van die mooie schuifdeuren er tussen, en beneden ook nog slaapkamer en toilet.
Boven 3 slaapkamers + badkamer en studeerkamer. Op zolder ook nog is 2 slaapkamers.
Ze had ong 2 van die grote verhuiswagens nodig om alles over te brengen (er waren alleen al 120 dozen met boeken van m'n vader, dus ja dat gaat snel)
Het voordeel was wel dat ik al dingen kon voor sorteren om zodat ik die al in een doos kon laten zitten, zodat ik niet zoveel werk zou hebben om naar vlaardingen te verkassen.
Ik heb eigenlijk gewoon steeds wat dozen meegenomen als ik toch heen ging.
Mijn vrouw had wel het 1 en ander aan uitzet gespaard dus dat was veel meer.
We konden als service van de makelaar een Volkswagen LT vrachtwagentje lenen, daar hebben we best wel veel mee overgebracht.
Een poosje later heeft ook nog een half broer van Reinike ons geholpen
(die werkt bij de coca cola en kan daar als het nodig is zo'n grote vrachtwagen lenen, je hoeft dan alleen de brandstof die je verbruikt te betalen) met behulp van hem hebben we alle grote dingen zoals wasmachine + droger en meubelstukken overgebracht. (er stond al het 1 en ander in het schuurtje van m'n schoonouders opgeslagen en ook nog bij de buurman)

Nu we inmiddels ruim 9 maanden getrouwd zijn is ons huis best wel af, klussen we nog af en toe door om dingen te verbeteren, of op te hangen bv.
Niet eens met een [MODBREAK]? PB de moderator, en vervuil niet het topic!!

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 16 dec 2007 00:01

Whaaaaaaaaaaaa,

het komt echt niet af voor we erin gaan. Niet dat we verwachten dat alles af zou wezen maar er moet nu nog wel erg veel gebeuren. Behang voor de kamer is nog niet geleverd, een deel komt volgende week en de rest volgend jaar :?

We bedachten dat we ook nog een kachel wilden. Dus moet de schoorsteen nog uitgehakt worden. Er zat een gaskachel in en we hebben nu een inzethaard (voor hout) gekocht. Eigenlijk wil ik dat het hakwerk klaar is voor we er in trekken ivm stof en gruis en bende.

We hebben vandaag de keuken behangen, is echt mooi geworden.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 16 dec 2007 07:23

Ondertussen ben ik 3 x verhuisd. Ik vind dat verhuizen niks.
En het scheelde ook heel erg naar wat voor huis we gingen.
We gingen van een echt groot huis met 6 slaapkamers en een vliering naar een huis met 5 slaapkamers en zo goed als geen bergruimte. Dus er moest ontzettend veel weggegooid worden.
Daarna naar een groter huis met 5 slaapkamers en meer bergruimte. En nu ben ik zelf verhuisd, naar een huis met 3 slaapkamers en veel te veel bergruimte. Heerlijk, nu ga ik zelf rotzooi sparen ;) Tot ook ik verhuis naar een kleiner huis en dan ook alles weg moet gooien :D

Succes klussers!
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 17 dec 2007 09:16

bij ons gaat alles SUPER snel heerlijk! Zaterdag moest ik zelf werken maar mijn broer en vriend hebben nu heel de schoorsteen eruit tot in de nok en alles netjes afgewerkt.
Mijn aanstaande zwager heeft heel de keuken geschuurd is 5.50 lang en 2.30 breed dus echt een mega klus en die ga ik vandaag schilderen.
En mijn schoonzusje heeft alle kachels uit het huis geschilderd dus die kunnen van de week terug!
Want is echt ijskoud binnen zonder kachels enz.

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 17 dec 2007 13:25

nou liefie, volgens mij kom jij zometeen in een perfect afgemaakt huis! Wat moet je toch doen als je getrouwd bent en beetje uitgezoend enzo? Shop till you drop ofzo? :mrgreen:

Terug naar “Archief”